REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Vienas svarbiausių kompanijos modelių, kuris savo laiku tapo kultiniu, šiandien yra pamirštas daugelio, o tikri entuziastai šį modelį prisimena vien dėl itin galingų penktuko modifikacijų.
Penktukas pirmąjį kartą pasaulį išvydo dar 1972 metais. Tuomet šis modelis visus pribloškė mažiems automobiliams nebūdingomis savybėmis. Visi stebėjosi kaip mažas ir praktiškas miesto automobilis gali būti toks modernus, patrauklus ir tinkamas įvairioms progoms, o ir automobilio kūrėjas, Michelis Boué, nuo pat automobilio kūrimo pradžios teigė, jog šis mažylis yra skirtas visiems ir yra daugiau negu automobilis. Optimizmo nestokojęs projekto autorius, deja, nesulaukė jo kūrinys pradės riedėti nuo konvejerio. Jis mirė iki automobilio debiuto likus vos kelioms dienoms.
Įprastai automobilio neprisimintume, jeigu jis nebuvo svarbus automobilių industrijoje ar to pačio gamintojo nenukreipė tinkama linkme. Ir žinote ką, didžiulio perversmo „Renault 5“ nepadarė, užtat jis paliko gilų pėdsaką „Renault“ filosofijoje, kaip reikia kurti automobilius ir kokie jie turi būti.


Naujas standartas


Automobilio kūrėjas, Michelis Boué, nuo pat projekto patvirtinimo, norėjo, jog automobilis būtų visiškai kitoks negu iki šiol visi buvę kompanijos modeliai. Pagrindiniu dizaino akcentu tapo galiniai žibintai, kurie buvo sumontuoti ne apačioje, o kėbulo šonuose, horizontaliai. Panašų sprendimą naudojo ir iki šiol naudoja „Volvo“, kuri labai mėgsta laikytis ilgamečių tradicijų.
Kitas, pakankamai radikalus, žingsnis buvo naujo dizaino ir koncepcijos priekinė, interjero panelė. Michaelis vadovavosi mintimi, jog penktuko interjeras turi būti kuo paprastesnis, aiškesnis ir suprantamesnis didžiajai daliai žmonių, kurie norės automobilį įsigyti. Taip pat verta paminėti dar vieną „Renault 5“ pergalę – šis hečbekas buvo pirmasis automobilis visoje industrijoje, kuriame buvo naudojami iš plastiko pagaminti buferiai. Dabar tokį sprendimą naudoja 99 procentai gamintojų, o tuomet „Renault“ šiuo sprendimu juokino ne tik kaimynus, bet ir visą pasaulį.
Įdomių sprendimų nestokojantis „Renault 5“ atrodė kaip šviežias vėjo gūsis, tačiau techninė automobilio pusė ne iš tolo nepriminė kažkokios revoliucijos. Naujasis „Renault 5“ naudojo laiko patikrintus komponentus, o tiksliau – „Renault 4“ agregatus. Galinė pakaba – „Renault 4“, varikliai – „Renault 4“, „Renault 8“ ir „Renault 16“ modelių.


Senų komponentų panaudojimą galima traktuoti kaip apsileidimo požymį. Anaiptol. Dėka senų komponentų panaudojimo, „Renault 5“ buvo pigus, ypatingai pigus ir svarbiausia – buvo įperkamas, atrodė ne kaip prastai suręsta pašiūrė. Ko nepasakytum apie daugelį „Renault 5“ analogų.
Patrauklus eksterjeras, neblogos važiavimo savybės ir analogų neturinti kaina sukėlė tikrą šurmulį. Bent jau gimtojoje Prancūzijoje „Renault“ atstovai nespėdavo pildyti užsakymo formų, kol galiausiai „Renault“ gamykla visu pajėgumu dirbo net keturis metus iš eilės.
Jeigu jau prakalbome apie automobilio pardavimų skaičius. Nuo 1972 iki 1992 metų, vos per 20 metų laikotarpį, namus surado 5,325,890 prancūziško hečbeko vienetų. Tai, bent jau „Renault“ šeimoje, savotiškas rekordas.
Kaip bebūtų keista, daugiau negu puse pagamintų „Renault 5″ modelių buvo skirti eksportui. Bent jau tuo metu, didžioji eksportuotų automobilių iškeliavo į Vokietiją, Šveicariją, Italiją, Ispaniją ir net 12 procentų pagamintų mažylių atsidūrė Belgijoje.


Turbo era
Šis modelis, padabintas „Turbo” ženkliukum pasėjo pirmąsias sėklas, iš kurių vėliau išaugs tokios mažos raketos kaip: „Clio Williams“, „Clio V6“ ar „Clio RS“. Galime drąsiai sakyti, jog „Renault 5 Turbo“ buvo pirmoji sportiško hečbeko versija, kuriai komplimentų negailėtų net ir didžiausias medinių bajerių apie „Renault“ mėgėjas.
„Renault 5 Turbo“ buvo sukurtas ne tik dėl meilės automobiliams.Tuometinis kompanijos vadovas pamatęs kokio tarptautinio pripažinimo sulaukė „Lancia“ ralio monstras – „Stratos”, netrukus jis iškeliavo į „Bertone“ dizaino įmonę, kurioje paprašė sukurti mažą, sportišką ir galingą hečbeką, kuris turėtų viduryje sumontuotą variklį. Tai turėjo būti miniatūrinė „Lancia Stratos“ versija. Iš dalies.

Vienas svarbiausių kompanijos modelių, kuris savo laiku tapo kultiniu, šiandien yra pamirštas daugelio, o tikri entuziastai šį modelį prisimena vien dėl itin galingų penktuko modifikacijų.
Penktukas pirmąjį kartą pasaulį išvydo dar 1972 metais. Tuomet šis modelis visus pribloškė mažiems automobiliams nebūdingomis savybėmis. Visi stebėjosi kaip mažas ir praktiškas miesto automobilis gali būti toks modernus, patrauklus ir tinkamas įvairioms progoms, o ir automobilio kūrėjas, Michelis Boué, nuo pat automobilio kūrimo pradžios teigė, jog šis mažylis yra skirtas visiems ir yra daugiau negu automobilis. Optimizmo nestokojęs projekto autorius, deja, nesulaukė jo kūrinys pradės riedėti nuo konvejerio. Jis mirė iki automobilio debiuto likus vos kelioms dienoms.
Įprastai automobilio neprisimintume, jeigu jis nebuvo svarbus automobilių industrijoje ar to pačio gamintojo nenukreipė tinkama linkme. Ir žinote ką, didžiulio perversmo „Renault 5“ nepadarė, užtat jis paliko gilų pėdsaką „Renault“ filosofijoje, kaip reikia kurti automobilius ir kokie jie turi būti.


Naujas standartas


Automobilio kūrėjas, Michelis Boué, nuo pat projekto patvirtinimo, norėjo, jog automobilis būtų visiškai kitoks negu iki šiol visi buvę kompanijos modeliai. Pagrindiniu dizaino akcentu tapo galiniai žibintai, kurie buvo sumontuoti ne apačioje, o kėbulo šonuose, horizontaliai. Panašų sprendimą naudojo ir iki šiol naudoja „Volvo“, kuri labai mėgsta laikytis ilgamečių tradicijų.
Kitas, pakankamai radikalus, žingsnis buvo naujo dizaino ir koncepcijos priekinė, interjero panelė. Michaelis vadovavosi mintimi, jog penktuko interjeras turi būti kuo paprastesnis, aiškesnis ir suprantamesnis didžiajai daliai žmonių, kurie norės automobilį įsigyti. Taip pat verta paminėti dar vieną „Renault 5“ pergalę – šis hečbekas buvo pirmasis automobilis visoje industrijoje, kuriame buvo naudojami iš plastiko pagaminti buferiai. Dabar tokį sprendimą naudoja 99 procentai gamintojų, o tuomet „Renault“ šiuo sprendimu juokino ne tik kaimynus, bet ir visą pasaulį.
Įdomių sprendimų nestokojantis „Renault 5“ atrodė kaip šviežias vėjo gūsis, tačiau techninė automobilio pusė ne iš tolo nepriminė kažkokios revoliucijos. Naujasis „Renault 5“ naudojo laiko patikrintus komponentus, o tiksliau – „Renault 4“ agregatus. Galinė pakaba – „Renault 4“, varikliai – „Renault 4“, „Renault 8“ ir „Renault 16“ modelių.


Senų komponentų panaudojimą galima traktuoti kaip apsileidimo požymį. Anaiptol. Dėka senų komponentų panaudojimo, „Renault 5“ buvo pigus, ypatingai pigus ir svarbiausia – buvo įperkamas, atrodė ne kaip prastai suręsta pašiūrė. Ko nepasakytum apie daugelį „Renault 5“ analogų.
Patrauklus eksterjeras, neblogos važiavimo savybės ir analogų neturinti kaina sukėlė tikrą šurmulį. Bent jau gimtojoje Prancūzijoje „Renault“ atstovai nespėdavo pildyti užsakymo formų, kol galiausiai „Renault“ gamykla visu pajėgumu dirbo net keturis metus iš eilės.
Jeigu jau prakalbome apie automobilio pardavimų skaičius. Nuo 1972 iki 1992 metų, vos per 20 metų laikotarpį, namus surado 5,325,890 prancūziško hečbeko vienetų. Tai, bent jau „Renault“ šeimoje, savotiškas rekordas.
Kaip bebūtų keista, daugiau negu puse pagamintų „Renault 5″ modelių buvo skirti eksportui. Bent jau tuo metu, didžioji eksportuotų automobilių iškeliavo į Vokietiją, Šveicariją, Italiją, Ispaniją ir net 12 procentų pagamintų mažylių atsidūrė Belgijoje.


Turbo era
Šis modelis, padabintas „Turbo” ženkliukum pasėjo pirmąsias sėklas, iš kurių vėliau išaugs tokios mažos raketos kaip: „Clio Williams“, „Clio V6“ ar „Clio RS“. Galime drąsiai sakyti, jog „Renault 5 Turbo“ buvo pirmoji sportiško hečbeko versija, kuriai komplimentų negailėtų net ir didžiausias medinių bajerių apie „Renault“ mėgėjas.
„Renault 5 Turbo“ buvo sukurtas ne tik dėl meilės automobiliams.Tuometinis kompanijos vadovas pamatęs kokio tarptautinio pripažinimo sulaukė „Lancia“ ralio monstras – „Stratos”, netrukus jis iškeliavo į „Bertone“ dizaino įmonę, kurioje paprašė sukurti mažą, sportišką ir galingą hečbeką, kuris turėtų viduryje sumontuotą variklį. Tai turėjo būti miniatūrinė „Lancia Stratos“ versija. Iš dalies.

REKLAMA


Pirmasis prototipas buvo pristatytas dar 1979 metais, Frankfurto automobilių parodoje ir kaip manote jūs – ši kišeninė raketa tapo parodos žvaigždė, o tai gamintoją su didžiuliu optimizmu privertė automobilį paleisti į serijinę gamybą.
Serijinė modelio versija debiutavo po mažiau negu metų, 1980 metais, Briuselio automobilių parodoje, šaltą ir darganą vasario mėnesį. Per vidurį sumontuotas variklis buvo vos 1,4 litro darbinio tūrio. Ši faktą išgirdę smalsuoliai buvo pradėję išleisti nuviliantį – „Ohh“, bet tada „Renault“ atstovai su pasididžiavimu paskelbė, jog virtuvės kombainui tinkantis variklis turi „Garret“ turbiną ir dar keletą šaunių inžinerinių sprendimų, kurių dėka „Renault 5 Turbo“ širdis išvystydavo 160 arklio galių! Ir jeigu dar to nebuvo gana – automobilis svėrė varganus 970 kilogramų.

Renault 5 Turbo hečbekas
Praėjus trejiems metams, „Renault“ paskelbė naujieną – „Renault 5 Turbo“. Numeris 2. Tai buvo atnaujinta „5 Turbo“ modelio versija prie kurios šį kartą plušo ir „Alpine“ dirbtuvėse veržliarakčius laikantys specialistai. Pastarieji skyrė daugiau dėmesio „5 Turbo“ interjerui, komforto lygiui. Įvairios smulkmenoms, kurios šelmiškai atrodantį „Renault 5 Turbo“ paverstų draugiškesnį įprastam ir reikalingų įgūdžių neturinčiam vartotojui. Ir panašu, kad „Alpine“ specialistų sprendimas pasiteisino su kaupu, nes būtent antroji „Renault 5 Turbo“ versija leido automobilio gamybos pajėgumus padidinti kelis kartus.
Per visą „Renault 5 Turbo“ gamybos laikotarpį prancūzai į marčias išleido 3424 sportiško hečbeko egzempliorius.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų