REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Prieš maždaug trisdešimt metų, Birminghemo automobilių parodos lankytojai, Lotus markės stende galėjo išvysti išvaizdų superautomobilį, kuris turėjo padėti sportiškų mašinų gamintojui patekti į elitinį klubą. Tačiau šis brangakmenis taip ir nepateko į serijinę gamybą. Kodėl? 
Lotus devintame dešimtmetyje norėjo pakeisti markės įvaizdį ir pradėti gaminti ne tik pigius ir daugeliui prieinamus kabrioletus, bet ir egzotiškus, brangius, pelningus ir labai greitus superautomobilius. Nors kompanija savo modelių gamoje turėjo Lotus Esprit, tačiau to buvo per mažai.
Tuometinis Lotus kompanijos vadovas galvojo, kad geriausi superautomobilių specialistai yra italai, todėl nenuostabu, kad britai kreipėsi į vieną geriausių savo srities specialisčių - Giorgetto Giugiaro. Vienas garsiausių dizainerių sukūrė pirmąjį Lotus markės automobilį, kurio variklis buvo sumontuotas per vidurį.
Nors automobilio platformą sukūrė italai, tačiau po kapotu slypėjo Lotus kompanijos specialistų sukurtas variklis. Aštuonių cilindrų variklis be didelių problemų sugebėdavo pasiekti 335 arklio galias ir 567 NM sukimo momentą. Tačiau, tai dar ne viskas.
Automobilis buvo kuriamas tuo pačiu metu, kai Lotus F-1 komanda dirbo ties visiškai nauju bolidu. Kadangi abudu automobiliai buvo kuriami lygiagrečiai, daugybę įvairiausių sprendimų buvo panaudota ir Etna superautomobilyje.
Pavyzdžiui ; kompiuterio reguliuojama pakaba ir prie kelio dangos prisitaikantys amortizatoriai. Taip pat priklausomai nuo kelio dangos, pasikeisdavo ir kėbulo prošvaisa. Dar keli privalumai : stabilumo kontrolė ir ABS. Tokių žaisliukų anuomet neturėjo ne vienas superautomobilis. 

Tačiau tada už Lotus kompanijos vairo atsistojo General Motors koncernas, kuris šį nuostabų projektą išmetė į šiukšlių dėžę ir vietoj jo sukūrė pigesnį, priekiniais ratais varomą kabrioletą - Lotus Elan. Turbūt šį automobilį pažįstate visi.

Prieš maždaug trisdešimt metų, Birminghemo automobilių parodos lankytojai, Lotus markės stende galėjo išvysti išvaizdų superautomobilį, kuris turėjo padėti sportiškų mašinų gamintojui patekti į elitinį klubą. Tačiau šis brangakmenis taip ir nepateko į serijinę gamybą. Kodėl? 
Lotus devintame dešimtmetyje norėjo pakeisti markės įvaizdį ir pradėti gaminti ne tik pigius ir daugeliui prieinamus kabrioletus, bet ir egzotiškus, brangius, pelningus ir labai greitus superautomobilius. Nors kompanija savo modelių gamoje turėjo Lotus Esprit, tačiau to buvo per mažai.
Tuometinis Lotus kompanijos vadovas galvojo, kad geriausi superautomobilių specialistai yra italai, todėl nenuostabu, kad britai kreipėsi į vieną geriausių savo srities specialisčių - Giorgetto Giugiaro. Vienas garsiausių dizainerių sukūrė pirmąjį Lotus markės automobilį, kurio variklis buvo sumontuotas per vidurį.
Nors automobilio platformą sukūrė italai, tačiau po kapotu slypėjo Lotus kompanijos specialistų sukurtas variklis. Aštuonių cilindrų variklis be didelių problemų sugebėdavo pasiekti 335 arklio galias ir 567 NM sukimo momentą. Tačiau, tai dar ne viskas.
Automobilis buvo kuriamas tuo pačiu metu, kai Lotus F-1 komanda dirbo ties visiškai nauju bolidu. Kadangi abudu automobiliai buvo kuriami lygiagrečiai, daugybę įvairiausių sprendimų buvo panaudota ir Etna superautomobilyje.
Pavyzdžiui ; kompiuterio reguliuojama pakaba ir prie kelio dangos prisitaikantys amortizatoriai. Taip pat priklausomai nuo kelio dangos, pasikeisdavo ir kėbulo prošvaisa. Dar keli privalumai : stabilumo kontrolė ir ABS. Tokių žaisliukų anuomet neturėjo ne vienas superautomobilis. 

Tačiau tada už Lotus kompanijos vairo atsistojo General Motors koncernas, kuris šį nuostabų projektą išmetė į šiukšlių dėžę ir vietoj jo sukūrė pigesnį, priekiniais ratais varomą kabrioletą - Lotus Elan. Turbūt šį automobilį pažįstate visi.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų