REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Dar prieš metus 2012 ir 2013 metų Lietuvos ralio čempionas Dominykas Butvilas su tuometiniu savo šturmanu Renatu Vaitkevičiumi pirmą kartą startavo prestižiniame ralyje Lenkijoje „Rajd Barborka“. Nors rezultatas ir nebuvo itin aukštas – pasiekta 13 vieta – tačiau tai nesutrukdė D. Butvilui tapti pirmuoju lietuviu, pasirašiusiu sutartį su profesionalia užsienio ralio komanda. Šiais metais D. Butvilui sekėsi ženkliai geriau.
D. Butvilas: konkurencija buvo žvėriška
Didžiąją dalį sezono Dominykas Butvilas Lenkijos čempionate varžėsi N klasėje su Subaru Impreza STI automobiliu, kuris turi daug standartinių gamyklinio automobilio dalių. „Rajd Barborka“ nėra įskaitinis Lenkijos čempionato etapas, todėl čia automobiliai buvo klasifikuojami kiek kitaip. Visi keturiais ratais varomi automobiliai apjungti į vieną klasę, nepriklausomai nuo to, kokie skirtingi būtų - nuo standartinio „Mitsubichi Lancer EVO“ iki „Škoda Fabia S2000“ ar „Ford Fiesta R5“, kurie priskiriami R5+ klasei ir nuo įprastų R5 skiriasi tuo, kad turi „Audi R8“ turbiną ir WRC aerodinaminį kėbulo paketą. Dėl šių patobulinimų ji dar galingesnė už „Ford Fiesta WRC“.
„Konkurencija buvo žvėriška. Startavo ypatingai galingi automobiliai ir jau vien matant dalyvių sąrašą buvo galima prognozuoti, kad laukia itin atkakli kova dėl pozicijų. Vien 7 Ford‘ai iš R5 ir R5+ klasės nuteikė maksimaliai kovai. Visa ralio trasa yra labai trumpa ir net mažiausia klaida reiškė prarastas pozicijas rikiuotėje,“ – mintimis dalinasi D. Butvilas. Tarp 40 kartu startavusių sportininkų buvo visas Lenkijos ir Slovakijos ralio čempionų desantas – Kajetan Kajetanowicz, Grzegorz Grzyb, Tomasz Kuchar, Maciej Rzeźnik, Wojciech Chuchała, Maciej Oleksowicz.
Raliui „Rajd Barborka“ Dominyko Butvilo „Subaru Impreza STI“ automobiliui buvo suteikta daugiau galios – patobulintas 2 litrų darbinio tūrio variklis su turbina, kuris išvysto 400 arklio galių (AG) pajėgumą ir leidžia automobiliui iki 100 km/h greičio įsibegėti per 4 sekundes.
Vienas greičio ruožas svarbesnis už visą ralį
Bendroje ralio „Rajd Barborka“ turnyrinėje lentelėje Dominykas Butvilas užėmė 4-ąją poziciją. Pirmajame greičio ruože padaryta klaida neleido užkopti ant pakylos apdovanojant viso ralio nugalėtojus. „Po nedidelės klaidos pirmajame ruože finišavau tik 14 pozicijoje ir visą likusį laiką kituose ruožuose vijomės lyderius, kol paskutinę sekundę išplėšėme 4 poziciją bendroje įskaitoje. Važiavimo sąlygos buvo permainingos, vietomis itin slidžios. Šiame ralyje laimėti gali ne galingumas, bet protingas važiavimas“, - įvardina D. Butvilas.
Tačiau „Rajd Barborka“ išsiskiria unikaliu greičio ruožu, apie kurį žino visi Varšuvos gyventojai ir visi Lenkijos ralio mėgėjai –Varšuvos gatvėmis besidriekiantis „Kryterium Karowa“ greičio ruožas. „Tai svarbiausias šių varžybų akcentas ir kultinis greičio ruožas senamiestyje, kurį stebi tūkstančiai žiūrovų gyvai, internetu ir per televiziją. Jame startuoti klasifikuojami tik greičiausi klasių automobiliai – iš viso 30 ekipažų. Lyderiai startavo rikiuotės gale siekiant išlaikyti intrigą. Šiek tiek lynojo ir šalo, ant seno grindinio trasoje buvo taip slidu, kad pravažiuoti be klaidų nepavyko beveik niekam. Aš irgi nebuvau pilnai patenkintas savo važiavimu, bet finiše interviu metu lenkiškai išgirdau klausimą „Kaip jautiesi pirmaudamas?“ ir jausmas buvo tikrai neblogas, nors dar 3 vairuotojai galėjo pagerinti greičiausią įveikimo laiką, šansas stovėti ant prestižinio podiumo – pakankamai didelis. Mano džiaugsmui taip ir įvyko. Lenkas T. Kuchar, startavęs šiame ralyje net 22 kartą, aplenkė daugkartinį nugalėtoją K. Kajetanowicz – kitą Lenkijos ralio žvaigždę. Trečioje pozicijoje – mes su šturmanu K. Helleriu“, – džiaugsmo neslepia Dominykas Butvilas, kuris tik antrą kartą važiavo šioje trasoje.
„Lieti šampaną kartu su šiais ralio grandais buvo didžiulis pasiekimas, apdovanojimas ir puikus akcentas sezono pabaigai. Visa „Subaru Poland Rally Team“ komanda liko labai patenkinta ir nuoširdžiai džiaugėsi kartu, nes geras rezultatas ralyje yra visos komandos bendro darbo vaisius. Geresnės sezono pabaigos nebuvo galima tikėtis“, – apibendrina D. Butvilas.

Dar prieš metus 2012 ir 2013 metų Lietuvos ralio čempionas Dominykas Butvilas su tuometiniu savo šturmanu Renatu Vaitkevičiumi pirmą kartą startavo prestižiniame ralyje Lenkijoje „Rajd Barborka“. Nors rezultatas ir nebuvo itin aukštas – pasiekta 13 vieta – tačiau tai nesutrukdė D. Butvilui tapti pirmuoju lietuviu, pasirašiusiu sutartį su profesionalia užsienio ralio komanda. Šiais metais D. Butvilui sekėsi ženkliai geriau.
D. Butvilas: konkurencija buvo žvėriška
Didžiąją dalį sezono Dominykas Butvilas Lenkijos čempionate varžėsi N klasėje su Subaru Impreza STI automobiliu, kuris turi daug standartinių gamyklinio automobilio dalių. „Rajd Barborka“ nėra įskaitinis Lenkijos čempionato etapas, todėl čia automobiliai buvo klasifikuojami kiek kitaip. Visi keturiais ratais varomi automobiliai apjungti į vieną klasę, nepriklausomai nuo to, kokie skirtingi būtų - nuo standartinio „Mitsubichi Lancer EVO“ iki „Škoda Fabia S2000“ ar „Ford Fiesta R5“, kurie priskiriami R5+ klasei ir nuo įprastų R5 skiriasi tuo, kad turi „Audi R8“ turbiną ir WRC aerodinaminį kėbulo paketą. Dėl šių patobulinimų ji dar galingesnė už „Ford Fiesta WRC“.
„Konkurencija buvo žvėriška. Startavo ypatingai galingi automobiliai ir jau vien matant dalyvių sąrašą buvo galima prognozuoti, kad laukia itin atkakli kova dėl pozicijų. Vien 7 Ford‘ai iš R5 ir R5+ klasės nuteikė maksimaliai kovai. Visa ralio trasa yra labai trumpa ir net mažiausia klaida reiškė prarastas pozicijas rikiuotėje,“ – mintimis dalinasi D. Butvilas. Tarp 40 kartu startavusių sportininkų buvo visas Lenkijos ir Slovakijos ralio čempionų desantas – Kajetan Kajetanowicz, Grzegorz Grzyb, Tomasz Kuchar, Maciej Rzeźnik, Wojciech Chuchała, Maciej Oleksowicz.
Raliui „Rajd Barborka“ Dominyko Butvilo „Subaru Impreza STI“ automobiliui buvo suteikta daugiau galios – patobulintas 2 litrų darbinio tūrio variklis su turbina, kuris išvysto 400 arklio galių (AG) pajėgumą ir leidžia automobiliui iki 100 km/h greičio įsibegėti per 4 sekundes.
Vienas greičio ruožas svarbesnis už visą ralį
Bendroje ralio „Rajd Barborka“ turnyrinėje lentelėje Dominykas Butvilas užėmė 4-ąją poziciją. Pirmajame greičio ruože padaryta klaida neleido užkopti ant pakylos apdovanojant viso ralio nugalėtojus. „Po nedidelės klaidos pirmajame ruože finišavau tik 14 pozicijoje ir visą likusį laiką kituose ruožuose vijomės lyderius, kol paskutinę sekundę išplėšėme 4 poziciją bendroje įskaitoje. Važiavimo sąlygos buvo permainingos, vietomis itin slidžios. Šiame ralyje laimėti gali ne galingumas, bet protingas važiavimas“, - įvardina D. Butvilas.
Tačiau „Rajd Barborka“ išsiskiria unikaliu greičio ruožu, apie kurį žino visi Varšuvos gyventojai ir visi Lenkijos ralio mėgėjai –Varšuvos gatvėmis besidriekiantis „Kryterium Karowa“ greičio ruožas. „Tai svarbiausias šių varžybų akcentas ir kultinis greičio ruožas senamiestyje, kurį stebi tūkstančiai žiūrovų gyvai, internetu ir per televiziją. Jame startuoti klasifikuojami tik greičiausi klasių automobiliai – iš viso 30 ekipažų. Lyderiai startavo rikiuotės gale siekiant išlaikyti intrigą. Šiek tiek lynojo ir šalo, ant seno grindinio trasoje buvo taip slidu, kad pravažiuoti be klaidų nepavyko beveik niekam. Aš irgi nebuvau pilnai patenkintas savo važiavimu, bet finiše interviu metu lenkiškai išgirdau klausimą „Kaip jautiesi pirmaudamas?“ ir jausmas buvo tikrai neblogas, nors dar 3 vairuotojai galėjo pagerinti greičiausią įveikimo laiką, šansas stovėti ant prestižinio podiumo – pakankamai didelis. Mano džiaugsmui taip ir įvyko. Lenkas T. Kuchar, startavęs šiame ralyje net 22 kartą, aplenkė daugkartinį nugalėtoją K. Kajetanowicz – kitą Lenkijos ralio žvaigždę. Trečioje pozicijoje – mes su šturmanu K. Helleriu“, – džiaugsmo neslepia Dominykas Butvilas, kuris tik antrą kartą važiavo šioje trasoje.
„Lieti šampaną kartu su šiais ralio grandais buvo didžiulis pasiekimas, apdovanojimas ir puikus akcentas sezono pabaigai. Visa „Subaru Poland Rally Team“ komanda liko labai patenkinta ir nuoširdžiai džiaugėsi kartu, nes geras rezultatas ralyje yra visos komandos bendro darbo vaisius. Geresnės sezono pabaigos nebuvo galima tikėtis“, – apibendrina D. Butvilas.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų