REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Nors automobilis su mumis yra palyginus visai nesenai, per savo gyvavimą jis įsispaudė ne tik į istorijos puslapius, bet ir į mūsų širdis. Todėl dabar seni automobiliai yra vertinami labiau nei kai kurie meno kūriniai. Iš tikro, automobilinių šedevrų kainoms neprilygsta nei vienas meno kūrinys ar praktiškai bet kuris kilnojamasis turtas.



Galbūt pataisysite mus, primindami, kad Da Vinčio "Džakonda" yra lengviausiai atpažįstamas paveikslas pasaulyje, ar kad visi žino Stradivarijų ir jo smuikus, kurių vienas buvo parduotas už 18 milijonų dolerių. Išskirtinių, stulbinamų meno, muzikos, vaizdo, skulptūros, architektūros šedevrų visame pasaulyje priskaičiuotume ne vieną. Ir vienas, juos iš vidutinybės išskiriantis bruožas yra tai, kad jie vienetiniai, nepakartojami, reti. Nukopijuotas Eifelio bokštas Las Vegase nėra toks jaudinantis, kaip Paryžiuje.
Ir išvis, kaip paveikslas, kabantis ant sienos, gali sukelti kažkokius jausmus? Kaip vienaausio savižudžio (Vincentas van Gogas) autoportretas gali sukelti chemines reakcijas, kurios priverčia stebėtoją aiktelti, pravirkti, sušukti? Atsakymas paprastas - jie nieko panašaus nesukelia. Net meno specialistai sutinka, kad meno kūrinys negali turėti kitokios paskirties nei jis pats. Skamba gan painiai, tačiau paaiškinimas yra labai paprastas - visus pojūčių antplūdžius sukelia pats žmogus. Naivumo, pareigos jausmo ar nežemiškų jėgų pagalba, žiūrovas pradeda jausti euforiją, įsiliejimą į kūrinį, džiaugsmą ir kitus butaforinius jausmus vien tik savo dėka.


Pagalvokite paprastai - paveikslai, statulos tėra interjero dekoro dalis, kurių "gilesnės" prasmės, mes, plienu, bendzinu ir suodžiais užauginti automanai niekada nesuprasime. Ką mes suprasime, tai tikrąją automobilių paskirtį - metalu, inžineriniais sprendimais, garsu perteikti kūrėjo atsidavimą automobiliui. Vairuotojui kylantys pojūčiai nieko panašaus neturi su meniškais surogatais. Ar tai būtų didžiulės perkrovos posūkiuose, ar Bethoveno simfonija, sklindanti iš po variklio dangčio, visą tai sukuria pats automobilis ir perteikia jums.
Dėl šios priežasties klasikiniai automobiliai ir yra tokie brangūs. Tai ne tik kolekcionieriaus eksponatai, tai gyvos metalinės būtybės, kuriose rusena inžinierių dvasia. Ir labiausiai aukcionuose ar kainų topuose dominuoja italų žirgai Ferrari ir vokiečių trikampė žvaigždė Mercedes-Benz. Abiejų gamintojų šedevrai kasmet parduodami milijoninėmis sumomis. Todėl, kaip supratote, einame prie antrosios straipsnio dalies - Mercedes-Benz  600.


Pirmasis 600 nuo konvėjerio nuriedėjo 1963 metais ir tuo metu jis buvo pats brangiasias automobilis pasaulyje. Sudėjus trijų skirtingų kėbulo variantų (trumpas, ilgas, kabrioletas) pagamintus vienetus, Mercedes limuzinų buvo pagaminta 2677 iki gamybos pabaigos 1981 metais. 6,3 litro V8 variklis 250 arklių 2,8 tonos svorio monstrą galėdavo išjundinti iki 200 km/h, o tai reiškė, kad 600 savo laiku buvo greičiausias 4 durų sedanas. Taip pat Mercedes turėjo technologijas, nebūdingas tai epochai - hidraulinę važiuoklę ir komponentus (kaip langai ar bagažinės dangčio uždarymo mechanizmas), kurie taip pat naudojo hidrauliką.


Dėl tokių išskirtinių sąvybių automobilį pamėgo šou pasaulio rykliai kaip Elvis Preslis, Koko Šanel ar Hiu Hefneris. Tačiau labiausiai į istorija Mercedes įsirėžė kaip valstybių lyderių automobilis. Tiksliau diktatorių. Trečiojo pasaulio lyderiai tiesiog dievino šį limuziną. Vienas iškiliausių gerbėjų - Fidelis Kastro, taip pat tokį autmobilį turėjo ne kas kitas, o ponas Lionidas Brežnevas ("Čaiką" net gėda lyginti).


Taigi, Mercedes-Benz nėra meno kūrinys ar apskritai labai graži mašina, tačiau nieks nesiginčija, kad 600 yra inžinerinis 60-ųjų šedevras, kurio savininkai leido jam įsisprausti į istorijos puslapius. Dėl šios priežasties šie klasikiniai modeliai yra ypač vertinami ir toks tvarkingas jums gali kainuoti apie 300tūkst. litų.


Nuotraukos paimtos iš: Crankandpiston.com



Nors automobilis su mumis yra palyginus visai nesenai, per savo gyvavimą jis įsispaudė ne tik į istorijos puslapius, bet ir į mūsų širdis. Todėl dabar seni automobiliai yra vertinami labiau nei kai kurie meno kūriniai. Iš tikro, automobilinių šedevrų kainoms neprilygsta nei vienas meno kūrinys ar praktiškai bet kuris kilnojamasis turtas.



Galbūt pataisysite mus, primindami, kad Da Vinčio "Džakonda" yra lengviausiai atpažįstamas paveikslas pasaulyje, ar kad visi žino Stradivarijų ir jo smuikus, kurių vienas buvo parduotas už 18 milijonų dolerių. Išskirtinių, stulbinamų meno, muzikos, vaizdo, skulptūros, architektūros šedevrų visame pasaulyje priskaičiuotume ne vieną. Ir vienas, juos iš vidutinybės išskiriantis bruožas yra tai, kad jie vienetiniai, nepakartojami, reti. Nukopijuotas Eifelio bokštas Las Vegase nėra toks jaudinantis, kaip Paryžiuje.
Ir išvis, kaip paveikslas, kabantis ant sienos, gali sukelti kažkokius jausmus? Kaip vienaausio savižudžio (Vincentas van Gogas) autoportretas gali sukelti chemines reakcijas, kurios priverčia stebėtoją aiktelti, pravirkti, sušukti? Atsakymas paprastas - jie nieko panašaus nesukelia. Net meno specialistai sutinka, kad meno kūrinys negali turėti kitokios paskirties nei jis pats. Skamba gan painiai, tačiau paaiškinimas yra labai paprastas - visus pojūčių antplūdžius sukelia pats žmogus. Naivumo, pareigos jausmo ar nežemiškų jėgų pagalba, žiūrovas pradeda jausti euforiją, įsiliejimą į kūrinį, džiaugsmą ir kitus butaforinius jausmus vien tik savo dėka.


Pagalvokite paprastai - paveikslai, statulos tėra interjero dekoro dalis, kurių "gilesnės" prasmės, mes, plienu, bendzinu ir suodžiais užauginti automanai niekada nesuprasime. Ką mes suprasime, tai tikrąją automobilių paskirtį - metalu, inžineriniais sprendimais, garsu perteikti kūrėjo atsidavimą automobiliui. Vairuotojui kylantys pojūčiai nieko panašaus neturi su meniškais surogatais. Ar tai būtų didžiulės perkrovos posūkiuose, ar Bethoveno simfonija, sklindanti iš po variklio dangčio, visą tai sukuria pats automobilis ir perteikia jums.
Dėl šios priežasties klasikiniai automobiliai ir yra tokie brangūs. Tai ne tik kolekcionieriaus eksponatai, tai gyvos metalinės būtybės, kuriose rusena inžinierių dvasia. Ir labiausiai aukcionuose ar kainų topuose dominuoja italų žirgai Ferrari ir vokiečių trikampė žvaigždė Mercedes-Benz. Abiejų gamintojų šedevrai kasmet parduodami milijoninėmis sumomis. Todėl, kaip supratote, einame prie antrosios straipsnio dalies - Mercedes-Benz  600.


Pirmasis 600 nuo konvėjerio nuriedėjo 1963 metais ir tuo metu jis buvo pats brangiasias automobilis pasaulyje. Sudėjus trijų skirtingų kėbulo variantų (trumpas, ilgas, kabrioletas) pagamintus vienetus, Mercedes limuzinų buvo pagaminta 2677 iki gamybos pabaigos 1981 metais. 6,3 litro V8 variklis 250 arklių 2,8 tonos svorio monstrą galėdavo išjundinti iki 200 km/h, o tai reiškė, kad 600 savo laiku buvo greičiausias 4 durų sedanas. Taip pat Mercedes turėjo technologijas, nebūdingas tai epochai - hidraulinę važiuoklę ir komponentus (kaip langai ar bagažinės dangčio uždarymo mechanizmas), kurie taip pat naudojo hidrauliką.


Dėl tokių išskirtinių sąvybių automobilį pamėgo šou pasaulio rykliai kaip Elvis Preslis, Koko Šanel ar Hiu Hefneris. Tačiau labiausiai į istorija Mercedes įsirėžė kaip valstybių lyderių automobilis. Tiksliau diktatorių. Trečiojo pasaulio lyderiai tiesiog dievino šį limuziną. Vienas iškiliausių gerbėjų - Fidelis Kastro, taip pat tokį autmobilį turėjo ne kas kitas, o ponas Lionidas Brežnevas ("Čaiką" net gėda lyginti).


Taigi, Mercedes-Benz nėra meno kūrinys ar apskritai labai graži mašina, tačiau nieks nesiginčija, kad 600 yra inžinerinis 60-ųjų šedevras, kurio savininkai leido jam įsisprausti į istorijos puslapius. Dėl šios priežasties šie klasikiniai modeliai yra ypač vertinami ir toks tvarkingas jums gali kainuoti apie 300tūkst. litų.


Nuotraukos paimtos iš: Crankandpiston.com

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų