REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Nuo tada, kai "Ferrari" išleido "365GTB" modelį, niekas šia italų eržilui nesugebėjo prilygti lenktynių trasoje. Tačiau modeliui laikai nebuvo palankūs - auksinė "GT" automobilių era ėjo į pabaigą, o "Ferrari", vardan finansinių sumetimų ir dalyvavimo "Formulėje 1", nutraukė klientų lenkytnių programą. Taip pat dalis pajamų buvo nukreipta naujų automobilių kūrimui.
Ties šiuo automobiliu Ferrari pasitraukė kaip gamintojas iš GT tipo lenktynių, tik po ilgų derybų keletui klientų pavyko išsiderėti, kad Ferrari išleistų kelis lenktynėms paruoštus modelius. Luigi Chinetti šiu automobilių importuotojas į JAV susitarė su pačiu Enzo Ferrari, kad paruoštų ir Competizione (lenktynines) versijas. Nes pagal planus šis 365 GTB/4 buvo gaminamas tik važinėjimui gatvėmis. Šis Luigi pasiūlymas sulaukė taip pat senų draugų pagalbos iš "Assistenza Clienti" - klientų pagalbos departamento, o ne "Gestione Sportiva" Ferrari lenktynių departamento. Taigi oficialiai Ferrari kaip gamintojas neprisidėjo prie Competizione modelio atsiradimo. Visą tai atliko klientų norus tenkinantis departamentas. Ir per metus buvo išleidžiami tik penkios sportinės Daytona versijos.
Daytona Competizione buvo sukurtas laikantis visų Group 4 reikalavimų ir pirmieji modeliai buvo sukurti 1971 metų sezonui. Taupant svorį buvo nuspręsta kėbulą padaryti iš aliuminio lydinio, langų stiklas buvo pakeistas į plastiką. Tai padėjo nuo sunkaus gatvinio automobilio numesti 400 kilogramų. Toliau prie kėbulo dirbant buvo pašalinti buferiai ir uždėti keli aerodinaminiai sparnai, siekiant užtikrinti automobilio stabilumą lekiant dideliu greičiu.
Variklio modifikacijos buvo griežtai ribotos, todėl atlikti tik smulkūs pakitimai. Pagerintas oro padavimas įmontavimus kitokią šalto oro padavimo sistemą ir sumontuotas laisvas išmetimas. Tokie menki pakitimai pridėjo šiam V formos 12 cilindrų varikliui papildomus 50 arklių galių. Ir savo sąskaitoje šis 4.4 litro variklis jau turėjo 402 arklio galias. Vėlesnių metų lenktyninės Daytonos turėjo dar galingesnius, 430 arklių galių pasiekiančius variklius. Kas leido iki 100 kilometrų per valandą įsibėgėti vos per 5.8 sekundes.
Ferrari 4 metus iš eilės išleisdavo po 5 Daytona Competizione versijas, kurios turėdavo skirtingas modifikacijas ir kiekvienų metų modelis turėjo savo kodą. Visi šie automobiliai puikiai pasirodydavo lenktynėse ir skindavo pergales keletą metų iš eilės. Ir dabar šie automobiliai dar pasirodo istorinių automobilių lenktynėse. Dabar aptarsime kaip sekėsi kiekvienos serijos Daytonų modeliams kopti lenktynių automobilio karjeros laiptais.


Daytona Competizione Chassis: 15373
Ilgalaikis Ferrari importuotojas Francorchamps su tokia automobilio versija dalyvavo LeMans ilgų distancijų automobilių lenktynėse. Mašina buvo nudažyta belgian racing yellow (geltona) spalva. Automobilį vairavo: Derek Bell, Teddy Pilette ir Richard Bond. Šiems vyrukams pavyko bendroje įskaitoje finišuoti 4-oje vietoje. Netrukus po to automobilis netikėtai buvo parduotas, pakeitė keletą savininkų iki 1995 metų. Ir galiausiai mašina grįžo į trasą 2011 metais Goodwood lenktynių festivalyje, Didžiojoje Britanijoje.


Daytona Competizione Chassis: 15667
Charles Pozzi buvo pirmasis šios 15667 savininkas, automobilis buvo nudažytas Prancūzijos trispalvės spalvomis. Šis Ferrari buvo ko gero sėkmingiausias Competizione šeimoje. 1972 metais šis automobilis nugalėjo LeMans ir Tour de France lenktynėse savo klasėje. Veliau mašina buvo parduota Guy Domet, pastarasis sąžiningai šiuo automobiliu dalyvavo visose istorinių automobilių lenktynėse 25 metus iš eilės. Tačiau 2004 metais Tour Auto lenktynių metu šis automobilis patyrė avariją ir pasitraukė iš lenktynių visam laikui.


Daytona Competizione Chassis: 15681
Pirmieji šio automobilio savininkai buvo D. Britanijos lenktynių komanda. Kurie mašiną padailino automobilį raudonos ir šviesiai mėlynos spalvos deriniais. Automobilis dalyvavo LeMans automobilių lenktynėse, tačiau teko anksti pasitraukti iš varžybų dėl itin reto mechaninio defekto. Sutvarkius ir pardavus automobilį, jis buvo įvairiai modifikuojamas ir perdaromas. 1993 metais jį nupirko vienas kolekcionierius, kuris šią Daytoną pilnai restauravo ir naudoją pagal paskirtį. Tai yra reguliariai dalyvauja jau minėtuose Tour Auto ir Goodwood Speed Festival renginiuose.


Daytona Competizione Chassis: 15685
Vieni iš paskutiniosios versijos Daytona Competizione S2 savininkai buvo Luigi Chinetti ir NART lenktynių komanda iš JAV. LeMano varžybose ši Ferarri finišavo savo klasėje antra, nusileisdama savo sesutei kitai Daytona Competizione. Veliau šis automobilis iškovojo dar ne vieną garbingą taurę. 1988 metais mašina grįžo į savo gimtajį kontinentą - Europą. Kur buvo restauruota ir atgaminta pirminė jos išvaizda pagal NART komandos spalvų schemą. Iki šiol ši mašina pastebima Tour Auto ir LeMans classic varžybose.



Nuo tada, kai "Ferrari" išleido "365GTB" modelį, niekas šia italų eržilui nesugebėjo prilygti lenktynių trasoje. Tačiau modeliui laikai nebuvo palankūs - auksinė "GT" automobilių era ėjo į pabaigą, o "Ferrari", vardan finansinių sumetimų ir dalyvavimo "Formulėje 1", nutraukė klientų lenkytnių programą. Taip pat dalis pajamų buvo nukreipta naujų automobilių kūrimui.
Ties šiuo automobiliu Ferrari pasitraukė kaip gamintojas iš GT tipo lenktynių, tik po ilgų derybų keletui klientų pavyko išsiderėti, kad Ferrari išleistų kelis lenktynėms paruoštus modelius. Luigi Chinetti šiu automobilių importuotojas į JAV susitarė su pačiu Enzo Ferrari, kad paruoštų ir Competizione (lenktynines) versijas. Nes pagal planus šis 365 GTB/4 buvo gaminamas tik važinėjimui gatvėmis. Šis Luigi pasiūlymas sulaukė taip pat senų draugų pagalbos iš "Assistenza Clienti" - klientų pagalbos departamento, o ne "Gestione Sportiva" Ferrari lenktynių departamento. Taigi oficialiai Ferrari kaip gamintojas neprisidėjo prie Competizione modelio atsiradimo. Visą tai atliko klientų norus tenkinantis departamentas. Ir per metus buvo išleidžiami tik penkios sportinės Daytona versijos.
Daytona Competizione buvo sukurtas laikantis visų Group 4 reikalavimų ir pirmieji modeliai buvo sukurti 1971 metų sezonui. Taupant svorį buvo nuspręsta kėbulą padaryti iš aliuminio lydinio, langų stiklas buvo pakeistas į plastiką. Tai padėjo nuo sunkaus gatvinio automobilio numesti 400 kilogramų. Toliau prie kėbulo dirbant buvo pašalinti buferiai ir uždėti keli aerodinaminiai sparnai, siekiant užtikrinti automobilio stabilumą lekiant dideliu greičiu.
Variklio modifikacijos buvo griežtai ribotos, todėl atlikti tik smulkūs pakitimai. Pagerintas oro padavimas įmontavimus kitokią šalto oro padavimo sistemą ir sumontuotas laisvas išmetimas. Tokie menki pakitimai pridėjo šiam V formos 12 cilindrų varikliui papildomus 50 arklių galių. Ir savo sąskaitoje šis 4.4 litro variklis jau turėjo 402 arklio galias. Vėlesnių metų lenktyninės Daytonos turėjo dar galingesnius, 430 arklių galių pasiekiančius variklius. Kas leido iki 100 kilometrų per valandą įsibėgėti vos per 5.8 sekundes.
Ferrari 4 metus iš eilės išleisdavo po 5 Daytona Competizione versijas, kurios turėdavo skirtingas modifikacijas ir kiekvienų metų modelis turėjo savo kodą. Visi šie automobiliai puikiai pasirodydavo lenktynėse ir skindavo pergales keletą metų iš eilės. Ir dabar šie automobiliai dar pasirodo istorinių automobilių lenktynėse. Dabar aptarsime kaip sekėsi kiekvienos serijos Daytonų modeliams kopti lenktynių automobilio karjeros laiptais.


Daytona Competizione Chassis: 15373
Ilgalaikis Ferrari importuotojas Francorchamps su tokia automobilio versija dalyvavo LeMans ilgų distancijų automobilių lenktynėse. Mašina buvo nudažyta belgian racing yellow (geltona) spalva. Automobilį vairavo: Derek Bell, Teddy Pilette ir Richard Bond. Šiems vyrukams pavyko bendroje įskaitoje finišuoti 4-oje vietoje. Netrukus po to automobilis netikėtai buvo parduotas, pakeitė keletą savininkų iki 1995 metų. Ir galiausiai mašina grįžo į trasą 2011 metais Goodwood lenktynių festivalyje, Didžiojoje Britanijoje.


Daytona Competizione Chassis: 15667
Charles Pozzi buvo pirmasis šios 15667 savininkas, automobilis buvo nudažytas Prancūzijos trispalvės spalvomis. Šis Ferrari buvo ko gero sėkmingiausias Competizione šeimoje. 1972 metais šis automobilis nugalėjo LeMans ir Tour de France lenktynėse savo klasėje. Veliau mašina buvo parduota Guy Domet, pastarasis sąžiningai šiuo automobiliu dalyvavo visose istorinių automobilių lenktynėse 25 metus iš eilės. Tačiau 2004 metais Tour Auto lenktynių metu šis automobilis patyrė avariją ir pasitraukė iš lenktynių visam laikui.


Daytona Competizione Chassis: 15681
Pirmieji šio automobilio savininkai buvo D. Britanijos lenktynių komanda. Kurie mašiną padailino automobilį raudonos ir šviesiai mėlynos spalvos deriniais. Automobilis dalyvavo LeMans automobilių lenktynėse, tačiau teko anksti pasitraukti iš varžybų dėl itin reto mechaninio defekto. Sutvarkius ir pardavus automobilį, jis buvo įvairiai modifikuojamas ir perdaromas. 1993 metais jį nupirko vienas kolekcionierius, kuris šią Daytoną pilnai restauravo ir naudoją pagal paskirtį. Tai yra reguliariai dalyvauja jau minėtuose Tour Auto ir Goodwood Speed Festival renginiuose.


Daytona Competizione Chassis: 15685
Vieni iš paskutiniosios versijos Daytona Competizione S2 savininkai buvo Luigi Chinetti ir NART lenktynių komanda iš JAV. LeMano varžybose ši Ferarri finišavo savo klasėje antra, nusileisdama savo sesutei kitai Daytona Competizione. Veliau šis automobilis iškovojo dar ne vieną garbingą taurę. 1988 metais mašina grįžo į savo gimtajį kontinentą - Europą. Kur buvo restauruota ir atgaminta pirminė jos išvaizda pagal NART komandos spalvų schemą. Iki šiol ši mašina pastebima Tour Auto ir LeMans classic varžybose.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų