REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Daugeliui gamintojų „Euro 6“ išmetamųjų dujų reikalavimai yra kaip didžiausias galvos skausmas, ypač jeigu esate vienas iš tų, kuris per vienerius metus pagamina kelis šimtus tūkstančius dyzelinių variklių. Būtent dyzeliniai varikliai sulaukė daugiausiai pakeitimų, jog galėtų atitikti griežtus „Euro 6“ reikalavimus. Stipresnį finansinį užnugarį turintys automobilių gamintojai investuoja milžiniškas sumas į visiškai naujų variklių kūrimą, tuo tarpu antras pagal dydį Europoje automobilių gamintojas - „PSA“, naujiems išmetamųjų dujų reikalavimams ruošėsi taupydami pinigus.
„PSA“ koncernas ruošdamasis naujiems reikalavimams, nepradėjo panikuoti ir investavo ne į visiškai naujo variklio kūrimą, o jau seniai gaminamo motoro tobulinimą. Naujoji „PSA“ vadovybė nusprendė, jog reikia išspausti viską iš jau seniai gaminamo ir visiems puikiai pažįstamo „DW“ serijos dyzelinio variklio. Trumpai tariant - „HDI“ dyzelinio motoro, kuris pirmą kartą buvo pademonstruotas 1998 metais. Per septyniolika gamybos metų „HDI“ variklis buvo kelis kartus atnaujintas, modernizuotas ir pritaikytas prie keliamų reikalavimų. Nors naujasis „BlueHDI“ vardu pavadintas motoras turi beveik identišką variklio bloką. cilindro vidinis skersmuo ir stūmoklio eigos ilgis taip pat nepasikeitė, jie siekia atitinkamai – 83 mm ir 99 mm.
„Euro 6“ reikalavimus atitinkantis dyzelinis motoras žymimas „DW10F“ kodu ir yra gaminamas su trimis skirtingais galios lygiais : 135 AG, 150 AG ir 180 AG. 135 AG išvystanti versija siūloma tik su mechanine pavarų dėže, 150 AG versija poruojama su mechaninėmis ir automatinėmis pavarų dėžėmis, na, o 180 arklio galių išvystantis motoras poruojamas tik su automatine pavarų dėže.

Daugeliui gamintojų „Euro 6“ išmetamųjų dujų reikalavimai yra kaip didžiausias galvos skausmas, ypač jeigu esate vienas iš tų, kuris per vienerius metus pagamina kelis šimtus tūkstančius dyzelinių variklių. Būtent dyzeliniai varikliai sulaukė daugiausiai pakeitimų, jog galėtų atitikti griežtus „Euro 6“ reikalavimus. Stipresnį finansinį užnugarį turintys automobilių gamintojai investuoja milžiniškas sumas į visiškai naujų variklių kūrimą, tuo tarpu antras pagal dydį Europoje automobilių gamintojas - „PSA“, naujiems išmetamųjų dujų reikalavimams ruošėsi taupydami pinigus.
„PSA“ koncernas ruošdamasis naujiems reikalavimams, nepradėjo panikuoti ir investavo ne į visiškai naujo variklio kūrimą, o jau seniai gaminamo motoro tobulinimą. Naujoji „PSA“ vadovybė nusprendė, jog reikia išspausti viską iš jau seniai gaminamo ir visiems puikiai pažįstamo „DW“ serijos dyzelinio variklio. Trumpai tariant - „HDI“ dyzelinio motoro, kuris pirmą kartą buvo pademonstruotas 1998 metais. Per septyniolika gamybos metų „HDI“ variklis buvo kelis kartus atnaujintas, modernizuotas ir pritaikytas prie keliamų reikalavimų. Nors naujasis „BlueHDI“ vardu pavadintas motoras turi beveik identišką variklio bloką. cilindro vidinis skersmuo ir stūmoklio eigos ilgis taip pat nepasikeitė, jie siekia atitinkamai – 83 mm ir 99 mm.
„Euro 6“ reikalavimus atitinkantis dyzelinis motoras žymimas „DW10F“ kodu ir yra gaminamas su trimis skirtingais galios lygiais : 135 AG, 150 AG ir 180 AG. 135 AG išvystanti versija siūloma tik su mechanine pavarų dėže, 150 AG versija poruojama su mechaninėmis ir automatinėmis pavarų dėžėmis, na, o 180 arklio galių išvystantis motoras poruojamas tik su automatine pavarų dėže.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

peugeot_308_gt_17


„AdBlue“
Norint sukurti „Euro 6“ reikalavimus atitinkantį variklį, inžinieriai privalo atlikti keletą rimtų pakeitimų. Visi „Euro 6“ reikalavimus atitinkantys dyzeliniai varikliai turės naujos kartos „SCR“ katalizatorius. „SCR“ arba „Selective Catalytic Reduction“ - selektyvinė išmetamųjų dujų valymo sistema, naudojanti katalizatorių. Šią sistemą sudaro katalizatorius, dozatorius, purkštukas ir AdBlueskysčio bakas. Išmetamosios dujos yra nukreipiamos į selektyvųjį katalizatorių. Tuo pačiu metu į katalizatorių yra purškiamas AdBluetirpalas.
„PSA“ inžinieriai norėdami užtikrinti šios sistemos sklandų darbą, sumontavo net tris skirtingus daviklius, kurie stebi visos sistemos darbą. Kadangi sklandus sistemos darbas vyksta ne mažesnėje negu 180 laipsnių temperatūroje, kiekvienas iš trijų daviklių stebi ar išmetamosios dujos yra pasiekusios darbinę temperatūrą.

REKLAMA

blue-hdi-exhaust-line-big


Kiekvienas gamintojas savo automobilius aprūpina skirtingos talpos bakeliais, kuriame yra AdBlue skystis. Kadangi šį kartą kalbame apie „PSA“ koncerno kūrinį, kiekvienas 2.0 litrų dyzelinis motoras turi 17 litrų talpos bakelį, kuriame yra anksčiau paminėtas AdBlue tirpalas. Vadovaujantis „Peugeot“ kompanijos atstovai, 17 litrų šio skysčio turėtų užtekti maždaug 20 tūkst. kilometrų. Tačiau perskaičius kelių dešimčių „BlueHDI“ savininkų atsiliepimus, dauguma iš jų su 17 litrų talpos AdBlue skysčiu sugeba nuvažiuoti 25 ar net 30 tūkst. kilometrų.
Naujos sistemos eksploatacijos kaštai mažai kuo skiriasi nuo tų, kurios anksčiau neturėjo AdBlue tirpalo. Priklausomai nuo kolonėlės  įkainių, vienas litras AdBlue skysčio kainuoja maždaug 0.50 - 1.50 Eur.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų