REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Įveikti kelis tūkstančius kilometrų su lengvuoju automobiliu gali kiekvienas? Iš dalies - taip. Jeigu mūsų akys nukrypsta į Pietų ar Vakarų Europą - jokių problemų. Tačiau ar jūsų automobilis galėtų įveikti daugiau kaip 7000 kilometrų kelionę į Rusijos glūdumą?
Norėdami nuvykti į bet kurią Europos šalį - tiesiog susikrauname daiktus į bagažinę, pripildome kuro baką ir važiuojame. Tuo tarpu norint vykti į Rusijos glūdumą, reikėtų ne tik susikrauti daiktus, bet ir įsitikinti, jog jis galės pasiekti norimą tikslą.
Šiandien galėsite perskaityti Aistės pasakojimą apie 14 tūkst. kilometrų ilgio kelionę su ne pačiu naujausiu, bet pakankamai ištvermingu automobiliu, kuris būtent šios kelionės metu atšventė 500 tūkst. kilometrų jubiliejų.

Įveikti kelis tūkstančius kilometrų su lengvuoju automobiliu gali kiekvienas? Iš dalies - taip. Jeigu mūsų akys nukrypsta į Pietų ar Vakarų Europą - jokių problemų. Tačiau ar jūsų automobilis galėtų įveikti daugiau kaip 7000 kilometrų kelionę į Rusijos glūdumą?
Norėdami nuvykti į bet kurią Europos šalį - tiesiog susikrauname daiktus į bagažinę, pripildome kuro baką ir važiuojame. Tuo tarpu norint vykti į Rusijos glūdumą, reikėtų ne tik susikrauti daiktus, bet ir įsitikinti, jog jis galės pasiekti norimą tikslą.
Šiandien galėsite perskaityti Aistės pasakojimą apie 14 tūkst. kilometrų ilgio kelionę su ne pačiu naujausiu, bet pakankamai ištvermingu automobiliu, kuris būtent šios kelionės metu atšventė 500 tūkst. kilometrų jubiliejų.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


  Viena iš priežasčių, kodėl kelionės į Rusiją reikalauja papildomo pasiruošimo.

Vilnius - Irkutskas
Rugpjūčio 7 dienos vakarą iš Lietuvos sostinės pajudėjome į vieną ilgiausių kelionių mano gyvenime. Prieš mūsų akis laukia ilgas, nežinios kupinas kelias.
Iš Vilniaus pajudėjome link Utenos, Latvijos - Rusijos pasienio link. Iš pradžių tikėjomės, jog iki Rusijos sienos nuvyksime pakankamai greitai. Penktadienio vakaras, automobilių mažai, tačiau priartėję prie Zarasų patekome į kamštį. Šalia Zarasų prasidėję kelio darbai privertė mus stoviniuoti kelias valandas.
Apsišarvavę kantrybę, išgėrę puodelį kavos, rugpjūčio 7 dienos naktį pasiekėme Rusijos pasienį. Tik įvažiavę į milžiniškos kaimynės teritoriją, nusprendėme, jog pirmąją naktį praleisime ne vairuodami, o miegodami. Pakelės viešbučių neieškojome - tiesiog pasinaudojome 1994 metų vokiško universalo patogiomis sėdynėmis, kuriose ir praleidome naktį.

REKLAMA

DSCF4427


Ankstyvų rugpjūčio 8 dienos rytą ilgai netempėme gumos - išgėrėme kavos ir pajudėjome link didžiausio Rusijos miesto - Maskvos. Daugiau kaip 10 mln. gyventojų turinčiame mieste sustoti neplanavome, tačiau eilinį sykį mūsų laiką surijo milžiniškos spūstys Maskvos aplinkkelyje. Jeigu bent kartą esate buvęs Rusijos sostinėje, turėtumėte suprasti į kokio dydžio kamštį buvome patekę.
Išvarginti rusiškų spūsčių, saulei nusileidus sustojome pailsėti. Pažvelgus į žemėlapį - nebetoli Tatarstano Respublika.
Rugpjūčio 9 diena - kelionės tikslą - Čeliabinskas. Norint jį pasiekti, turime nuvažiuoti maždaug 1000 kilometrų. Vakarų Europoje tai nebūtų sudėtinga, tačiau Rusijos keliai nėra vieni geriausių pasaulyje.

REKLAMA
REKLAMA

DSCF5158


Nors vasaros naktys šiltos, tačiau miegas automobilyje reikalauja kantrybės. Į kelionę išvažiavome trise, tad nenorėdami susipykti ar nurauti vienas kitam ausų, turime būti kantrūs.
Atsikėlę Rugpjūčio 10-osios dienos rytą sutartinai pasakėme, jog šios dienos tikslas - Omskas. Rytas, kaip rytas, su automobiliu judame į priekį, tačiau popiet mūsų ausis pasiekė nelabai malonus garsas. Tarsi būtume pametę kelis automobilio varžtus. Mūsų nelaimei, būtent taip ir buvo - iškrito įvorės varžtas.

DSCF4448


Nenumatytas gedimas privertė mus užsukti į artimiausią miestą - Kemerovą. Tik atvykus į maždaug 530 tūkst. gyventojų turintį miestą, iškart pradėjome ieškoti pagalbos. Pirmajame servise mums padėjo negalėjo - apsisukome - ėjome ieškoti kitos vietos, kurioje galėtų išspręsti mūsų bėdas.
Kaip bebūtų keista, tačiau tokių automobilių kaip mūsų šioje Rusijos dalyje yra labai, todėl surasti atsarginių detalių yra sunku ar net neįmanoma.
Suradę mus priėmusias dirbtuves, jose dirbusių meistrų paprašėme, jog vietoj sugadinto sriegio įvirintų veržlę. Darbus atlikęs meistras pažadėjo, jog kelionę iki Baikalo ir atgal į Lietuvą įvirinta veržlė turėtų atlaikyti. Tad nieko nelaukę pajudėjome toliau. Išvažiavę į greitkelį, nusprendėme pasaugoti automobilį ir neviršyti 120 km/val.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

DSCF5055


DSCF4993


Rugpjūčio 11-osios rytas išaušo netoli Krasnojarsko. Kadangi už automobilio vairo sėdėjęs automanas į Rusijos glūdumą važiavo ne pirmą kartą, visas ekipažas tarpusavyje lažinosi ar kelyje Krasnojarskas - Irkutskas bus žvyrkelio ruožų. Kai paskutinį kartą ši „Audi“ važiavo šiuo keliu, netrūko nei žvyrkelių nei duobių, tačiau tai buvo prieš keturis metus.
Mūsų nuostabai - paskutinis žvyrkelio ruošas buvo likviduotas prieš kelias dienos. Visos kelionės metu žvyrkelis buvo tik remontuojamose atkarpose arba nuvažiavimuose. Vedami instinkto nebemiegoti automobilyje, paskutinius kilometrus įveikėme pavargę, bet kai tikslas buvo vos rankas pasiekiamas, rugpjūčio 12 dienos vėlų vakarą pasiekėme Irkutską.

REKLAMA

DSCF4555


Taigi, per penkias paras įveikė 6200 kilometrų. Kasdien pasikeisdami nuvažiuodavome po maždaug 1000 kilometrų. Per vieną parą pakeisdavome vieną laiko juostą.
Atgal į Vilnių pajudėjome rugpjūčio 24 dieną. Važiuodami atgal į Lietuvą pasirinkome kitą kelią, kuris leido aplenkti kamščius. Šis sprendimas mums sutrumpino kelionę. Per 4,5 paros sugebėjome iš Irkutsko sugrįžti į Vilnių.

DSCF5152

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų