REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

 Daugelis automobilių sporto pasaulio arba saugaus eismo atstovų pritars, jog mėgėjiškos autosporto varžybos yra pats geriausias būdas greitai ir efektyviai patobulinti savo vairavimo įgūdžius. Sprendžiant iš dalyvių gausos skirtingose varžybose, galime susidaryti įspūdį, jog norinčių pasitobulinti automobilio valdymo įgūdžius su kiekvienais metais auga. 
Augantis dalyvių skaičius vis dažniau paskatina entuziastus burtis į bendruomenes ir savo jėgomis surengti mėgėjiškas autosporto varžybas. Ši tendencija pastebima mažesniuose regionuose, kurie yra labiau nutolę nuo Vilniaus Ar Kauno miestų - vietų, kuriose dažniausiai vyksta didesnio masto renginiai.
Kiekviename didesniame mieste surastume ne vieną, bet keletą entuziastų grupių, kurios savomis jėgomis organizuoja mėgėjiškas autosporto varžybas dėl vieno ir vienintelio tikslo - noro tobulėti ir leisti tobulėti kitiems. Vienas iš tokių klubų - „JAPsociety“ vardu pasivadinusi bendruomenė.

 Daugelis automobilių sporto pasaulio arba saugaus eismo atstovų pritars, jog mėgėjiškos autosporto varžybos yra pats geriausias būdas greitai ir efektyviai patobulinti savo vairavimo įgūdžius. Sprendžiant iš dalyvių gausos skirtingose varžybose, galime susidaryti įspūdį, jog norinčių pasitobulinti automobilio valdymo įgūdžius su kiekvienais metais auga. 
Augantis dalyvių skaičius vis dažniau paskatina entuziastus burtis į bendruomenes ir savo jėgomis surengti mėgėjiškas autosporto varžybas. Ši tendencija pastebima mažesniuose regionuose, kurie yra labiau nutolę nuo Vilniaus Ar Kauno miestų - vietų, kuriose dažniausiai vyksta didesnio masto renginiai.
Kiekviename didesniame mieste surastume ne vieną, bet keletą entuziastų grupių, kurios savomis jėgomis organizuoja mėgėjiškas autosporto varžybas dėl vieno ir vienintelio tikslo - noro tobulėti ir leisti tobulėti kitiems. Vienas iš tokių klubų - „JAPsociety“ vardu pasivadinusi bendruomenė.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Toyota Celica


„Ši automobilių entuziastų bendruomenė susikūrė 2016 metų pabaigoje“, - pasakojimą apie klubo įkūrimo pradžia pradeda Vilius.
„Viskas prasidėjo nuo paprastos diskusijos su pora draugų. Tuomet nusprendėme atgaivinti prieš kelis  metus egzistavusį, bet mirusį japoniškų automobilių klubą - „Japonų klubas Panevėžys“, - priduria Vilius.
„Kartu pasidarę, pageneravę mintis ir idėjas - nusprendėme pradėti nuo nulio. Iš keletos skirtingų variantų išsirinkome sau labiausiai patikusį - taip ir gimė „JAPsociety“.
„Šį vardą pasirinkome ne tik dėl to, jog jis mums labiausiai patiko, bet ir dėl to, jog jis bus gerai suprantamas bendraminčiams Lietuvoje ir užsienyje.“
Sugalvojus pavadinimą ir nusprendus po viena vėliava suburti bendraminčius, Viliui ir jo kolegoms kilo keli, labai natūralūs klausimai - „O ką mes su tuo klubu veiksime? Koks bus mūsų tikslas?“, - kaip šiandien šią akimirką prisimena Vilius.

REKLAMA

Honda Civic


Vaikinas iškart priduria, jog jis ir kiti klubo įkūrėjai nenorėjo apsiriboti tik susitikimais stovėjimo aikštelėse. Entuziastai savo veiklą norėjo įprasminti ne stoviniavimu vietoje, bet veiksmais. Nenuostabu, jog automanams kilo mintis pradėti organizuoti mėgėjiškas varžybas, kuriose dalyvautų ne tik „JAPsociety“ klubo nariai, bet ir kolegos iš kitų miestų.
Galvodami apie idealią ir jiems labiausiai tinkančią autosporto šaką, klubo nariai iškart atmetė traukos varžybas, šonaslydį ir žiedines lenktynes. Kodėl? Nes šių tipų varžybų organizavimas reikalauja žymiai daugiau išteklių negu tuomet galėjo skirti „JAPsociety“ nariai. Tokiu būdu buvo nuspręsta žengti į mėgėjiškas slalomo varžybas.
„Panevėžys nėra tas miestas, kuriame būtų daug vietos surengti slalomo varžybas. Turėjome kelis pasiūlymus : nenaudojamas pakilimo takas, buvusios „Ekrano“ gamyklos teritorijoje esančios aikštelės, nebenaudojamas asfaltuotas stadionas Panevėžio rajone. Pirmi du variantai labai greitai atkrito, nes pakilimo takas kaip po bombardavimo, dangos būklė siaubinga, o aikštelės  „Ekrano“ teritorijoje privatizuotos, tad kas mums liko? Nebenaudojamas stadionas.“
„Atvykę - buvome maloniai nustebinti. Kelio danga buvo nebloga, vieta nuošali ir irzliai močiutei netrukdanti. Aplinkui buvo tik dvi sodybos ir bažnyčia“, - priduria Vilius.
„Mūsų pirmasis renginys įvyko sausio 21 dieną. Atėjus numatytai dienai į trasą išdrįso išvažiuoti devyni žmonės, trasa žinoma kaip pradedantiesiems, startas viename stadiono gale, o kitame iš kelių kūgelių pastatyta gyvatėlė. Dėl ganėtinai trumpos trasos važiavome po du ratus. Po visų važiavimų dalyvius apdovanojome simboliškomis dovanėlėmis ir išsiskirstėme.“

REKLAMA
REKLAMA


„Praėjus kelioms dienoms gavau žinučių, kurie klausinėjo kada įvyks sekančios varžybos. Taip prasidėjo antro etapo, o vėliau ir trečio etapo varžybos. Taip po truputį pradėjome įsivažiuoti. Su kiekvienu etapu sulaukdavome vis daugiau susidomėjimo.“
„Taip pat sulaukėme ir pareigūnų dėmesio. Kadangi, tai buvo pirmi bandymai kažką tokio organizuoti, nežinojome apie leidimus ir kitas smulkmenas, pareigūnų akyse buvome nelegalai Pasikalbėjus su pareigūnais ir išsiaiškinus kas, kaip ir kur, nuvykome į Panevėžio rajono savivaldybę parašyti prašymą leidimui rengti automobilių slalomą. Dildelei nuostabai, po kelių dienų sulaukėme skambučio, balsas ragelyje pranešė, kad galime atvykti pasiimti jau išduoto leidimo. Labai džiaugiamės, jog leidimą gavome taip lengvai ir paprastai.“
„Vėliau varžybų organizavimas tapo sunkesnis, nes sulig kiekvienomis varžybomis gaudavome vis naujų reikalavimų iš savivaldybės. Dabar jau turime pasirašę varžybų nuostatus ir atitvėrę žiūrovų zonas nuo trasos. Pačios trasos su laiku tapo vis sudėtingesnės, dalyvių pritraukėme vis daugiau, o vienas iš dalyvių nepatingi kaskart atvažiuoti ir beveik 100 kilometrų tam, jog galėtų sudalyvauti mūsų varžybose.“

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

CV


„Per savo pirmąjį sezoną sulaukėme 45 dalyvių, kai kurie iš jų dalyvavo tik viename etape, o kai kurie pabandę vieną kartą, sugrįždavo vėl, pakviesdavo ir savo draugus.“
Vilius neslepia, jog didžiulio dėmesio jų organizuojamos varžybos sulaukė dėl netradicinio varžybų formato. Vaikinas teigia, jog dalyvių taškus jie skirsto pagal užimtas vietas tos dienos varžybose ir tik po to dalyvis su savo uždribtais taškais keliauja į atskirą klasę.
„Pastebėjome, jog daugeliui dalyvių mūsų sulipdyta trasa taip pat būna neįprasta. Starta bei finišą vykdome vienoje stadiono pusėje, o pagrindinė trasos konfigūracija būna išdėstyta kitoje pusėje.
Šių metų sezoną uždarę „JAPsociety“ klubo nariai jau dabar planuoja 2018 metų pirmenybių tvarkaraštį. Vilius kalbėdamas apie sekančių metų varžybas, iškart priduria, jog visų dalyvių laukia kelios naujovės : platesnė taškų sistema, papildomų taškų sistema, komandinė įskaita bei dar keli įdomūs dalykai.
Norintiems kitąmet sudalyvauti „JAPsociety“ organizuojamose varžybose, užsukite į klubo puslapį „
Facebook“ socialiniame tinkle.

GALERIJA (TOMAS POŠIŪNAS)


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų