REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Mes norėjome sukurti geriausiai valdomą priekiniais ratais varomą automobilį“, - tai yra žodžiai, kurie skambėjo iš tuometinio „MG“ markės vadovo lupų, kuomet už jo nugaros stovėjo naujutėlis britiškų automobilių gamintojos modelis - „MG ZT 260“.
Sukurti smagiai valdomą, priekiniais ratais varomą automobilį nėra labai sudėtinga. Pažiūrėkime į „Alfa Romeo“, „Peugeot“, „Honda“ ar „Ford“ markių kūrinius - šių gamintojų gretose yra vienas modelis, kuriam netrūksta charizmos ir entuziastiškumo.
Didžioji dauguma automobilių pramonės sunkiasvorių į priekinių varančiųjų ratų pavarą visuomet žiūrėjo skeptiškai. Ypač „BMW“, kurios vadovai prieš gerą dešimtmetį drąsiai teigė, jog šios markės ženkliuku papuošti modeliai niekuomet nebus varomi priekiniais ratais. Tą patį sakė ir buvęs „Porsche“ vadovas apie dyzelinį variklį šios markės modeliuose, tačiau kaip matote patys - niekada, nesakyk niekada.
D.Britanijos automobilių pramonė, kadaise, buvo milžiniška ir turėjo labai rimtą svorį pasaulinėje arenoje, ypač pasibaigus antrajam pasauliniam karui. Britai sugebėdavo daugiau automobilių pagaminti savo šalyje negu importuoti iš kitų regionų.
Puiki ir pagirtina padėtis kardinaliai pasikeitė septintame ir aštuntame dešimtmečiuose. Dėl itin aršios konkurencijos labiausiai nukentėjo ne Vokietijos ar Prancūzijos automobilių pramonė, o D.Britanijos. Būtent šios šalies automobilių kūrėjai uždarinėjo gamyklas ir atleidinėjo darbuotojus.
Vis dėlto, ne visi automobilių kūrėjai nusprendė užsidaryti ir pasirinkti lengvesnį kelią. Didžiausias automobilių gamintojas D.Britanijoje - „Rover“, tvirtai žengė į priekį ir tikėjo, jog sugebės susitvarkyti su iškilusiais iššūkiais.
Septintame dešimtmetyje „Rover“ savo automobilius praturtinto „Rover V8“ vardu pavadintu varikliu, vėliau britai pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Honda“, kuri leido ženkliai sumažinti kūrimo bei gamybos kaštus ir tuo pačiu praplėsti modelių gamą. Prisimenate „Rover 400“ ar „600“ modelių seriją? Seriją, kuri buvo beprotiškai populiari ir Lietuvoje.
Hondiškoji „Rover“ era buvo vienas sėkmingiausių laikotarpių. Gausus būrys konkurencingų, tikrai neblogai sutvertų automobilių leido sustabdyti greitą vokiečių, prancūzų, italų ir japonų ekspansiją, tačiau sėkminga partnerystė su „Honda“ turėjo vieną trūkumą. „Rover“ privalėjo sumokėti nemažą sumą už kiekvieną parduotą modelį, kuris naudojo „Honda“ agregatus.

„Mes norėjome sukurti geriausiai valdomą priekiniais ratais varomą automobilį“, - tai yra žodžiai, kurie skambėjo iš tuometinio „MG“ markės vadovo lupų, kuomet už jo nugaros stovėjo naujutėlis britiškų automobilių gamintojos modelis - „MG ZT 260“.
Sukurti smagiai valdomą, priekiniais ratais varomą automobilį nėra labai sudėtinga. Pažiūrėkime į „Alfa Romeo“, „Peugeot“, „Honda“ ar „Ford“ markių kūrinius - šių gamintojų gretose yra vienas modelis, kuriam netrūksta charizmos ir entuziastiškumo.
Didžioji dauguma automobilių pramonės sunkiasvorių į priekinių varančiųjų ratų pavarą visuomet žiūrėjo skeptiškai. Ypač „BMW“, kurios vadovai prieš gerą dešimtmetį drąsiai teigė, jog šios markės ženkliuku papuošti modeliai niekuomet nebus varomi priekiniais ratais. Tą patį sakė ir buvęs „Porsche“ vadovas apie dyzelinį variklį šios markės modeliuose, tačiau kaip matote patys - niekada, nesakyk niekada.
D.Britanijos automobilių pramonė, kadaise, buvo milžiniška ir turėjo labai rimtą svorį pasaulinėje arenoje, ypač pasibaigus antrajam pasauliniam karui. Britai sugebėdavo daugiau automobilių pagaminti savo šalyje negu importuoti iš kitų regionų.
Puiki ir pagirtina padėtis kardinaliai pasikeitė septintame ir aštuntame dešimtmečiuose. Dėl itin aršios konkurencijos labiausiai nukentėjo ne Vokietijos ar Prancūzijos automobilių pramonė, o D.Britanijos. Būtent šios šalies automobilių kūrėjai uždarinėjo gamyklas ir atleidinėjo darbuotojus.
Vis dėlto, ne visi automobilių kūrėjai nusprendė užsidaryti ir pasirinkti lengvesnį kelią. Didžiausias automobilių gamintojas D.Britanijoje - „Rover“, tvirtai žengė į priekį ir tikėjo, jog sugebės susitvarkyti su iškilusiais iššūkiais.
Septintame dešimtmetyje „Rover“ savo automobilius praturtinto „Rover V8“ vardu pavadintu varikliu, vėliau britai pasirašė bendradarbiavimo sutartį su „Honda“, kuri leido ženkliai sumažinti kūrimo bei gamybos kaštus ir tuo pačiu praplėsti modelių gamą. Prisimenate „Rover 400“ ar „600“ modelių seriją? Seriją, kuri buvo beprotiškai populiari ir Lietuvoje.
Hondiškoji „Rover“ era buvo vienas sėkmingiausių laikotarpių. Gausus būrys konkurencingų, tikrai neblogai sutvertų automobilių leido sustabdyti greitą vokiečių, prancūzų, italų ir japonų ekspansiją, tačiau sėkminga partnerystė su „Honda“ turėjo vieną trūkumą. „Rover“ privalėjo sumokėti nemažą sumą už kiekvieną parduotą modelį, kuris naudojo „Honda“ agregatus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Rover 600


Tuometiniai „Rover“ vadovai norėdami išlaisvinti iš „Honda“ godumo gniaužtų, 1998 metais pristatė ilgai lauktą „Rover 600“ įpėdinį - „Rover 75“ - tikrą britišką sedaną, kuris komforto lygiu turėjo nenusileisti tuometiniams „Jaguar“.
Įdomu yra tai, jog „Rover 75“ buvo pirmasis šios kompanijos projektas po to, kai gamintojo valdymą į savo rankas perėmė „BMW Group“ koncernas 1994 metais.
Kadangi vokiečiai į automobilio kūrimą nesikišo tik skyrė reikiamą biudžetą, nenuostabu, jog „Rover 75“ atrodo kaip tikras aristokratas.

REKLAMA

Rover 75 1


Kuomet „Rover“ pradėjo „75“ modelio gamybą 1999 metais, šį automobilį įsimylėjo ne tik ilgamečiai „Rover“ fanai, bet ir tuometinė automobilių žurnalistų grietinėlė.
„Rover 75“ buvo galima įsigyti su vienu iš keletos skirtingų benzininių arba dyzelinių motorų. Variklių gamoje buvo 1,8, 2 litrų ir 2,5 litro darbinio tūrio benzininiai varikliai. Nors šie jėgos agregatai „Rover 75“ automobiliui nesuteikdavo kvapą gniaužiančių charakteristikų, tačiau tai daugeliui pirkėjų nerūpėjo. Visiems rūpėjo komfortas ir automobilio dizainas.

REKLAMA
REKLAMA

Rover 75


Ir tuomet atėjo 2000-ieji. Olandijos futbolo rinktinė pralaimėjo Italijai, Britney Spears pradėjo dominuoti radijo stočių grojaraščiuose, o „BMW Group“ koncerno vadovai pagaliau suprato, jog D.Britanijos valdžia labai mėgsta kaišioti pagalius ir ratus, ir tiesiog pavargo nuo britiškos biurokratijos.
Vokiečiams nusprendus atsikratyti „Rover“ kompanijos, potencialių pirkėjų sąraše labai greitai atsirado „Phoenix Group“ vardu pasivadinę investuotojai, kurie už „Rover“ vokiečiams sumokėjo tik 10 svarų!

Rover 75 universalas


Naujieji šeimininkai labai greitai suskubo taisyti „Rover 75“ modelių gamą. Netrukus atsirado „Rover 75“ universalas, kurio prototipas buvo paruoštas dar 1999 metais, tačiau tuometiniai markės vadovai nenorėjo, jog „Rover 75“ universalas patektų į 3 serijos „BMW“ teritoriją.
Tuomet atėjo metas pristatyti sportišką „Rover 75“ modelio versiją, kurią puošė ne „Rover“, o „MG“ markės logotipas. Kodėl? Nes „MG“ visame pasaulyje asocijuojami su dinamiškais, veržliais automobiliais. Būtent toks turėjo būti ir „MG ZT“ (Rover 75).

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

MG


Britai savo namų darbus atliko pakankamai gerai. Standartinius „Rover“ modelius jie papuošė agresyvesnėmis kėbulo apdailos detalėmis, sužemino pakabą, sumontavo standesnius amortizatorius. Nors tai nebuvo kardinalūs pasikeitimai, tačiau jie įpūtė naujos gyvybės sparčiai senstančiam modeliui.
Variklių gamoje taip pat įvyko keletas pakeitimų. „ZT 160“ turėjo 1,8 litro benzininį variklį su turbina, gebantį pasiekti 160 AG ir 215 Nm. „ZT 190“ turėjo 6 cilindrų, 190 arklio galių ir 245 Nm išvystantį motorą. Tačiau to nebuvo gana.

REKLAMA

MG motoras


„Rover“ inžinieriai norėjo sukurti „BMW M3“ konkurentą, o tai buvo galima padaryti pasirinkus vieną iš dviejų scenarijų. Pirmasis - 6 cilindrų motorui prikabinti dvi turbinas ir įdiegti keturių varančiųjų ratų pavarą. O antrasis - įsigyti „Ford“ 8 cilindrų širdį ir konvertuoti „Rover 75“ iš priekinių į galinių varančiųjų ratų pavarą. Kaip manote, kuris variantas buvo pigesnis? Žinoma, kad pastarasis.
Pagal pirminį planą, britai tikėjosi paleisti ištisą 8 cilindrų modelių seriją, kuri padėtų susigrąžinti prarastus pirkėjus. Puikus to pavyzdys - „MG ZT-500 X Power“ - unikali koncepcija, kuri turėjo 500 arklio galių išvystantį 8 cilindrų motorą. Iki 100 km/val. jis turėjo įsibėgėti vos per 4 sekundes ir pasiekti net 300 km/val. maksimalų greitį.

REKLAMA

MG prototipas


Nors šis prototipas nepateko į serijinę gamybą, tačiau žymiai agresyvesnė ir galingesnė alternatyva iškeliavo į Jungtines Valstijas. „MG“ norėdama pagerinti greičio rekordą, sukonstravo „Rover 75“ universalo bolidą, kurio ratus suko net 770 arklio galių išvystantį jėgainė! Ir žinote ką? Jiems pavyko. Tuomet šis bolidas sugebėjo pasiekti net 360 km/val. greitį.

MG ZT universalas


Tuo tarpu bendro naudojimo keliais pradėjo riedėti pirmieji „MG ZT 260“ egzemplioriai, kurie pirkėjams siūlė pagirtinas charakteristikas: 0 - 100 km/val. per 6,6 sekundės, 250 km/val. maksimalus greitis. Be to, daugelis tuometinių automobilių tema rašančių žurnalistų negailėjo komplimentų „MG ZT 260“ valdymui ir pakabos balansui.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

MG ZT


Nepaisant gerų atsiliepimų, „MG ZT 260“ buvo sukurtas ne pačiu palankiausiu laikotarpiu. „MG ZT 260“ debiutavo 2004 metais ir gamyboje išbuvo vos vienerius metus - iki 2005 metų, kol galiausiai „Rover“ privalėjo paskelbti bankrotą ir nuleisti rankas.
„Rover“ ir „MG“ buvo puikus pavyzdys kaip didžiulės ambicijos ir mažas biudžetas gali sukurti kažką įdomaus ir savito. Taip, visi kompanijos eksperimentai baigėsi tikru fiasko, tačiau esame įsitikinę, jog „MG ZT 260“ gali būti tas modelis, kuris reprezentuos britišką markę iki tol, kol dabartiniai „Rover“ prekinio ženklo savininkai iš „Jaguar - Land Rover“ koncerno nuspręs atgaivinti D.Britanijos autopramonės milžiną.

MG Gama


VIDEO





REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų