REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Jeigu reikėtų kalbėti apie vieną įtakingiausių automobilių pasaulyje į galvą turbūt šautų Volkswagen vabalas, Porsche "911" ir Europoje labai populiarus "Golf", kuris  nuo vakar skaičiuoja jau septynias modelio kartas.
Per visą "Golf" egzistavimo laikotarpį, Volkswagen pardavė 29,13 milijono automobilių. O tai yra vienas populiariausių automobilių visame pasaulyje. Nereikėtų pamiršti, jog šis automobilis buvo ne visada parduodamas visame pasaulyje, nes pavyzdžiui Toyota "Corolla" gali pasigirti geresniais pardavimų rezultatais.
Tad norime jums papasakoti apie visą "Golf" istoriją, nors numanome, jog daugelis ją ir taip žino.









Pirmoji "Golf" karta"
Volkswagen daugelį metų galvojo kokiu automobiliu reikėtų pakeisti senstantį, bet populiarų vabalą. Pastarasis su pakeitimais buvo gaminamas nuo pat antrojo pasaulinio karo. O tada Volkswagen vadovybei šovė mintis pasiskolinti inžinierius iš Auto Union kompanijos ( Ex Audi ), kurie sukūrė priekiniais ratais varomą platformą, pasisamdė garsų dizainerį Giorgio Giugiaro iš Italijos.
Rezultatai kalbėjo patys už save. Kompaktiškas, erdvus ir praktiškas dizainas debiutavo 1974 metais ir buvo parduodamas Europoje, Amerikoje, Meksikoje ir keliose Azijos šalyse.
Per du metus "Golf" tapo sėkmingiausiu kompanijos modeliu. Nuo 1974 metų iki 1976 metų spalio, Volkswagen pardavė vieną milijoną automobilių. Pamatę, kad šis automobilis yra graibstomas kaip karšta bandelė, Volkswagen inžinieriai sukūrė "GTI" ženkliuką ir į automobilį sumontavo 1,6 litro, 110 arklio galių benzininį motorą. Nors daugelis sako, jog pirmasis "hot hatch'as" yra būtent "GTI", tačiau beveik tuo pačiu metu Renault pristatė "5 Alpine", tačiau šis modelis nesulaukė tokio pripažinimo kaip "Golf GTI".
Pirmoji modelio karta iki šiol laikoma viena sėkmingiausių, nes visame pasaulyje šis modelis surado 6,72 milijono pirkėjų.









Antroji karta
Kaip sako kompanijos atstovai, sukurti "Beetle" pakaitalą buvo sunku, tačiau sukurti įpėdinį pirmos kartos "golf" buvo dar sunkiau. Volkswagen nusprendė nerizikuoti ir išlaikyti daugelį pirmosios kartos dizaino elementų. Automobilis tapo truputėlį didesnis, erdvesnis, aukštesnis bei truputėlį brangesnis.
Antros kartos modelis buvo 170 milimetrų ilgesnis, 55 milimetrų platesnis. Ratų bazė buvo pailginta 75 milimetrais, o priekinių ir galinių ratų provėža buvo praplatinta 23 ir 50 milimetrų.
Naujos kartos modelis kompaktiškų hečbekų klasėje pristatė daugybę naujovių. Pradedant ABS, vairo stiprintuvą, keturių varomųjų ratų sistemą.
Sportiškoji "GTI' modifikacija turėjo žymiai rimtesnį agregatą po kapotu. Tūris išaugo iki 1,8 litro bei buvo siūlomas su keturių arba šešiolikos vožtuvų modifikacijomis. O "G60" modifikacija buvo aprūpinta turbo kompresoriumi, kuris leido išvystyti 160 arklio galių.
1989 metais kompanija buvo pristačiusi net ir baterijomis varomą modelį, kuris taip į serijinę gamybą ir nepateko, nes tokiam automobiliui tiesiog nebuvo poreikio.
1988 metais, antros kartos modelis pralaužė 10 milijonų automobilių barjerą ir per savo antro dublio karjerą sugebėjo surasti 6,41 milijoną pirkėjų.









Trečioji karta
Trečioji modelio karta buvo pristatyta 1991 metais ir buvo kuriamas kaip visiškai naujas modelis. Trečioji modelio karta turėjo apvalesnes kėbulo formas, tačiau išlaikė atpažįstamą "Golf" veidą. Trečioji karta išlaikė tokią pačią ratų bazę, tačiau dar kartą truputėlį padidėjo. Šį kartą iki 4 metrų.
Sportiškoji "GTI" modifikacija šį kartą turėjo 2 litrų agregatą ir išvystė 150 arklio galių. Vėliau pasirodė ir dar galingesnės "VR6" modifikacijos, kurios buvo aprūpintos 2,8 litro ir 2,9 litro agregatais.
Paprastiems pirkėjams Volkswagen nusprendė pasiūlyti daugiau bazinės įrangos, modernesnius tiesioginio įpurškimo dyzelinius variklius, universalo modifikaciją, šonines oro pagalves.
Reikėtų paminėti, jog trečioji modelio karta laimėjo Europos metų automobilio titulą 1992 metais. Tačiau tai nepadėjo pralenkti savo brolių, nes per šešis gamybos metus kompanija pardavė 4,96 milijono automobilių.








Ketvirtoji karta
Įpusėjus trečios kartos modelio gyvenimui, Volkswagen sulaukė daugybė kritikos dėl to, jog "Golf" tapo nuobodžiu, nepatraukliu automobiliu. O ir keli autoritetingi žurnalai spaudė kompaniją išvis nutraukti automobilio gamybą.  Tačiau Volkswagen nepasidavė ir 1997 metais pristatė ketvirtą modelio kartą, kuri iš esmės buvo trečios kartos modelio evoliucija.
Kaip ir pridera, automobilis ūgtelėjo iki 4,2 metro bei naudojo naują platformą, kuria taip pat naudojosi Audi "A3", Škoda "Octavia", Seat "Leon" ir kiti.
Didžiausias pasikeitimas ketvirtos kartos modelyje buvo itin kokybiškas interjeras, kuris prilygo daug brangesniems automobiliams. Turbūt ne veltui kompanija yra giriama, jog nepagailėjo pinigų ir laiko kuriant ketvirtos "Golf" kartos.
Su ketvirta modelio karta Volkswagen pristatė stabilumo kontrolė, tiesioginio įpurškimo benzininius variklius, šešių bėgių pavarų dėžes bei modernią dvigubos sankabos pavarų dėžė (DSG).
Po 4,92 milijono parduotų automobilių jis buvo pakeistas dar viena... penkta modelio karta.









Penktoji karta
Penktoji modelio karta privalėjo ištaisyti buvusio modelio klaidas ir stoti į kovą su lyderiais, kaip Ford "Focus", Opel "Astra". Pavyzdžiui iš niekur atsiradęs Ford "Focus" buvo netgi pavogęs populiariausio modelio karūną, o tai labai nepatiko Volkswagen.
Naujasis modelis naudojo visiškai naują platformą, kuri leido galinėje ašyje naudotą torsioną pakeisti "Multilink" tipo pakaba, o tai leido pagerinti valdymo savybes.
Nors automobilis buvo pakankamai modernus, tačiau stiprūs konkurentai pavogė didžiąją dalį pyrago. Per savo gyvenimo laikotarpį kompanija pardavė 3,27 milijono automobilių.









Šeštoji karta
Stiprėjant konkurentams, Volkswagen nieko nelaukė ir pristatė šeštos kartos modelį 2008 metais, Paryžiaus automobilių parodoje. Prie Volkswagen prisijungęs buvęs Alfa Romeo dizaineris Walter da Silva buvo atsakingas už automobilio išvaizdą. Taip pat šis modelis buvo paskelbtas Europos metų automobiliu 2009 metais.
VW ypatingai skyrė daug dėmesio kokybės gerinimui, nes daugelis pirkėjų skundėsi, jog penktoji modelio karta buvo ženkliai prastesnė negu ketvirtoji, kuri pakelė kokybės kartelę.
Ši modelio karta gyveno trumpiausiai, nes šiuo metu ant bangos esantys Korėjiečių gamintojai verčia keisti strategiją. "Golf 6" gamyboje išbuvo keturis metus.









Septintoji karta
Jau žinote, jog ne taip jau seniai debiutavo visiškai naujos kartos "Golf", kuris šalia savęs turi jau septynetą. Prekyboje naujasis modelis pasirodys jau šių metų lapkritį ir žada kainuoti šiek tiek daugiau negu 60 tūkst. litų.
Didžiausia naujovė "MQB" platforma, kuri leido automobiliui numesti 100 kilogramų svorio. Taip pat automobilis atsikratė 5 kilogramų laidų, kurie pasak Volkswagen inžinierių dabar yra nereikalingi.
Naujos kartos modelis pirkėjams pasiūlys keletą įdomių naujovių, kaip XDS elektroninis diferencialas. Jis bus montuojamas į visus modelius. Taip pat naujovių sąraše yra automatinė stabdymo įranga, savaiminio parkavimo sistema, lietimui jautrus ekranas bazinėje įrangoje, itin taupūs varikliais ir kas be aukštesnė kokybės kartelė.









Jeigu reikėtų kalbėti apie vieną įtakingiausių automobilių pasaulyje į galvą turbūt šautų Volkswagen vabalas, Porsche "911" ir Europoje labai populiarus "Golf", kuris  nuo vakar skaičiuoja jau septynias modelio kartas.
Per visą "Golf" egzistavimo laikotarpį, Volkswagen pardavė 29,13 milijono automobilių. O tai yra vienas populiariausių automobilių visame pasaulyje. Nereikėtų pamiršti, jog šis automobilis buvo ne visada parduodamas visame pasaulyje, nes pavyzdžiui Toyota "Corolla" gali pasigirti geresniais pardavimų rezultatais.
Tad norime jums papasakoti apie visą "Golf" istoriją, nors numanome, jog daugelis ją ir taip žino.









Pirmoji "Golf" karta"
Volkswagen daugelį metų galvojo kokiu automobiliu reikėtų pakeisti senstantį, bet populiarų vabalą. Pastarasis su pakeitimais buvo gaminamas nuo pat antrojo pasaulinio karo. O tada Volkswagen vadovybei šovė mintis pasiskolinti inžinierius iš Auto Union kompanijos ( Ex Audi ), kurie sukūrė priekiniais ratais varomą platformą, pasisamdė garsų dizainerį Giorgio Giugiaro iš Italijos.
Rezultatai kalbėjo patys už save. Kompaktiškas, erdvus ir praktiškas dizainas debiutavo 1974 metais ir buvo parduodamas Europoje, Amerikoje, Meksikoje ir keliose Azijos šalyse.
Per du metus "Golf" tapo sėkmingiausiu kompanijos modeliu. Nuo 1974 metų iki 1976 metų spalio, Volkswagen pardavė vieną milijoną automobilių. Pamatę, kad šis automobilis yra graibstomas kaip karšta bandelė, Volkswagen inžinieriai sukūrė "GTI" ženkliuką ir į automobilį sumontavo 1,6 litro, 110 arklio galių benzininį motorą. Nors daugelis sako, jog pirmasis "hot hatch'as" yra būtent "GTI", tačiau beveik tuo pačiu metu Renault pristatė "5 Alpine", tačiau šis modelis nesulaukė tokio pripažinimo kaip "Golf GTI".
Pirmoji modelio karta iki šiol laikoma viena sėkmingiausių, nes visame pasaulyje šis modelis surado 6,72 milijono pirkėjų.









Antroji karta
Kaip sako kompanijos atstovai, sukurti "Beetle" pakaitalą buvo sunku, tačiau sukurti įpėdinį pirmos kartos "golf" buvo dar sunkiau. Volkswagen nusprendė nerizikuoti ir išlaikyti daugelį pirmosios kartos dizaino elementų. Automobilis tapo truputėlį didesnis, erdvesnis, aukštesnis bei truputėlį brangesnis.
Antros kartos modelis buvo 170 milimetrų ilgesnis, 55 milimetrų platesnis. Ratų bazė buvo pailginta 75 milimetrais, o priekinių ir galinių ratų provėža buvo praplatinta 23 ir 50 milimetrų.
Naujos kartos modelis kompaktiškų hečbekų klasėje pristatė daugybę naujovių. Pradedant ABS, vairo stiprintuvą, keturių varomųjų ratų sistemą.
Sportiškoji "GTI' modifikacija turėjo žymiai rimtesnį agregatą po kapotu. Tūris išaugo iki 1,8 litro bei buvo siūlomas su keturių arba šešiolikos vožtuvų modifikacijomis. O "G60" modifikacija buvo aprūpinta turbo kompresoriumi, kuris leido išvystyti 160 arklio galių.
1989 metais kompanija buvo pristačiusi net ir baterijomis varomą modelį, kuris taip į serijinę gamybą ir nepateko, nes tokiam automobiliui tiesiog nebuvo poreikio.
1988 metais, antros kartos modelis pralaužė 10 milijonų automobilių barjerą ir per savo antro dublio karjerą sugebėjo surasti 6,41 milijoną pirkėjų.









Trečioji karta
Trečioji modelio karta buvo pristatyta 1991 metais ir buvo kuriamas kaip visiškai naujas modelis. Trečioji modelio karta turėjo apvalesnes kėbulo formas, tačiau išlaikė atpažįstamą "Golf" veidą. Trečioji karta išlaikė tokią pačią ratų bazę, tačiau dar kartą truputėlį padidėjo. Šį kartą iki 4 metrų.
Sportiškoji "GTI" modifikacija šį kartą turėjo 2 litrų agregatą ir išvystė 150 arklio galių. Vėliau pasirodė ir dar galingesnės "VR6" modifikacijos, kurios buvo aprūpintos 2,8 litro ir 2,9 litro agregatais.
Paprastiems pirkėjams Volkswagen nusprendė pasiūlyti daugiau bazinės įrangos, modernesnius tiesioginio įpurškimo dyzelinius variklius, universalo modifikaciją, šonines oro pagalves.
Reikėtų paminėti, jog trečioji modelio karta laimėjo Europos metų automobilio titulą 1992 metais. Tačiau tai nepadėjo pralenkti savo brolių, nes per šešis gamybos metus kompanija pardavė 4,96 milijono automobilių.








Ketvirtoji karta
Įpusėjus trečios kartos modelio gyvenimui, Volkswagen sulaukė daugybė kritikos dėl to, jog "Golf" tapo nuobodžiu, nepatraukliu automobiliu. O ir keli autoritetingi žurnalai spaudė kompaniją išvis nutraukti automobilio gamybą.  Tačiau Volkswagen nepasidavė ir 1997 metais pristatė ketvirtą modelio kartą, kuri iš esmės buvo trečios kartos modelio evoliucija.
Kaip ir pridera, automobilis ūgtelėjo iki 4,2 metro bei naudojo naują platformą, kuria taip pat naudojosi Audi "A3", Škoda "Octavia", Seat "Leon" ir kiti.
Didžiausias pasikeitimas ketvirtos kartos modelyje buvo itin kokybiškas interjeras, kuris prilygo daug brangesniems automobiliams. Turbūt ne veltui kompanija yra giriama, jog nepagailėjo pinigų ir laiko kuriant ketvirtos "Golf" kartos.
Su ketvirta modelio karta Volkswagen pristatė stabilumo kontrolė, tiesioginio įpurškimo benzininius variklius, šešių bėgių pavarų dėžes bei modernią dvigubos sankabos pavarų dėžė (DSG).
Po 4,92 milijono parduotų automobilių jis buvo pakeistas dar viena... penkta modelio karta.









Penktoji karta
Penktoji modelio karta privalėjo ištaisyti buvusio modelio klaidas ir stoti į kovą su lyderiais, kaip Ford "Focus", Opel "Astra". Pavyzdžiui iš niekur atsiradęs Ford "Focus" buvo netgi pavogęs populiariausio modelio karūną, o tai labai nepatiko Volkswagen.
Naujasis modelis naudojo visiškai naują platformą, kuri leido galinėje ašyje naudotą torsioną pakeisti "Multilink" tipo pakaba, o tai leido pagerinti valdymo savybes.
Nors automobilis buvo pakankamai modernus, tačiau stiprūs konkurentai pavogė didžiąją dalį pyrago. Per savo gyvenimo laikotarpį kompanija pardavė 3,27 milijono automobilių.









Šeštoji karta
Stiprėjant konkurentams, Volkswagen nieko nelaukė ir pristatė šeštos kartos modelį 2008 metais, Paryžiaus automobilių parodoje. Prie Volkswagen prisijungęs buvęs Alfa Romeo dizaineris Walter da Silva buvo atsakingas už automobilio išvaizdą. Taip pat šis modelis buvo paskelbtas Europos metų automobiliu 2009 metais.
VW ypatingai skyrė daug dėmesio kokybės gerinimui, nes daugelis pirkėjų skundėsi, jog penktoji modelio karta buvo ženkliai prastesnė negu ketvirtoji, kuri pakelė kokybės kartelę.
Ši modelio karta gyveno trumpiausiai, nes šiuo metu ant bangos esantys Korėjiečių gamintojai verčia keisti strategiją. "Golf 6" gamyboje išbuvo keturis metus.









Septintoji karta
Jau žinote, jog ne taip jau seniai debiutavo visiškai naujos kartos "Golf", kuris šalia savęs turi jau septynetą. Prekyboje naujasis modelis pasirodys jau šių metų lapkritį ir žada kainuoti šiek tiek daugiau negu 60 tūkst. litų.
Didžiausia naujovė "MQB" platforma, kuri leido automobiliui numesti 100 kilogramų svorio. Taip pat automobilis atsikratė 5 kilogramų laidų, kurie pasak Volkswagen inžinierių dabar yra nereikalingi.
Naujos kartos modelis pirkėjams pasiūlys keletą įdomių naujovių, kaip XDS elektroninis diferencialas. Jis bus montuojamas į visus modelius. Taip pat naujovių sąraše yra automatinė stabdymo įranga, savaiminio parkavimo sistema, lietimui jautrus ekranas bazinėje įrangoje, itin taupūs varikliais ir kas be aukštesnė kokybės kartelė.







REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų