REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Visi žinome kas yra sportinės sėdynės, tačiau gal laikas jas panagrinėti labiau iš vartotojo pusės. Jeigu galvojate apie automobilio tobulinimą, greičiausiai pirmoji arba antroji mintis šovusi į galvą būna apie sėdynes. Tad ir pakalbėkime apie sportines sėdynes, kurios tiktų jūsų automobiliui.
Daug kas jas yra matęs – tai plonos, kūno formą atitinkančios, pagamintos iš stiklo pluošto arba anglies pluošto ir kevlaro mišinio,nereguliuojamos, su skylėmis diržams atitinkamose vietose. Tiesa, sėdynės pagamintos iš anglies pluošto yra itin brangios: apie 3-4 kartus brangesnės nei iš stiklo pluošto. Skirtumas tarp jų – masė. Jeigu stiklo pluošto sėdynė sveria apie 10 kg, tai analogiška sėdynė iš anglies pluošto svers 6.6 kg. Autosportas pamišęs dėl svorio…


Visi žinome kas yra sportinės sėdynės, tačiau gal laikas jas panagrinėti labiau iš vartotojo pusės. Jeigu galvojate apie automobilio tobulinimą, greičiausiai pirmoji arba antroji mintis šovusi į galvą būna apie sėdynes. Tad ir pakalbėkime apie sportines sėdynes, kurios tiktų jūsų automobiliui.
Daug kas jas yra matęs – tai plonos, kūno formą atitinkančios, pagamintos iš stiklo pluošto arba anglies pluošto ir kevlaro mišinio,nereguliuojamos, su skylėmis diržams atitinkamose vietose. Tiesa, sėdynės pagamintos iš anglies pluošto yra itin brangios: apie 3-4 kartus brangesnės nei iš stiklo pluošto. Skirtumas tarp jų – masė. Jeigu stiklo pluošto sėdynė sveria apie 10 kg, tai analogiška sėdynė iš anglies pluošto svers 6.6 kg. Autosportas pamišęs dėl svorio…


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Sportinės sėdynės paprastai gaminamos pagal FIA (Tarpautinės Automobilių Federacijos) nustatytus standartus (homologaciją), o tai garantuoja kokybę. Visos kitos sportinės sėdynės tinkamos tik gatvės „tiuningui“ arba sportiškumui imituoti. Gamintojas nurodo ar sėdynė pagaminta pagal FIA reikalavimus.
Tokių sėdynių kaina prasideda nuo 600 litų ir baigiasi ties keliolikos tūkstančių. Iš asmeninės patirties galime pasakyti, kad tikrai patogią ir gerą sėdynę galima nusipirkti už 1700 Lt.
Sportinė sėdynė iš esmės atlieka dvi funkcijas:
- Saugumo (pagrindinė)
- Komforto


REKLAMA

Saugumas yra tas dalykas dėl ko sugalvoti lankai, sportinės sėdynės, diržai, šalmai ir kiti autosporto aksesuarai. Esant priekiniam smūgiui – jus saugo diržai. Esant galiniam smūgiui – jus saugo sėdynė. O esant šoniniams smūgiams – ir diržai ir sėdynė. Brangesnės sėdynės turi taip vadinamas „ausis“ galvos lygmenyje. Jos skirtos tam, kad jūsų galva per daug nesilankstytų į šonus - avarijos atveju nuo smūgių ir perkrovų ji daužosi it kamuolys. Kokias perkrovas patiriate stiprios avarijos metu, galite pamatyti šiame video:
Petter Solberg (Subaru Impreza WRC) crash in WRC Germany 2004
Kitas dalykas yra jausmas, kai tu esi tiesiog „pririštas“ prie automobilio – šį pojūtį suteikia sportiniai diržai ir sėdynė. Tau nereikia rūpintis savo išsilaikymu krėsle (įsispirti į kojos atramą, remtis ja į duris ar stipriai laikytis už vairo (kas vairuojant yra labai blogai)). Būdamas „prisegtas“ susilieji su automobiliu, daug geriau jauti jo elgseną kelyje. Važiuojant su standartine sėdyne daug energijos atiduoti, kad išsilaikytum staigiame posūkyje.
Jeigu nutarėte nusipirkti sportinę sėdyne siūlome atkreipti dėmesį į kelis momentus. Visų pirma, atsisėskite ir pasimatuokite ar tinka jos dydis. Esant per dildelei sėdynei važiuojant bus juntamas minimalus judėjimas. Žinoma ne iš karto (jeigu nesate turėjęs patirties su jomis), bet vėliau tikrai pastebėsite per didelės ir jūsų dydį atitinkančios sportinės sėdynės skirtumus.
Kitas, labai svarbus, momentas yra viršutinių skylių-kilpų, per kurias maunasi saugos diržai aukštis. Jeigu jos bus žemiau nei jūsų pečiai, saugos diržai jus spaus žemyn – tai (ypač ilgesnį laiką pasėdėjus) jus vargins ir kenks nugarai, tiesiog sėdėsite susikūprinęs. Deja, daugelio pigesnių sportinių sėdynių viršutinės kilpos yra per žemai.



Pastaba: griežtai patariame automobiliuose be saugos lankų sportinių sėdynių nenaudoti. Ypač, kuomet vystomi dideli greičiai ir yra apsivertimo ar didelės avarijos tikimybė. Sportinėje sėdynėje jūs esate „įkaltas“ į vietą - jūsų kūnas incidento metu beveik nejuda iš vietos. Automobilio kėbulas, įvairios detalės (įskaitant stogą) deformuojasi ir būdamas stacionarus jūs negalite išvengti link jūsų linkstančių/lūžtančių detalių. Tuo tarpu standartiniai diržai ir sėdynė duotuoju atveju leistų jums kiek „pasitraukti“ nuo smūgio bangos padarinių. Kad tokios kėbulo deformacijos nepasiektų vairuotojų yra naudojami saugos lankai.
Šiam teiginiui galioja ir atvirkščia tvarka: automobilyje su saugos lankais draudžiama naudoti standartines sėdynes ir diržus – esant avarijai jie jūsų tvirtai nelaiko vietoje ir galite itin skaudžiai susižaloti į tuos pačius saugos lankus.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų