REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automanų pasaulis yra beprotiškai spalvingas, charizmatiškas ir įdomus. Ne vieną kartą įsitikinome, jog tarp automobilių užaugę automanai sugeba sukurti į jokius rėmus netelpančius projektus su kuriais vėliau pavergia visą pasaulį. Ne išimtis bus ir štai šis „Renault Espace F1“.

Automanų pasaulis yra beprotiškai spalvingas, charizmatiškas ir įdomus. Ne vieną kartą įsitikinome, jog tarp automobilių užaugę automanai sugeba sukurti į jokius rėmus netelpančius projektus su kuriais vėliau pavergia visą pasaulį. Ne išimtis bus ir štai šis „Renault Espace F1“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kai kurie gamintojai norėdami pabrėžti savo sąsajas su tituluočiausia automobilių sporto šaka - Formule 1, sukuria ribotos laidos modelius, kurie gali pasigirti tik gražesniais kilimėliais ar dailesniais ratlankiais. Tuo tarpu „Renault“ kompanijos specialistai, norėdami parodyti savo beprotybės lygį ir tinkamai atšvęsti laimėjus Formulės 1 konstruktorių taurę ir Alaino Prosto čempiono titulą, sukūrė štai šį chebrovėžį su 800 arklio galių išvystančiu motoru.

REKLAMA

„Renault“ kompanijos vadovai ir visas likęs kolektyvas, gamintojo pergalės Formulės 1 čempionate susirinko 1993 metų pabaigoje. Greičiausiai per didžiulį kompanijos vakarėlį, padauginę skanaus vyno, keletas markės inžinierių nusprendė į talpų ir erdvų „Renault Espace“ vienatūrį sumontuoti Formulės 1 bolido variklį. Įdomiausia yra tai, jog projekto tikslas buvo ne tik noras įgrūsti didžiulį motorą, bet ir sukurti pilnai funkcionuojančią mašiną.

REKLAMA
REKLAMA

Į prancūzišką vienatūrį buvo sumontuotas 3,5 litro, atmosferinis 10 cilindrų benzininis jėgos agregatas. Ar jis buvo sumontuotas priekyje? O galbūt gale? Ne, deja ne. Projekto autoriau nusprendė, jog variklį yra geriausia sumontuoti per vidurį! Be to, į Formulę 1 montuotas motoras išvystė maždaug 700 arklio galių, kai tuo tarpu „Espace“ projekte naudotas agregatas sugebėdavo išvystyti net 800 arklio galių.


Milžiniškas pasiutusių arklių kiekis buvo siunčiamas į galinius varančiuosius ratus per sekvencinę šešių laipsnių pavarų dėžę, kuri taip pat atkeliavo ne iš „Renault Clio“, o iš Formulės 1 bolido.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Renault Espace F1 (1)


Apskritai - naujasis projektas turėjo daugybę komponentų, kurie buvo pasiskolinti iš to laikmečio Formulės 1 bolidų. Kėbulas buvo pagamintas iš anglies pluošto, stabdžių diskai buvo pagaminti iš anglies pluošto ir keramikos mišinio. Šios ir kitos gudrybės leido automobilio svorį sumažinti iki vos 1300 kilogramų.


Gamintojo teigimu, Formulės 1 bolidą turėjęs vienatūris iki 100 km/val. sugebėdavo įsibėgėti per 2,8 sekundės. Ar tai įspūdingas rodiklis? Iš dalies, nes didžiausią nuostabą kelia automobilio pagreitėjimo rodiklis nuo 0 iki 200 km/val. - 6,9 sekundės!

REKLAMA

Minčių apie  ribotą serijinę gamybą neturėjo ne vienas prie projekto prisidėjęs inžinierius. Tai buvo būdas pademonstruoti kaip gamintojo darbuotojai džiaugėsi laimėję ne vieną, bet du Formulės 1 titulus per vieną sezoną. Mes manome, jog būtent tokie projektai ir priverčia suktis didžiulį automanų pasaulį.


VIDEO





REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų