REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš keletą dienų sulaukėme gan įdomaus klausimo - Kuo skiriasi „Boxer“ nuo opozicinio variklio? Variklių blokai iš tikrųjų yra identiški, tačiau konfigūracija - tikrai ne. Tačiau nepradėkime visko nuo kito galo.
Nepriklausomai nuo cilindrų skaičiaus (jų skaičius turi būti porinis), yra geriausiai išbalansuota variklinė konstrukcija. Kiekvieno stūmoklio porinis stūmoklis yra tarsi atsvara pirmajam. Kiekvienos poros inercinės jėgos tarpusavyje kompensuojasi ir vibracijos beveik nepasireiškia. Tačiau šie varikliai yra platūs, jų gamyba brangi, todėl nenuostabu, kad pasaulyje yra tik du gamintojai, kurie iki šiol neatsisako opozicinių variklių.

Prieš keletą dienų sulaukėme gan įdomaus klausimo - Kuo skiriasi „Boxer“ nuo opozicinio variklio? Variklių blokai iš tikrųjų yra identiški, tačiau konfigūracija - tikrai ne. Tačiau nepradėkime visko nuo kito galo.
Nepriklausomai nuo cilindrų skaičiaus (jų skaičius turi būti porinis), yra geriausiai išbalansuota variklinė konstrukcija. Kiekvieno stūmoklio porinis stūmoklis yra tarsi atsvara pirmajam. Kiekvienos poros inercinės jėgos tarpusavyje kompensuojasi ir vibracijos beveik nepasireiškia. Tačiau šie varikliai yra platūs, jų gamyba brangi, todėl nenuostabu, kad pasaulyje yra tik du gamintojai, kurie iki šiol neatsisako opozicinių variklių.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

000


„Boxer“ tipo variklių alkūninis velenas pagamintas taip, kad du priešingai išsidėstę cilindrai sukurtų tą patį judėjimą. Kiekvienas iš jų turi savo švaistiklio kaklelis. Kas yra švaistiklio kaklelis? Tai vieta, kur švaistiklis pridedamas prie alkūninio veleno. Norėdami pamatyti pavyzdį, paspauskite ant žemiau esančios nuotraukos. (Įprastai jinai turėtų judėti, tačiau jeigu nejuda, tada tiesiog paspauskite ant jos).

SxRmncZ
Skirtumai
„Boxer“ tipo iš tikrųjų yra opoziciniai, tačiau ne visi opoziciniai motorai yra „Boxer“ tipo. Skirtumai slypi alkūniniame velene. Įprastas opozicinis variklis iš tikrųjų primena „išlygintą“ V formos agregatą, tačiau su 180 laipsnių išdėstytais stūmokliais. Nors stūmokliai juda priešinga kryptimi, tačiau atstumas tarp jų išlieka identiškas. Kaip veikia įprastas opozicinis benzininis variklis, galite pamatyti žemiau pateiktame pavyzdyje.

REKLAMA


Štai jums ir atsakymas į klausimą - Ar „Boxer“ tipo variklis yra identiškas įprastam opoziciniam motorui. Jie yra labai panašūs, tačiau ne identiški. Nors opoziciniai varikliai gali pasigirti žemu gravitacijos centru, minimaliomis variklio vibracijomis ir didžiuliu efektyvumu, tačiau sukurti tokį variklį yra labai brangu, todėl nenuostabu, kad opozicinių variklių gamyba šiomis dienomis užsiima tik tokie gamintojai kaip Subaru ir Porsche.
Vis dėlto, anksčiau tokio tipo variklius mylėdavo įvairiausių markių inžinieriai :  Alfa Romeo, Ferrari, Lancia ir net Volkswagen, tačiau juk kiekviena automobilius gaminanti kompanija siekia ne tik patenkinti savo markės gerbėjus, bet ir užsidirbti.
Prie to pačio, pridėsime automaniškos muzikos. Galėsite išgirsti kaip skamba dvylikos cilindrų opozicinis motoras.


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų