REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Švedijos automobilių pramonė nėra didžiulė. Joje nėra daugiau nei dešimties stiprių žaidėjų, kurie galėtų būti vadinami Švedijos ekonomikos varikliu. Vietoj to, švedai turi „Volvo“ ir „Saab“.
„Volvo“ ir „Saab“ visuomet buvo laikomi Švedijos pasididžiavimu. Du didžiuliai automobilių gamintojai puikiai atspindėjo Švedijos gyventojų vertybes, požiūrį į automobilius ir jų technologijas. Vis dėlto, abiejų gamintojų istorijos yra visiškai skirtingos.
„Volvo“ galėtų papasakoti savo sėkmės istoriją ir kaip naujieji šeimininkai sugebėjo atgaivinti švedišką markę. Tuo tarpu „Saab“ istorija yra kur kas niūresnė ir dramatiškesnė. Kodėl? Nes net ir būdamas po „General Motors“ sparnu „Saab“ dirbo nuostolingai, o patekęs į „Spyker“ rankas ne tik, kad nesugebėjo pakilti nuo dugno, bet ir turėjo paskelbti bankrotą. Ir tuomet į pagalbą atėjo „NEVS“ su stipriu investuotojų užnugariu, kuris piešė labai šviesią ateitį. Deja, kaip ir ankstesnieji gelbėtojai, taip ir „NEVS“ susidūrė su lėšų trūkumų.
Po pakankamai ilgos pertraukos, dabartiniai „Saab“ markės savininkai iš „NEVS“ sugrįžta su trenksmu. Koncerno atstovai paviešino dviejų modelių nuotraukas, kurie leis susidaryti pirmąjį įspūdį apie netolimoje ateityje pasirodysiančius „Saab“ modelius.
Prieš pradedant džiaugtis, reikėtų paminėti vieną faktą. Tai nėra „Saab“ modeliai, tai „NEVS“ logotipu paženklinti senieji „Saab“ modeliai, kurie buvo sukurti ant senųjų „Saab 9-3“ platformų. Vizualiai jie atrodo labai panašūs į „Saab“ automobilius, tačiau jie neturi „Saab“ variklių, pavarų dėžių ar net informacijos ir pramogų sistemos. Vietoj tradicinių jėgainių šiuose modeliuose išvysime elektrinę pavarą, kuri turėtų leisti nuvažiuoti iki 300 kilometrų distanciją.
Dar vienas faktas - „Saab“ automobilius primenantys „NEVS“ modeliai bus gaminami ne Švedijoje, bet Kinijoje esančioje gamykloje. Kodėl? Nes „NEVS“ yra pasirašiusi milžinišką pardavimų sutartį su „Panda New Energy“ kompanija, kuri užsisakė net 150 000 elektrifikuotų sedanų.
Ir paskutinis faktas - „Saab“ markės logotipo ir vardo nematome dėl labai paprastos priežasties. „Saab“ vardo ir logotipo autorinės teisės priklauso „Saab Group“ koncernui, kuris po pirmojo nesėkmingo „NEVS“ bandymo atgaivinti švedišką markę uždraudė naudoti „Saab“ vardą ir „Saab“ logotipą.

GALERIJA


 

Švedijos automobilių pramonė nėra didžiulė. Joje nėra daugiau nei dešimties stiprių žaidėjų, kurie galėtų būti vadinami Švedijos ekonomikos varikliu. Vietoj to, švedai turi „Volvo“ ir „Saab“.
„Volvo“ ir „Saab“ visuomet buvo laikomi Švedijos pasididžiavimu. Du didžiuliai automobilių gamintojai puikiai atspindėjo Švedijos gyventojų vertybes, požiūrį į automobilius ir jų technologijas. Vis dėlto, abiejų gamintojų istorijos yra visiškai skirtingos.
„Volvo“ galėtų papasakoti savo sėkmės istoriją ir kaip naujieji šeimininkai sugebėjo atgaivinti švedišką markę. Tuo tarpu „Saab“ istorija yra kur kas niūresnė ir dramatiškesnė. Kodėl? Nes net ir būdamas po „General Motors“ sparnu „Saab“ dirbo nuostolingai, o patekęs į „Spyker“ rankas ne tik, kad nesugebėjo pakilti nuo dugno, bet ir turėjo paskelbti bankrotą. Ir tuomet į pagalbą atėjo „NEVS“ su stipriu investuotojų užnugariu, kuris piešė labai šviesią ateitį. Deja, kaip ir ankstesnieji gelbėtojai, taip ir „NEVS“ susidūrė su lėšų trūkumų.
Po pakankamai ilgos pertraukos, dabartiniai „Saab“ markės savininkai iš „NEVS“ sugrįžta su trenksmu. Koncerno atstovai paviešino dviejų modelių nuotraukas, kurie leis susidaryti pirmąjį įspūdį apie netolimoje ateityje pasirodysiančius „Saab“ modelius.
Prieš pradedant džiaugtis, reikėtų paminėti vieną faktą. Tai nėra „Saab“ modeliai, tai „NEVS“ logotipu paženklinti senieji „Saab“ modeliai, kurie buvo sukurti ant senųjų „Saab 9-3“ platformų. Vizualiai jie atrodo labai panašūs į „Saab“ automobilius, tačiau jie neturi „Saab“ variklių, pavarų dėžių ar net informacijos ir pramogų sistemos. Vietoj tradicinių jėgainių šiuose modeliuose išvysime elektrinę pavarą, kuri turėtų leisti nuvažiuoti iki 300 kilometrų distanciją.
Dar vienas faktas - „Saab“ automobilius primenantys „NEVS“ modeliai bus gaminami ne Švedijoje, bet Kinijoje esančioje gamykloje. Kodėl? Nes „NEVS“ yra pasirašiusi milžinišką pardavimų sutartį su „Panda New Energy“ kompanija, kuri užsisakė net 150 000 elektrifikuotų sedanų.
Ir paskutinis faktas - „Saab“ markės logotipo ir vardo nematome dėl labai paprastos priežasties. „Saab“ vardo ir logotipo autorinės teisės priklauso „Saab Group“ koncernui, kuris po pirmojo nesėkmingo „NEVS“ bandymo atgaivinti švedišką markę uždraudė naudoti „Saab“ vardą ir „Saab“ logotipą.

GALERIJA


 

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų