REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Švedijos automobilių pramonė nėra labai didelė, ypač jeigu ją lygintume su kitų Europos šalių mąstais. 
Šiuo metu Švedija turi tik vieną didžiulį automobilių gamintoją - „Volvo“, kuris patekęs į naujų šeimininkų rankas sugebėjo atversti naują lapą koncerno istorijoje, tačiau daugelis automobilių entuziastų iki šiol su šilčiausiais prisiminimais atsimena dar vieną švediškų automobilių gamintoją - „Saab“.
„Saab“, kaip ir „Volvo“, automobilių industriją praturtinto ne vienu ir ne dviems išradimais, kurie praturtino visų vairuotojų gyvenimą. Norite pavyzdžių? „Saab“ inžinieriai buvo pirmieji, kurie į automobilius sumontavo priekinių žibintų valytuvus ir apipurškimo sistemą, „Saab“ markės automobiliuose pirmą kartą buvo sumontuotas salono filtras, o „Saab 9000“ tapo pirmuoju priekiniais ratais varomu automobiliu, kuris buvo aprūpintas „ABS“ sistema.
„Saab“ inžinieriai, net ir būdami po „General Motors“ koncerno sparnu, nuolatos stengdavosi investuoti į saugumą, technologijas ir netradicinius sprendimus, kuriuos būtų galima pritaikyti masinei gamybai skirtuose automobiliuose.
Didžioji dauguma netradicinių sprendimų ar technologijų buvo demonstruoja futuristiškai atrodančiuose koncepciniuose modeliuose. Vienas iš jų - „Saab 9x“ hečbekas.

Švedijos automobilių pramonė nėra labai didelė, ypač jeigu ją lygintume su kitų Europos šalių mąstais. 
Šiuo metu Švedija turi tik vieną didžiulį automobilių gamintoją - „Volvo“, kuris patekęs į naujų šeimininkų rankas sugebėjo atversti naują lapą koncerno istorijoje, tačiau daugelis automobilių entuziastų iki šiol su šilčiausiais prisiminimais atsimena dar vieną švediškų automobilių gamintoją - „Saab“.
„Saab“, kaip ir „Volvo“, automobilių industriją praturtinto ne vienu ir ne dviems išradimais, kurie praturtino visų vairuotojų gyvenimą. Norite pavyzdžių? „Saab“ inžinieriai buvo pirmieji, kurie į automobilius sumontavo priekinių žibintų valytuvus ir apipurškimo sistemą, „Saab“ markės automobiliuose pirmą kartą buvo sumontuotas salono filtras, o „Saab 9000“ tapo pirmuoju priekiniais ratais varomu automobiliu, kuris buvo aprūpintas „ABS“ sistema.
„Saab“ inžinieriai, net ir būdami po „General Motors“ koncerno sparnu, nuolatos stengdavosi investuoti į saugumą, technologijas ir netradicinius sprendimus, kuriuos būtų galima pritaikyti masinei gamybai skirtuose automobiliuose.
Didžioji dauguma netradicinių sprendimų ar technologijų buvo demonstruoja futuristiškai atrodančiuose koncepciniuose modeliuose. Vienas iš jų - „Saab 9x“ hečbekas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Saab 9x (1)


2001 metų Frankfurto automobilių parodoje, „Saab“ kompanijos stende buvo pristatytas „9x“ konceptas, kurį sukūrė vos 10 inžinierių komanda.
„Saab“ specialistai ieškodami naujų automobilių segmentų ir nišų, per rekordiškai trumpą laiko tarpą sukūrė mašiną, kuri turėjo kupė, roadsterio, universalo ir pikapo savybių.
Įprastai, kai gamintojas pristato naują modelį, kuris, neva, turi ne vieno, bet keletos skirtingų kėbulo tipo savybių, daugelis tiesiog numoja ranka, pasijuokia ir pasako - „Puikus marketingo skyriaus triukas.“ Tačiau „Saab“ inžinieriai yra tie, kurie mėgsta įgyvendinti pačias beprotiškiausias fantazijas.

REKLAMA

Saab 9x (3)


 
„Pats universaliausias automobilis pasaulyje“, - taip būtų galima apibūdinti šį „Saab“ konceptą, kuris galėjo patenkinti įvairiausius vairuotojų poreikius.
Atvykę į „Saab“ atstovybę ir nusprendę apžiūrėti „9-x“ hečbeką, priešais jus stovės stilingas trijų durų hečbekas, kuriame pavyks sutalpinti keturis suaugusius žmones.
Jeigu visą gyvenimą svajojote apie keturvietį roadsterį - ne problema. Tiesiog paspauskite vieną mygtuką ir „9-x“ taps automobiliu su atviru stogu. Įdomu yra tai, jog du elektra valdomus stoglangius galima nuimti ir įdėti į specialias talpyklas esančias automobilio interjere.

REKLAMA
REKLAMA

Saab 9x (22)


Automobiliai su atviru stogu ne jūsų skoniui? Norėtumėte tiesiog talpaus ir kompaktiško hečbeko? „Saab“ inžinieriai taip pat apie tai pagalvojo.
Įprastai, automobilio bagažinė yra 230 litrų, bet nulenkus galines sėdynes, bagažinės tūris išauga iki 600 litrų. Jeigu nulenktumėte galines sėdynes ir pašalintumėte stoglangius, į automobilį galėtumėte sutalpinti ne vieną, bet keletą nesulankstytų dviračių ar dar didesnį krovinį, kuris įprastame hečbeke netilptų.

Saab 9x (14)


„Saab 9-X“ buvo įdomus ir išskirtinis ir dėl techninių charakteristikų. Tai nebuvo tik dar vienas žaisliukas, kurį „Saab“ darbuotojai turėjo stumdyti iš vienų parodų rūmų į kitus. Tai buvo pilnai funkcionuojantis automobilis.
Priekyje buvo sumontuotas 3,0 litrų, 6 cilindrų benzininis variklis, sugebantis išvystyti 300 arklio galių ir 410 Nm sukimo momentą. Jis buvo suporuotas su automatine pavarų dėže ir keturių varančiųjų ratų pavara.
Nepaisant komplikuotos kėbulo struktūros, automobilis svėrė vos 1330 kilogramų. Tai leido „Saab 9-X“ iki 100 km/val. įsibėgėti per 5,9 sekundės ir pasiekti 250 km/val. greitį.
Kai Frankfurto automobilių parodos durys buvo uždarytos, o „Saab 9-X“ sugrįžo į Švediją, įvairiuose leidiniuose vėliau pasirodė informacija, jog „Saab“ ruošiasi pradėti kompaktiškojo „9-X“ gamybą su tam tikrais pakeitimais, tačiau šiam švedų norui nepritarė „General Motors“, kuris anuomet nenorėjo skirti pinigų projektui, kuris neatneštų milžiniško pelno.

GALERIJA


REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų