REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Kai „Porsche“ nebuvo po labai šiltu ir tvirtu „VAG“ koncerno sparnu, sportiškų automobilių gamintojas ne tik kurdavo naujus modelius, bet ir teikdavo savo inžinierių paslaugas kitiems gamintojams. Nors šios kompanijos paslaugos nebuvo pigios, tačiau kiekvienos kompanijos vadovas žinojo, jog savo darbą „Porsche“ specialistai išmano. 
Devinto dešimtmečio pradžioje, Vokietijoje įsikūręs automobilių gamintojas pradėjo bendradarbiauti su Ispanijos didžiausiu automobilių gamintoju „Seat“. Ispanų kompanijos vadovai neturėdami pakankamai gabių inžinierių ir atitinkamų resursų, į pagalbą pasikvietė „Porsche“ specialistus, kurie už tam tikrą atlygį turėjo sukurti keturių cilindrų benzininius variklius.
Glaudžiai bendradarbiaudami, „Seat“ ir „Porsche“ specialistai sukūrė keturių cilindrų variklius ir pavarų dėžes, kurie vėliau buvo montuojami į pirmosios kartos „Seat Ibiza“ - milžiniško populiarumo sulaukusį hečbeką, kuris turėjo nemažai tų pačių genų kaip ir „Fiat Ritmo“.
Tačiau „Seat“ ir „Porsche“ dirbo ir prie dar vieno labai įdomaus projekto - sportiško, pigaus, daugeliui prieinamo kupė su viduryje sumontuotu keturių cilindrų motoru. Tuometiniai „Seat“ savininkai - „Fiat Group“ koncernas, šiai markei turėjo tik vieną užduotį - nešti pelną. Tuo tarpu „Seat“ būstinėje dirbę inžinieriai norėjo, jog Ispanijos pasididžiavimu esantis gamintojas būtų pasaulinio lygio automobilių pramonės atstovas.
Neatskleisdami labai daug detalių Italijoje gardų vyną ragaujantiems „Fiat Group“ vadovams, „Seat“ kartu su „Porsche“ inžinieriais, 1984 metais pradėjo darbuotis ties kompaktišku superautomobiliu. Jis turėjo galinių varančiųjų ratų pavarą, variklis buvo sumontuotas priešais galinę ašį, o automobilio svoris buvo vos 880 kilogramų.

Kai „Porsche“ nebuvo po labai šiltu ir tvirtu „VAG“ koncerno sparnu, sportiškų automobilių gamintojas ne tik kurdavo naujus modelius, bet ir teikdavo savo inžinierių paslaugas kitiems gamintojams. Nors šios kompanijos paslaugos nebuvo pigios, tačiau kiekvienos kompanijos vadovas žinojo, jog savo darbą „Porsche“ specialistai išmano. 
Devinto dešimtmečio pradžioje, Vokietijoje įsikūręs automobilių gamintojas pradėjo bendradarbiauti su Ispanijos didžiausiu automobilių gamintoju „Seat“. Ispanų kompanijos vadovai neturėdami pakankamai gabių inžinierių ir atitinkamų resursų, į pagalbą pasikvietė „Porsche“ specialistus, kurie už tam tikrą atlygį turėjo sukurti keturių cilindrų benzininius variklius.
Glaudžiai bendradarbiaudami, „Seat“ ir „Porsche“ specialistai sukūrė keturių cilindrų variklius ir pavarų dėžes, kurie vėliau buvo montuojami į pirmosios kartos „Seat Ibiza“ - milžiniško populiarumo sulaukusį hečbeką, kuris turėjo nemažai tų pačių genų kaip ir „Fiat Ritmo“.
Tačiau „Seat“ ir „Porsche“ dirbo ir prie dar vieno labai įdomaus projekto - sportiško, pigaus, daugeliui prieinamo kupė su viduryje sumontuotu keturių cilindrų motoru. Tuometiniai „Seat“ savininkai - „Fiat Group“ koncernas, šiai markei turėjo tik vieną užduotį - nešti pelną. Tuo tarpu „Seat“ būstinėje dirbę inžinieriai norėjo, jog Ispanijos pasididžiavimu esantis gamintojas būtų pasaulinio lygio automobilių pramonės atstovas.
Neatskleisdami labai daug detalių Italijoje gardų vyną ragaujantiems „Fiat Group“ vadovams, „Seat“ kartu su „Porsche“ inžinieriais, 1984 metais pradėjo darbuotis ties kompaktišku superautomobiliu. Jis turėjo galinių varančiųjų ratų pavarą, variklis buvo sumontuotas priešais galinę ašį, o automobilio svoris buvo vos 880 kilogramų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Porsche {S


 
Kai apie šį projektą suodė atkaklūs italai, tolimesnis „Seat“ ir „Porsche“ automobilio vystymas buvo nutrauktas. „Seat“ pasiliko su naujais varikliais ir pavarų dėžėmis, o „Porsche“ nuolatos gaudavo atlygį už kiekvieną variklį ir pavarų dėžę. Sustabdžius sportiško automobilio kūrimą, brėžiniai išliko „Porsche“ inžinierių rankose.
Vietoj to, kad atsikratytų brėžinių, „Porsche“ specialistai nusprendė pradėtą projektą vystyti toliau. Palyginus su automobiliu, kuris turėjo dėvėti „Seat“ logotipą, patobulintas ir „Porsche“ pirkėjų skoniui pritaikytas modelis tapo ilgesnis, šiek tiek platesnis ir aukštesnis. Be to, automobilis turėjo ne kupė, bet kabrioleto tipo kėbulą.

REKLAMA

Porsche 984 (1)


Pasinaudoję „Seat“ markei sukurtų variklių pagrindu, „Porsche“ inžinieriai sukūrė naują, 2.0 litrų, keturių cilindrų opozicinį motorą, kurio pajėgumas svyravo nuo 115 iki 150 arklio galių. Variklio pozicija taip pat buvo pakeista. Naujame prototipe jis kabėjo virš galinės ašies, o ne priešais ją.
Nuo pat pirmos dienos „Porsche Junior“ turėjo tapti pigiu, daugeliui prieinamu šios markės automobiliu. Norėdami sumažinti galutinę automobilio kainą, daugelis pakabos, elektros instaliacijos ir kitų sričių komponentai buvo paimti iš kitų „Porsche“ modelių.

REKLAMA
REKLAMA

Porsche 984 (2)


Nepaisant kuklaus variklio, maždaug 1000 kilogramų svėręs „Porsche Junior“ galėjo pasiekti 220 km/val. maksimalų greitį ir iki 100 km/val. įsibėgėti per maždaug 6 sekundes.
„Porsche Junior“ taip pat tapo pirmuoju šios markės modeliu, kuris turėjo „Multi-Link“ tipo galinę pakabą. Vėliau tos pačios pakabos dizainas buvo panaudotas „989“ sedano prototipe, kol galiausiai atsidūrė naujos kartos „Porsche 911“ (993).
Automobilio kūrimo ir tobulinimo darbai vyko iki pat 1987 metų. Tuomet šviesą ateitį turėjęs projektas labai greitai atsitrenkė į sieną, nes „Porsche“ nenorėdama atsidurti finansinėje duobėje, sustabdė „984“ modelio vystymą ir susikoncentravo ties naujos kartos „Porsche 911“.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų