REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS


Aivaras Grigelevičius / 

Penktadienis daugeliui žmonių yra ypatinga diena. Ji simbolizuoja ne tik artėjantį savaitgalį, bet ir labai greitai tirpstančias darbo valandas. Tuo tarpu mūsų penktadienis, šį kartą, buvo truputėlį kitoks. Ypatingas, įdomus ir su žiupsniu adrenalino. Šiandienos popietę mes praleidome su dviem itin pajėgiais automobiliais - „BMW M“ padalinio kūriniais : „BMW M3“ ir „BMW M4“. 
Bendro naudojimo keliams skirti „BMW M“ divizijos automobiliai savo tikrąjį potencialą gali pademonstruoti tik vienoje vietoje - lenktynių trasoje. Magiškoje vietoje, kurioje susipina benzino, svylančių padangų ir itin greitų automobilių kvapas.
„BMW“ markės atstovai Lietuvoje, norėdami pademonstruoti tikrąją „M3“ ir „M4“ modelių jėgą, mus pakvietė į „Nemuno žiede“ surengtą renginį.
Tik peržengus „Nemuno žiedo“ vartų slenkstį, mūsų akis pasitiko ne du, bet aštuoni „BMW M“ padalinio automobiliai, kurie, pasak markės atstovų, spėjo tapti „BMW M“ sėkmės istorijos simboliais.


Aivaras Grigelevičius / 

Penktadienis daugeliui žmonių yra ypatinga diena. Ji simbolizuoja ne tik artėjantį savaitgalį, bet ir labai greitai tirpstančias darbo valandas. Tuo tarpu mūsų penktadienis, šį kartą, buvo truputėlį kitoks. Ypatingas, įdomus ir su žiupsniu adrenalino. Šiandienos popietę mes praleidome su dviem itin pajėgiais automobiliais - „BMW M“ padalinio kūriniais : „BMW M3“ ir „BMW M4“. 
Bendro naudojimo keliams skirti „BMW M“ divizijos automobiliai savo tikrąjį potencialą gali pademonstruoti tik vienoje vietoje - lenktynių trasoje. Magiškoje vietoje, kurioje susipina benzino, svylančių padangų ir itin greitų automobilių kvapas.
„BMW“ markės atstovai Lietuvoje, norėdami pademonstruoti tikrąją „M3“ ir „M4“ modelių jėgą, mus pakvietė į „Nemuno žiede“ surengtą renginį.
Tik peržengus „Nemuno žiedo“ vartų slenkstį, mūsų akis pasitiko ne du, bet aštuoni „BMW M“ padalinio automobiliai, kurie, pasak markės atstovų, spėjo tapti „BMW M“ sėkmės istorijos simboliais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

BMW M dienos (57)


 Kiekvieną kartą, kuomet iškeliaujame į automobilių bandymus, smegenys iškart pasiruošia įprastam reginiui. Trumpas, kuklus pasivažinėjimas, skanūs užkandžiai, bla bla bla ir keliaujame namo. Tuo tarpu „BMW“ atstovų surengtas renginys buvo truputėlį kitoks. Kuo? Leiskite paaiškinti.
Vietoj to, kad mums ir kitiems svečiams atvykus į trasą ir leidus 10 minučių pasidraskyti su vokiškais automobiliais, renginio organizatoriai visus dalyvius suskirstė į tris grupes, kurios, priklausomai nuo pakabuko spalvos, turėjo keliauti į jiems paskirtą pramogą. Kai kurie pradėjo nuo slalomo rungties, kiti - nuo rungties, kurioje reikėjo kuo greičiau įveikti slalomo trasą neišlaistant vandens iš stiklinės, kuri buvo priklijuota ant „BMW M3“ variklio dangčio.
Galbūt tai tik sutapimas, tačiau mes patekome į grupę, kuri iškart galėjo sėsti į „BMW M3“ arba „BMW M4“ automobilį. Reikėtų pridurti, jog „BMW“ atstovai norėdami užtikrinti dalyvių ir automobilių, kas be ko, saugumą, šešių modelių kolonos priekyje pastatė profesionalaus lenktynininko Roberto Kupčiko vairuojamą „BMW M4“. Būtent jis bus tas žmogus, kuris diktuos važiavimo tempą arba esant reikalui - jį sumažins, jog lėtesni vairuotojai neatsiliktų.

REKLAMA

BMW M dienos (55)


Šios smagybės principas paprastas - sėdame į automobilį, pravažiuojame vieną bandomąjį ratą, o likusius du - didiname tempą ir priklausomai nuo visos grupės vairavimo įgūdžių - ieškome kelio į vairavimo nirvaną.
Pravažiavę tris ratus - sustojame, perlipame į sekantį automobilį ir vėl važiuojame tris ratus, ir taip keletą kartų iš eilės. Žinoma, organizatoriai galėjo leisti su tuo pačiu automobiliu pravažiuoti 10 ratų, tačiau mažos pertraukėlės buvo skirtos dėl keletos priežasčių: šiek tiek sumažinti adrenalino kiekį kraujyje, o ir ekipažai, kuriuose sėdėjo ne vienas, bet pora žmonių - galėjo apsikeisti vietomis.

REKLAMA
REKLAMA

BMW M dienos (54)


Pirmasis automobilis už kurio vairo sėdome - „BMW M4“ kupė. Agresyvus, plačia stovėsena pasižymintis kupė, kurio netradicinę paskirtį išduoda „Competition Package“ modeliams būdingi ratlankiai ir kas be ko - dvigubi išmetimo vamzdžiai, pro kuriuos sklinda malonūs ausiai garsai.
Dėl saugumo sumetimų, automobiliai iš anksto buvo suprogramuoti taip, jog veiktų du režimai : „Sport“ ir „Sport+“. Kadangi ne visi renginio dalyviai turi reikiamos patirties valdyti galingus automobilius su galiniais varančiaisiais ratais ir pirmą kartą turėjo galimybę prasivažiuoti „Nemuno žiede“, toks organizatorių sprendimas yra suprantamas. Tačiau net ir puikiai žinant kiekvieną „Nemuno žiedo“ centimetrą, šie du režimai puikiai leido suprasti kas per žvėrys yra „BMW M3“ ir „BMW M4“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

BMW M dienos (53)


Ką gi - spaudžiame užvedimo mygtuką. Mūsų ausis užplūsta duslus ir griausmingas variklio pasisveikinimas. Po trumpo ir aiškaus Roberto Kupčiko instruktažo pajudame iš lenktynių trasos ir važiuojame žvalgomąjį ratą. Važiuojame ne 50 ir 80 km/val. greičiu - žymiai greičiau. Jeigu galima taip pasakyti - greitai ir saugiai.
Pirmasis ratas leidžia susipažinti su trasos konfigūracija, kurioje buvo sumontuotos tris gesinimo zonos, leisiančios galutinai nenutrūkti nuo pavadžio.
Tad koks tas pirmasis įspūdis? Įdomus, intriguojantis ir leidžiantis suprasti, jog sėdi ne tradicinėje 4 serijoje. Nors priešais akis matyti puikiai pažįstamas prietaisų skydelis, rankose - puikaus svorio ir storio vairas, o kūną gaubia sportiškos „BMW M“ automobiliams būdingos sėdynės, tačiau kiekvienas akceleratoriaus spustelėjimas atsuka teatrališkumo ir greičio kranelį.

REKLAMA

BMW M dienos (32)


Pirmuosius tris ratus su „BMW M4“ įveikiau naudodamas pirmąjį važiavimo režimą - „Sport“, kuris elektroninėms pagalbininkėms pasako, jog vairuotojas ruošiasi linksmybėms, tačiau iki galo vairuotojui neperleidžia automobilio kontrolės.
Nesu didis „Nemuno žiedo“ specialistas, tačiau greitų posūkių nestokojanti trasa puikiai pademonstruoja pagyrų vertą „BMW M4“ pakabos balansą. Išprovokuoti priekinės arba galinės slydimą nėra labai sudėtinga - užtenka pradėti agresyviau elgtis su vairu ir akceleratoriumi ir jau matai kaip puikiai subalansuoto „BMW M4“ priekinės dalis nori iškeliauti iš lenktynių trasos trajektorijos. Tą patį galima pasakyti ir apie galinę „M4“ ašį.
Priekyje tūnantį 3 litrų darbinio tūrio variklį reikėtų vadinti sprogstamuoju užtaisu. Tai, kaip šis variklis sugeba pateikti galią plačiame sūkių diapazone, yra kažkas nuostabaus. Nuo pat maždaug 2000 aps/min. variklis pradeda rodyti savo jėgą ir milžinišką sukimo momentą. Tokį toną 6 cilindrų agregatas išlaiko iki pat maždaug 5500 aps/min.
Tiesiojoje išnaudoti tokį galingą motorą nėra problema. Turint tokį automobilį, didžiausia ir maloniausia bėda yra posūkiai. Įvažiavus į lėtesnį posūkyje ir pradedant iš jo išvažiuoti, per stipriai paspaudus akceleratoriaus pedalą, sukimo momentas šauna kaip patrankos kamuolys į nugarą. Tad, jeigu galvojate, jog galite laimėti lenktynes tik spaudinėdami akceleratoriaus pedalą iki dugno - klystate. Greičiau apsisuksite 360 laipsnių.

REKLAMA

BMW M dienos (12)


Antrasis važiavimas - sėdau už „BMW M3“ vairo ir iškart įsijungiau antrąjį važiavimo režimą - „Sport +“. Pravažius pirmąjį ratą, ryškiausias pokytis tarp „Sport“ ir „Sport+“ važiavimo režimų - elektroninės stabilumo kontrolės darbas. Įjungus antrąjį režimą, galinė dalis norėdavo slysti žymiai dažniau, tad jeigu esate vienas iš tų, kuris mėgsta provokuoti savo automobilį - štai šis režimas yra būtent jums.
Be to, įjungus „Sport +“ važiavimo režimą, įsijungia, automaniškai tariant, „Anti-Lag“ sistema. Važiuodami greitoje tiesiojoje ir staiga atleidus akceleratoriaus pedalą arba pradėjus stabdyti, variklio kompiuteris priverčia turbinas suktis toliau ir įtraukinėja reikalingą orą ir nenustoja varikliui tiekti benzino. Kam to reikia? O gi to, jog išvažiuodami iš posūkio turėtumėte visą sukimo momentą arsenalą po savo koją. Jokių delsimų - tiesiog šaunate į priekį toliau.
Tai, kaip „M3“ ir „M4“ su šiais važiavimo režimais sugeba reaguoti į akceleratoriaus paspaudimus iš dalies stebina ir šiek tiek baugina, nes net nepastebi kaip ką tik pravažiavai gesinimo zoną netoli Ąžuolo ir sparčiais tempais priartėjai prie Makuškės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

BMW M dienos (47)


Apskritai - abudu automobiliai posūkiuose elgėsi taip kaip ir „BMW M“ padalinio nariai turi elgtis - nepriekaištingai ir nuolatos provokuojančiai.
Abudu automobiliai yra ne tik geri - jie yra puikūs automobiliai. Nors „BMW“ atsisakė atmosferinių jėgos agregatų, tačiau juos pakeitę turbininiai motorai neatėmė žavesio iš populiariausių „BMW M“ divizijos kūrinių. Galutiniame tiksle Jūs vis tiek šypsositės kaip idiotas. Ir tai yra visiškai nesvarbu, nes ką tik praleidote smagiausią akimirką už vairo savo gyvenime.
P.S 
Į bandymus atvežti automobiliai nebuvo pigūs. „BMW M“ padalinio kūriniai niekuomet tokie nebūna, todėl nenustebkite išvydę kainą: „BMW M3“ sedano kaina prasideda nuo 81 000 eurų, o „BMW M4“ kupė - nuo 83 000 eurų. Tuo tarpu bandymuose dalyvavę modeliai buvo prifarširuoti papildomos įrangos, kurios vertė siekė 40 000 eurų. Tad, jeigu norite pilniausio „BMW M3“ ar „BMW M4“ - pasiruoškite atsisveikinti su 120 000 eurų.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų