REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiais metais BMW sportiškoji M divizija švenčia keturiasdešimties metų jubiliejų. Per visą kompanijos istoriją M divizija sukūrė daugiau negu 20 sportiškų BMW modelių, kurie savo laiku tapo tikromis ikonomis. 


M divizija buvo įkurta BMW automobilių sporto divizijos, kuri norėjo BMW modelių gamoje matyti truputėlį brangesnius, sportiškesnius automobilius skirtus įprasto naudojimo keliams. Kompanija buvo įkurta 1972 metais, kurioje iškart pradėjo dirbti 35 darbuotojai, o iki pat 1990 metų kompanijos darbuotojų skaičius peržengė ir 450.
Pirmasis M divizijos projektas buvo “3.0 CSL”, kuris buvo skirtas išskirtinai lenktynėms, tačiau dėl FIA reikalavimų buvo sukurtas tam tikras kiekis automobilių skirtų pirkėjams realiame pasaulyje. Nors daugelis ginčijasi, jog “3.0 CLS” buvo tiesiog projektas skirtas trasoms ir neturi nieko bendro su M divizija, galime pasakyti, kad truputėlį klystate. Tačiau šiame argumente yra tiesos, nes pirmasis oficialus M divizijos automobilis skirtas įprastiems pirkėjams buvo “M1″ super automobilis, kuris pasėjo sportiškų BMW modelių sėklą.

bmw_m3_coupe_41[1]
Tačiau šio projekto pradžia buvo itin sunki. BMW dar 1970 metų pradžioje susitarė su Lamborghini, jog ji sukurtų super automobilį, kuris atitiktų žiedinių lenktynių homoglogaciją. Tačiau kuriant automobilį Lamborghini eilinį kartą stovėjo arti bankroto ribos, todėl BMW M divizijos inžinieriai tiesiog privalėjo gauti automobilio brėžinius ir tęsti darbą patiems. Pasirodžius automobiliui 1978 metais, automobilių sporto taisyklės pasikeitė, tad “M1″ būtų buvęs nekonkurencingas.
Toks įdirbis pasiteisino ne lenktynių trasoje, bet realiame pasaulyje. Šis pirmasis M divizijos projektas iki šiol yra laikomas, kaip vienas pirmųjų super automobilių, kurį buvo galima naudoti kiekvieną dieną. Taip pat tai buvo vienintelis BMW automobilis, kuris turėjo viduryje (mid-engine) sumontuotą variklį. O ir tik 276 pagaminti automobiliai šį “M1″ paverčia vienų rečiausių kompanijos modelių.

bmw_m1_36[1]
Sektinas pavyzdys
Po nelabai sėkmingo “M1″ projekto, M divizijos inžinieriai nusprendė visą šį paketą perkelti į paprastesnę ir kasdieniškesnę išvaizdą. Taip 1984 metais Amsterdamo automobilių parodoje BMW pristatė pirmąjį pasaulyje sportišką sedaną vardu “M5″. Automobilis buvo sukurtas naudojantis “E28″ serijos modeliu. Šio projekto koncepcija buvo, jog pirkėjai turėtų praktišką sedano kėbulą, tačiau už pakankamai įprasto eksterjero slypėjo sportiško automobilio charakteristikos. Tuo metu šis “M5″ sedanas buvo greičiausias sedanas pasaulyje. Jį varė modifikuotas “M1″ benzininis agregatas išvystantis 286 arklio galias.
Šis pirmos kartos “M5″ taip pat išlieka vienas rečiausių M divizijos modelių, kurių buvo pagaminta 2,191. Už šį “M5″ retesnis yra “M1″, kurių buvo pagaminta 276 vienetai, “E34″ serijos “M5″ universalas turintis 891 egzempliorių ir “850 CSi”, kurių buvo pagaminta 1510.

bmw_m5_52[1]
Revoliucija
Tikruoju lūžiu M divizijos istorijos laikotarpyje buvo klasika tapęs “M3″. Nors pirmieji tokio tipo sportišką kompaktišką sedaną pristatė Mercedes Benz dar 1983 metais, tačiau M divizijos inžinieriai nusprendė sukurti naują patį sėkmingiausią automobilių istorijoje bolidą. Bendradarbiaudami su tokiomis komandomis, kaip Prodrive ir AC Schnitzer, kompanija sukūrė automobilį, kuris dalyvavo D.Britanijos, Belgijos, Prancūzijos, Australijos ir Vokietijos žiedinėse lenktynėse bei laimėdavo beveik kiekvienas varžybas. Bolidą varė 2,5 litro atmosferinis benzininis variklis išvystantis 250 arklio galių.
Įprasto naudojimo keliams skirta modifikacija buvo aprūpinta 2,3 litro, 200 arklio galių benzininiu agregatu. Vėlesni “EVO” modeliai turėdavo ir 220 arklio galių dėl daugybės papildomų modifikacijų. Šiuo  metu patys geidžiamiausi “E30″ serijos “M3″ modeliai yra “EVO III” modifikacijos. Jų buvo pagaminta vos 600 ir jie turėjo 2,5 litro benzininį agregatą ir 241 arklio galią.
Dėl neįtikėtinai sėkmingos lenktynių istorijos automobilis surado beprotiškai daugybę gerbėjų pasaulyje ir tapo vizitine BMW kortele, kuri visų galvose išliko iki šiol. O ir nuo tada prasidėjo kompaktiškų super sedanų dvikova, kurią matome lig šiol. Šiuo metu bene visi konkurentai tikisi sukurti deramą “M3″ konkurentą. Sąrašas prasideda nuo Audi ir baigiasi ties Volvo.

01
Štilius
Po beprotiškos “M3″ sėkmės, M divizija pasiūlė BMW praplėsti akiratį ir uždėti M ženkliuką 8 serijos modeliui. 1989 metais pristatytas modelis tapo neįtikėtinai populiarus JAV ir Vokietijoje, kuriose šiuo metu ir yra daugiausiai šios serijos modelių. BMW ir M divizija planavo, jog vėliau pasirodys ir “M8″ modifikacija, kuri galėtų deramai konkuruoti net su Ferrari analogais. Automobilio prototipas turėjo 550 arklio galių išvystantį benzininį agregatą. Tačiau pagaminus vieną vienintelį serijinį modelį, BMW nusprendė, jog “M8″ pasaulinėje automobilių rinkoje vietos nėra ir ši modifikacija nesusilauks sėkmės. Taip projektas buvo nutrauktas, o vietoje jo buvo pristatyta “šiltesnė” modifikacija “850CSi”. 1992 metais pristatyta galingiausia 8 serijos modifikacija išvystė 380 arklio galių ir nepateisino fakto, jog ji buvo kuriama M divizijos vyrukų.
1992 metais taip pat buvo pristatytas naujos kartos “M3″, kuris buvo varomas 6 cilindrų benzininiu agregatu išvystančiu 210 arklio galių. Daugelis automobilių industrijos ekspertų tarpusavyje sutaria, jog po itin nuostabaus, aštraus ir agresyvaus pirmosios kartos modelio šis “E36″ serijos modelis nuvylė. Daugelis juokauja, jog šis “E36″ serijos modelis buvo sukurtas išskirtinai JAV rinkai, kurioje jis buvo populiariausias.

bmw_m3_sedan_1[1]
Moderni era
Šiuo metu M divizija yra stipri kaip niekada. Šiuo metu M divizijos modelių gamoje yra “1M”, “M3″, “M5″, “M6″, “X5M”, “X6M”. Taip pat nereikėtų pamiršti ir dyzelinių “M” modifikacijų, kurios buvo pristatytos ne taip jau ir seniai.
Plečiant modelių gamą M divizija nori atremti labai stiprų konkurencijos smūgį iš Mercedes Benz AMG divizijos, kuri eina žymiai spartesniu žingsniu dėka Mercedes Benz valdybos. Konkurentai iš AMG apėmė ne tik visą Mercedes Benz modelių gamą, bet ir turi savo asmeninį super automobilį bei planuoja deramą konkurentą Porsche “911″.
Norėdama spėti paskui Mercedes Benz, BMW ne tik bando spartinti M divizijos gamyklos darbą, bet ir galvoja už pačią diviziją. Ateityje sportiškoji M divizija turėtų tik stiprėti, nes dėl BMW ambicijų plėsti modelių gamą, darbo turės ir vyrukai iš M divizijos, kurie šiuo metu planuose turi “M2″, “M4″ , “M6 GrandCoupe” ir “M7″ modelius.
Tačiau reikėtų pasakyti, jog kur du pešasi, trečias laimi. O trečias, kaip žinote, yra Audi.

Šiais metais BMW sportiškoji M divizija švenčia keturiasdešimties metų jubiliejų. Per visą kompanijos istoriją M divizija sukūrė daugiau negu 20 sportiškų BMW modelių, kurie savo laiku tapo tikromis ikonomis. 


M divizija buvo įkurta BMW automobilių sporto divizijos, kuri norėjo BMW modelių gamoje matyti truputėlį brangesnius, sportiškesnius automobilius skirtus įprasto naudojimo keliams. Kompanija buvo įkurta 1972 metais, kurioje iškart pradėjo dirbti 35 darbuotojai, o iki pat 1990 metų kompanijos darbuotojų skaičius peržengė ir 450.
Pirmasis M divizijos projektas buvo “3.0 CSL”, kuris buvo skirtas išskirtinai lenktynėms, tačiau dėl FIA reikalavimų buvo sukurtas tam tikras kiekis automobilių skirtų pirkėjams realiame pasaulyje. Nors daugelis ginčijasi, jog “3.0 CLS” buvo tiesiog projektas skirtas trasoms ir neturi nieko bendro su M divizija, galime pasakyti, kad truputėlį klystate. Tačiau šiame argumente yra tiesos, nes pirmasis oficialus M divizijos automobilis skirtas įprastiems pirkėjams buvo “M1″ super automobilis, kuris pasėjo sportiškų BMW modelių sėklą.

bmw_m3_coupe_41[1]
Tačiau šio projekto pradžia buvo itin sunki. BMW dar 1970 metų pradžioje susitarė su Lamborghini, jog ji sukurtų super automobilį, kuris atitiktų žiedinių lenktynių homoglogaciją. Tačiau kuriant automobilį Lamborghini eilinį kartą stovėjo arti bankroto ribos, todėl BMW M divizijos inžinieriai tiesiog privalėjo gauti automobilio brėžinius ir tęsti darbą patiems. Pasirodžius automobiliui 1978 metais, automobilių sporto taisyklės pasikeitė, tad “M1″ būtų buvęs nekonkurencingas.
Toks įdirbis pasiteisino ne lenktynių trasoje, bet realiame pasaulyje. Šis pirmasis M divizijos projektas iki šiol yra laikomas, kaip vienas pirmųjų super automobilių, kurį buvo galima naudoti kiekvieną dieną. Taip pat tai buvo vienintelis BMW automobilis, kuris turėjo viduryje (mid-engine) sumontuotą variklį. O ir tik 276 pagaminti automobiliai šį “M1″ paverčia vienų rečiausių kompanijos modelių.

bmw_m1_36[1]
Sektinas pavyzdys
Po nelabai sėkmingo “M1″ projekto, M divizijos inžinieriai nusprendė visą šį paketą perkelti į paprastesnę ir kasdieniškesnę išvaizdą. Taip 1984 metais Amsterdamo automobilių parodoje BMW pristatė pirmąjį pasaulyje sportišką sedaną vardu “M5″. Automobilis buvo sukurtas naudojantis “E28″ serijos modeliu. Šio projekto koncepcija buvo, jog pirkėjai turėtų praktišką sedano kėbulą, tačiau už pakankamai įprasto eksterjero slypėjo sportiško automobilio charakteristikos. Tuo metu šis “M5″ sedanas buvo greičiausias sedanas pasaulyje. Jį varė modifikuotas “M1″ benzininis agregatas išvystantis 286 arklio galias.
Šis pirmos kartos “M5″ taip pat išlieka vienas rečiausių M divizijos modelių, kurių buvo pagaminta 2,191. Už šį “M5″ retesnis yra “M1″, kurių buvo pagaminta 276 vienetai, “E34″ serijos “M5″ universalas turintis 891 egzempliorių ir “850 CSi”, kurių buvo pagaminta 1510.

bmw_m5_52[1]
Revoliucija
Tikruoju lūžiu M divizijos istorijos laikotarpyje buvo klasika tapęs “M3″. Nors pirmieji tokio tipo sportišką kompaktišką sedaną pristatė Mercedes Benz dar 1983 metais, tačiau M divizijos inžinieriai nusprendė sukurti naują patį sėkmingiausią automobilių istorijoje bolidą. Bendradarbiaudami su tokiomis komandomis, kaip Prodrive ir AC Schnitzer, kompanija sukūrė automobilį, kuris dalyvavo D.Britanijos, Belgijos, Prancūzijos, Australijos ir Vokietijos žiedinėse lenktynėse bei laimėdavo beveik kiekvienas varžybas. Bolidą varė 2,5 litro atmosferinis benzininis variklis išvystantis 250 arklio galių.
Įprasto naudojimo keliams skirta modifikacija buvo aprūpinta 2,3 litro, 200 arklio galių benzininiu agregatu. Vėlesni “EVO” modeliai turėdavo ir 220 arklio galių dėl daugybės papildomų modifikacijų. Šiuo  metu patys geidžiamiausi “E30″ serijos “M3″ modeliai yra “EVO III” modifikacijos. Jų buvo pagaminta vos 600 ir jie turėjo 2,5 litro benzininį agregatą ir 241 arklio galią.
Dėl neįtikėtinai sėkmingos lenktynių istorijos automobilis surado beprotiškai daugybę gerbėjų pasaulyje ir tapo vizitine BMW kortele, kuri visų galvose išliko iki šiol. O ir nuo tada prasidėjo kompaktiškų super sedanų dvikova, kurią matome lig šiol. Šiuo metu bene visi konkurentai tikisi sukurti deramą “M3″ konkurentą. Sąrašas prasideda nuo Audi ir baigiasi ties Volvo.

01
Štilius
Po beprotiškos “M3″ sėkmės, M divizija pasiūlė BMW praplėsti akiratį ir uždėti M ženkliuką 8 serijos modeliui. 1989 metais pristatytas modelis tapo neįtikėtinai populiarus JAV ir Vokietijoje, kuriose šiuo metu ir yra daugiausiai šios serijos modelių. BMW ir M divizija planavo, jog vėliau pasirodys ir “M8″ modifikacija, kuri galėtų deramai konkuruoti net su Ferrari analogais. Automobilio prototipas turėjo 550 arklio galių išvystantį benzininį agregatą. Tačiau pagaminus vieną vienintelį serijinį modelį, BMW nusprendė, jog “M8″ pasaulinėje automobilių rinkoje vietos nėra ir ši modifikacija nesusilauks sėkmės. Taip projektas buvo nutrauktas, o vietoje jo buvo pristatyta “šiltesnė” modifikacija “850CSi”. 1992 metais pristatyta galingiausia 8 serijos modifikacija išvystė 380 arklio galių ir nepateisino fakto, jog ji buvo kuriama M divizijos vyrukų.
1992 metais taip pat buvo pristatytas naujos kartos “M3″, kuris buvo varomas 6 cilindrų benzininiu agregatu išvystančiu 210 arklio galių. Daugelis automobilių industrijos ekspertų tarpusavyje sutaria, jog po itin nuostabaus, aštraus ir agresyvaus pirmosios kartos modelio šis “E36″ serijos modelis nuvylė. Daugelis juokauja, jog šis “E36″ serijos modelis buvo sukurtas išskirtinai JAV rinkai, kurioje jis buvo populiariausias.

bmw_m3_sedan_1[1]
Moderni era
Šiuo metu M divizija yra stipri kaip niekada. Šiuo metu M divizijos modelių gamoje yra “1M”, “M3″, “M5″, “M6″, “X5M”, “X6M”. Taip pat nereikėtų pamiršti ir dyzelinių “M” modifikacijų, kurios buvo pristatytos ne taip jau ir seniai.
Plečiant modelių gamą M divizija nori atremti labai stiprų konkurencijos smūgį iš Mercedes Benz AMG divizijos, kuri eina žymiai spartesniu žingsniu dėka Mercedes Benz valdybos. Konkurentai iš AMG apėmė ne tik visą Mercedes Benz modelių gamą, bet ir turi savo asmeninį super automobilį bei planuoja deramą konkurentą Porsche “911″.
Norėdama spėti paskui Mercedes Benz, BMW ne tik bando spartinti M divizijos gamyklos darbą, bet ir galvoja už pačią diviziją. Ateityje sportiškoji M divizija turėtų tik stiprėti, nes dėl BMW ambicijų plėsti modelių gamą, darbo turės ir vyrukai iš M divizijos, kurie šiuo metu planuose turi “M2″, “M4″ , “M6 GrandCoupe” ir “M7″ modelius.
Tačiau reikėtų pasakyti, jog kur du pešasi, trečias laimi. O trečias, kaip žinote, yra Audi.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų