REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šio straipsnio nuotraukų galerijoje nerasite nei vienos nuotraukos iš lenktynių trasos. Visos jos darytos lenktynių užkulisuose, į kuriuos gali patekti kiekvienas norintis. Jei Formulės 1 lenktynes yra tekę stebėti ne tik per televizorių, suprasite apie ką aš. F1 realybė - barjerai, draudimai arba šimtai ir tūkstančiai eurų už galimybę bent iš šiek tiek arčiau pamatyti geriausius pasaulio lenktynininkus ir jų techniką.
Bet yra ir alternatyva, kur greičio, garso ir garsių vardų ne ką mažiau. Tai WEC (World Endurance Championship) – Pasaulio ištvermės lenktynių čempionatas. Ferrari, Aston Martin, Ford GT klasės automobiliai, LMP2 klasės prototipai sukuria tikrą lenktynių spektaklį, bet tikros žvaigždės čia dvi – Toyota ir Porsche LMP1 superautomobiliai. Iki 1000 AG turinčios hibridinės jėgainės šiuos monstrus link finišo veža beprotišku greičiu, o konkurencija tokia, kad po 6 valandų lenktynių nugalėtojų trejetuką kartais skiria tik kelios sekundės. Ir svarbiausia, bet kuris žiūrovas čia be kliūčių gali patekti į dalyvių parką ir net sutikti savo dievinamą pilotą ir paspausti jam ranką.

Šio straipsnio nuotraukų galerijoje nerasite nei vienos nuotraukos iš lenktynių trasos. Visos jos darytos lenktynių užkulisuose, į kuriuos gali patekti kiekvienas norintis. Jei Formulės 1 lenktynes yra tekę stebėti ne tik per televizorių, suprasite apie ką aš. F1 realybė - barjerai, draudimai arba šimtai ir tūkstančiai eurų už galimybę bent iš šiek tiek arčiau pamatyti geriausius pasaulio lenktynininkus ir jų techniką.
Bet yra ir alternatyva, kur greičio, garso ir garsių vardų ne ką mažiau. Tai WEC (World Endurance Championship) – Pasaulio ištvermės lenktynių čempionatas. Ferrari, Aston Martin, Ford GT klasės automobiliai, LMP2 klasės prototipai sukuria tikrą lenktynių spektaklį, bet tikros žvaigždės čia dvi – Toyota ir Porsche LMP1 superautomobiliai. Iki 1000 AG turinčios hibridinės jėgainės šiuos monstrus link finišo veža beprotišku greičiu, o konkurencija tokia, kad po 6 valandų lenktynių nugalėtojų trejetuką kartais skiria tik kelios sekundės. Ir svarbiausia, bet kuris žiūrovas čia be kliūčių gali patekti į dalyvių parką ir net sutikti savo dievinamą pilotą ir paspausti jam ranką.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

15

 
2017 metų WEC sezone tik 4 lenktynės iš 9 vyksta Europoje. Artimiausia ir viena įdomiausių trasų – legendinis Niurburgringas yra tik už 1600 km nuo Vilniaus, tad mūsų sprendimas buvo aiškus – važiuojam. Prisipažinsiu, kelionės iniciatorius buvo jaunas lenktynininkas Gustas Grinbergas, 2016 metais iškovojęs Pasaulio Rok Junior kartingo klasės vicečempiono vardą, o šiuo metu pirmaujantis Italijos Rok Junior Nord kartingo čempionate. Jo šalmą jau kelis metus puošia Lexus logotipas, tad nenuostabu, kad Toyota ir Lexus atstovybės Lietuvoje „Mototoja“ ir Toyota Baltic  dėka nebuvome eiliniai žiūrovai WEC 6 valandų lenktynėse. Apie susitikimus su Toyota Gazoo Racing lenktynininkais ir diskusijas apie jaunų lenktynininkų galimybes patekti į WEC papasakosiu kitą kartą. O šįkart į kelionę leidomės beveik visa šeima. Dviese į kelionę buvome palydėti Toyotos, o mamai Daivai Niurburgringo interneto svetainėje sąžiningai nupirkome paprastus bilietus.

REKLAMA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


Paskutinį kartą Niurburgringe buvau 2001 metais. Stažuotė WIGE Media kompanijoje tuomet padėjo perprasti lenktynių filmavimo ypatumus, kurie buvo sėkmingai perkelti į Palangos 1000 km lenktynes. WIGE Media iki šiol prodiusuoja didžiausias Vokietijoje vykstančias lenktynes, bet Niurburgringas per 16 metų pasikeitė neatpažįstamai. Muziejus, tribūnos, bulvaras po stogu ir nauji viešbučiai iškilo kažkada buvusiuose purvinuose parkinguose ir žvyro aikštelėse. Deja 2009 metais pastatytas Ring Racer atrakcionas, leisdavęs adrenalino mėhėjams  pasiekti 217 km/h greitį per 2,5 s nebeveikia. 2013 metais jis uždarytas, o dabar jo bėgiai tik rūdyja šalia trasos. Beje, 2014 metais legendinį, 1927 metais pastatytą lenktynių kompleksą įsigijo rusas milijardierius Viktoras Charitoninas.

REKLAMA
REKLAMA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


Tik likus porai savaičių iki lenktynių gavome mūsų akreditacijų patvirtinimą iš organizatorių. Puolėme ieškoti lėktuvų bilietų, bet išsigandome. Aviakompanijoms kraustantis iš Vilniaus į Kauną bilietų kainos pakilo ne vieną kartą, todėl sprendimas išbandyti naują Toyota Prius gimė labai lengvai. 5.30 val. ryte praėjusį penktadienį mes jau  beldėmės į degalinės šalia Niurburgringo duris. Nesėkmingai. Vokiečiai duris atvėrė lygiai 6.00 ir nedidelę degalinę/kavinę užplūdo į trasą skubantys draugiški teisėjai, dalyviai, trasos šlavimo traktorių ir kitokios technikos vairuotojai. Kava, sumuštinis ir visi juda toliau. Po valandos akreditacijų centre gauname savo leidimus ir atsiduriame Padoke – dalyvių parke, kur veiksmo visuomet daugiau nei pačioje trasoje. Lenktynių miestas jau nemiega – šildomi varikliai, renkasi komandas aptarnaujantis personalas, lenktynininkų dar nematyti. Autografų medžiotojai, o jų jau geras šimtas, laukia prie vartų.
WEC savaitgalio metu vyksta ir kitų čempionatų lenktynės, kurių lenktynininkai pirmieji pradeda penktadienio treniruotes. Kažkada buvusi galinga Formula Renault 3.5 lenktynių serija, į Formulę 1 kelią nutiesusi daugybei lenktynininkų, įskaitant Fernando Alonso ir Sebastianą Vettelį bei Robertą Kubicą, šiemet gerokai sumažėjusi. Starte rikiuojasi tik 12 formulių, nors garsių vardų ir čia yra. Alfonso Celis jau du kartus treniruotėse pilotavęs Force India F1 automobilį ir Pietro Fittipaldi, žymiojo Emersono anūkas, Niurburgringe įspūdingesnių rezultatų nedemonstravo, tačiau žvelgiant į jų karjerą, labai tikėtina, kad artimiausiu metu juos išvysime Formulės 1 lenktynėse. Formulės Renault Eurocup etape startavo net 31 lenktynininkas, daugelį jų dar pernai galima buvo sutikti kartingo lenktynėse. Tikėjomės išvysti nemažai dar nepatyrusių lenktynininkų daromų klaidų, tačiau buvome nustebinti gražia kova trasoje ir profesionaliais lenkimais. Daugiausiai šypsenų kėlė Porsche Racing Weekend lenktynių dalyviai. Jau pirmos treniruotės pirmame rate visi jie be išimties pasivažinėjo žole priešpaskutiniame trasos posūkyje. O ir lenktynių metu netrūko žioplų avarijų ir keistų klaidų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

OLYMPUS DIGITAL CAMERA


Taigi, nuo penktadienio ryto iki sekmadienio vakaro lenktynių trasa pilna veiksmo ir tikriems automobilių sporto gerbėjams buvo į ką pažiūrėti. O gerbėjų buvo nemažai, pagrindinės tribūnos buvo visiškai užpildytos, dalyvių parke kartais tekdavo ir pečiais pasistumdyti. Tuo pačiu žavėjo lenktynių komandų atsipalaidavimas ir demokratiškumas – dešimtis tūkstančių eurų kainuojančios atsarginės dalys, padangų komplektai tiesiog išrikiuoti prie boksų durų, tačiau niekam net į galvą neateina, kad visą šį turtą reikia saugoti. Tik Toyota ir Porsche LMP komandos savo automobilius ir jų dalis saugo nuo bet kokio pašalinio žvilgsnio, o visi į boksus užsukę svečiai perspėjami nefotografuoti ir nefilmuoti, kad netyčia nebūtų paviešintas kokios labai naujos ir svarbios detalės atvaizdas.
Ištikimiausiems fanams WEC net du kartus per savaitgalį atveria Pitlane vartus. Nustatytomis valandomis čia gali patekti kiekvienas ir visiškai iš arti stebėti važiavimams ruošiamus automobilius, o jei pasiseks, ir užkalbinti lenktynininkus. Dar labiau dėl autosporto išprotėję žiūrovai turi galimybę nusipirkti specialų bilietą ir patekti į starto rikiuotę. Čia jau jokių apribojimų nėra o su savo garbinamu lenktynininku minioje gali tiesiog ir kaktomis susidaužti.
Jei pavargsite nuo automobilių keliamo triukšmo, galima apsilankyti didžiuliame po stogu esančiame bulvare, kur veikia keli restoranai ir daugybė suvenyrų parduotuvių. Bent pusvalandžiui verta užsukti į muziejų, kuriame surinkta nemaža lenktyninių automobilių ir Niurburgringo istorijos kolekcija. Tačiau jei esate su automobiliu, privaloma atlikti ir pačią svarbiausią pareigą – bent vieną ratą įveikti senuoju Niurburgringu. Šiek tiek daugiau nei 20 km ir 73 Nordschleife posūkiai paliks neišdildomą įspūdį bet kuriam automobilininkui, o sumokėti 30 eurų bus teisingiausiai tądien išleisti pinigai. Žinoma, jei persistengsite ir pamasažuosite trasos atitvarus, tuomet 30 eurų neužteks. Teks susimokėti už viską – evakuatorių, trasos tarnybų darbą, pačius atitvarus, jų išrinkimą ir surinkimą ir t.t. Sąskaita sieks ne vieną šimtą ar net tūkstantį eurų, tad jei iš miego pažadinti negalite iškart išvardinti visų Nordschleife posūkių pavadinimų, geriau trasoje elgtis atsargiai ir dažnai žvilgčioti į veidrodėlį. Nes užmerktomis akimis galinčių be klaidų pravažiuoti visus 20 km čia tikrai yra ir vairuoja jie ne pačius lėčiausius automobilius.

GALERIJA


Pasidalinkite savo kelionės įspūdžiais. Jūsų pasakojimų lauksime el.paštu : 
[email protected].

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų