REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai  XIX a. pabaigoje buvo pradėti organizuoti pirmieji automobilių raliai, juose startuojančios mašinos nuo važinėjančių gatvėmis dažniausiai skirdavosi vieninteliu atributu: pora papildomų žibintų. Tačiau ir šiais laikais, kai patys greičiausi koviniai ralio aparatai su standartiniais turi tik vienodą kėbulo siluetą, yra išlikę būdų, leidžiančių esminius lenktyniavimo malonumus patirti išvengiant sausros piniginėje.
„N40-Narvesen“ ralio komandos vyrai, besiruošdami „300 Lakes Rally“ fiestai, sprendė visiškai skirtingus galvosūkius. Klubo vadovas Algirdas Kazlauskas, dėl įsisenėjusių „Subaru Impreza STi“ kaprizų šią vasarą persėdęs į SG klasės reikalavimus atitinkantį „Renault Clio Sport“ varžybų išvakarėse apsiribojo variklio alyvos pakeitimu.
Ralio bolidų aptarnavimo kąštų skirtumai siekia kelis kartus
„Tokia procedūra kainuoja tiek, už kiek nusiperki tepalo filtrą, pačią alyvą mielai padovanoja Liqui Moly. Kadangi išsitepaluoti rankų nebijome patys – viskas atsieina pigiau, nei bet kuriam kitam automobilininkui užsukus į pogrindinį servisą-garažą“, – šypsojosi A. Kazlauskas
Beveik tokia pat neskausminga pasiruošimo didiesiems „ralio atlaidams“ darbotvarke džiaugėsi kitas SG klasėje startuojantis „N40-Narvesen“ komandos ekipažas – Edvinas ir Andrius Bieliauskai. Jų „VW Golf“, nuo standartinio besiskiriantis tik pliku salonu ir sumontuotais saugos lankais, šįkart starto išvakarėse buvo palepintas tik ratų geometrijos patikra.
Ralio bolidų aptarnavimo kąštų skirtumai siekia kelis kartus
„Tiesą sakant neprisimenu kada prieš varžybas išleidom didesnę nei 300 eurų sumą. Paprastai atidžiai patikrinam ar viskas tvarkoj su pakaba ir kilus įtarimas dėl kokios nors traukės, šarnyro ar pusašio, tą daiktą pakeičiam. Dar nusiperkam porą naujų padangų. Tai ko gero viskas“, – vardijo A. Bieliauskas.
Tuo tarpu į greičiausių Lietuvos ralio čempionato pilotų dešimtuką patenkantis Eugenijus Sladkevičius (I įskaitoje jis užima 5-ąją vietą) su „Mitsubishi EVO X“, prisipažįsta, kad mažiausia suma, už kurią reikėjo „paglostyti“ automobilį prieš varžybas – 1500 eurų.
Ralio bolidų aptarnavimo kąštų skirtumai siekia kelis kartus
„Šios „300 Lakes Rally“ varžybos visai netyčia tapo malonia išimtimi: jau prieš ralį „Žemaitija 2015“ atkreipę dėmesį į juntamai sumažėjusią variklio galią, ilgokai ieškojome kur „išsilakstė“ mūsų arkliai. Išardžius variklį meistrai konstatavo, kad turbinos sparneliai nuo karščio apdegę ir kad turbiną reikia keisti. Toks daiktas pas sportinių  agregatų tiekėjus kainuoja apie 1300 eurų, o dar maždaug 400 eurų – montavimas ir reguliavimas. Tačiau mūsų užsakymas dėl kažkokių priežasčių taip vėlavo, kad kilo grėsmė apskritai nespėti pasiruošti raliui. Tada ryžomės šiokiai tokiai avantiūrai ir turbiną nusipirkom „šrote“. Čia už ją paklojom 300 eurų, tačiau klausimas, ar tas daiktas dirbs normaliai ir ilgai, lieka atviras“, – dėstė „N40-Narvesen“ komandos lyderis.
Beje, tokie automobilių aptarnavimo kaštai atrodo juokingi, lyginant su naujausiais ralio mašinų modeliais. Šią savaitę į „WELLMAN Rally Team“ komandos vyrai – Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas iš „Mitsubishi Lancer Evo X“ persėdę į „Škoda Fabia S2000“ pasmerkė save keliskart didesnėms išlaidoms. Čekiškas bolidas yra mažiau galingas (2 l darbinio tūrio variklis generuoja 279 AG ir 253 Nm; „Mitsubishi Lancer Evo X“ – 300 AG ir beveik dvigubai daugiau Nm), pasižymi geresnėmis valdymo savybėmis, tačiau žymiai brangiau eksploatuojamas. Antai, vien galinis pusašis „Lancer X“ automobiliui kainuoja 600 eurų, o S2000 „Škoda Fabia“ – 7 500 eurų. Variklio aptarnavimas, kurį reikia daryti kas 1 200 km, kainuoja 14 000 eur.

Renaldas Gabartas /
N40 - vyrų autoklubas

Kai  XIX a. pabaigoje buvo pradėti organizuoti pirmieji automobilių raliai, juose startuojančios mašinos nuo važinėjančių gatvėmis dažniausiai skirdavosi vieninteliu atributu: pora papildomų žibintų. Tačiau ir šiais laikais, kai patys greičiausi koviniai ralio aparatai su standartiniais turi tik vienodą kėbulo siluetą, yra išlikę būdų, leidžiančių esminius lenktyniavimo malonumus patirti išvengiant sausros piniginėje.
„N40-Narvesen“ ralio komandos vyrai, besiruošdami „300 Lakes Rally“ fiestai, sprendė visiškai skirtingus galvosūkius. Klubo vadovas Algirdas Kazlauskas, dėl įsisenėjusių „Subaru Impreza STi“ kaprizų šią vasarą persėdęs į SG klasės reikalavimus atitinkantį „Renault Clio Sport“ varžybų išvakarėse apsiribojo variklio alyvos pakeitimu.
Ralio bolidų aptarnavimo kąštų skirtumai siekia kelis kartus
„Tokia procedūra kainuoja tiek, už kiek nusiperki tepalo filtrą, pačią alyvą mielai padovanoja Liqui Moly. Kadangi išsitepaluoti rankų nebijome patys – viskas atsieina pigiau, nei bet kuriam kitam automobilininkui užsukus į pogrindinį servisą-garažą“, – šypsojosi A. Kazlauskas
Beveik tokia pat neskausminga pasiruošimo didiesiems „ralio atlaidams“ darbotvarke džiaugėsi kitas SG klasėje startuojantis „N40-Narvesen“ komandos ekipažas – Edvinas ir Andrius Bieliauskai. Jų „VW Golf“, nuo standartinio besiskiriantis tik pliku salonu ir sumontuotais saugos lankais, šįkart starto išvakarėse buvo palepintas tik ratų geometrijos patikra.
Ralio bolidų aptarnavimo kąštų skirtumai siekia kelis kartus
„Tiesą sakant neprisimenu kada prieš varžybas išleidom didesnę nei 300 eurų sumą. Paprastai atidžiai patikrinam ar viskas tvarkoj su pakaba ir kilus įtarimas dėl kokios nors traukės, šarnyro ar pusašio, tą daiktą pakeičiam. Dar nusiperkam porą naujų padangų. Tai ko gero viskas“, – vardijo A. Bieliauskas.
Tuo tarpu į greičiausių Lietuvos ralio čempionato pilotų dešimtuką patenkantis Eugenijus Sladkevičius (I įskaitoje jis užima 5-ąją vietą) su „Mitsubishi EVO X“, prisipažįsta, kad mažiausia suma, už kurią reikėjo „paglostyti“ automobilį prieš varžybas – 1500 eurų.
Ralio bolidų aptarnavimo kąštų skirtumai siekia kelis kartus
„Šios „300 Lakes Rally“ varžybos visai netyčia tapo malonia išimtimi: jau prieš ralį „Žemaitija 2015“ atkreipę dėmesį į juntamai sumažėjusią variklio galią, ilgokai ieškojome kur „išsilakstė“ mūsų arkliai. Išardžius variklį meistrai konstatavo, kad turbinos sparneliai nuo karščio apdegę ir kad turbiną reikia keisti. Toks daiktas pas sportinių  agregatų tiekėjus kainuoja apie 1300 eurų, o dar maždaug 400 eurų – montavimas ir reguliavimas. Tačiau mūsų užsakymas dėl kažkokių priežasčių taip vėlavo, kad kilo grėsmė apskritai nespėti pasiruošti raliui. Tada ryžomės šiokiai tokiai avantiūrai ir turbiną nusipirkom „šrote“. Čia už ją paklojom 300 eurų, tačiau klausimas, ar tas daiktas dirbs normaliai ir ilgai, lieka atviras“, – dėstė „N40-Narvesen“ komandos lyderis.
Beje, tokie automobilių aptarnavimo kaštai atrodo juokingi, lyginant su naujausiais ralio mašinų modeliais. Šią savaitę į „WELLMAN Rally Team“ komandos vyrai – Martynas Samuitis ir Ramūnas Šaučikovas iš „Mitsubishi Lancer Evo X“ persėdę į „Škoda Fabia S2000“ pasmerkė save keliskart didesnėms išlaidoms. Čekiškas bolidas yra mažiau galingas (2 l darbinio tūrio variklis generuoja 279 AG ir 253 Nm; „Mitsubishi Lancer Evo X“ – 300 AG ir beveik dvigubai daugiau Nm), pasižymi geresnėmis valdymo savybėmis, tačiau žymiai brangiau eksploatuojamas. Antai, vien galinis pusašis „Lancer X“ automobiliui kainuoja 600 eurų, o S2000 „Škoda Fabia“ – 7 500 eurų. Variklio aptarnavimas, kurį reikia daryti kas 1 200 km, kainuoja 14 000 eur.

Renaldas Gabartas /
N40 - vyrų autoklubas

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų