REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Nuo praėjusio amžiaus aštuntojo dešimtmečio rengiama „Retromobile“ paroda kiekvienais metais sutraukia entuziastus iš viso pasaulio. 38 –ąjį kartą surengtoje šventėje buvo paminėtas penkiasdešimtasis „Porsche 911“ jubiliejus, parodytos unikalios „Citroen DS“ modifikacijos, bei Marselio Lejanto (Marcel Leyant) propeleriais varomi automobiliai.
Be didžiulės klasikinių automobilių parodos, buvo surengti du aukcionai, o visi renginiai tęsėsi net penkias dienas. Viskas prasidėjo nuo „Bonhams“ aukcionio, kuris vyko nuostabiame „Grand Palais“ pastate, esančiame pačiame Paryžiaus centre.
„Grand Palais“ parodų centras buvo pastatytas dar devynioliktame amžiuje, o pirmoji paroda surengta 1900 metais. Daugelį metų tai buvo namai Paryžiaus automobilių parodai. Pastate puikią atmosferą sukelia natūraliai per stiklinį stogą krentanti šviesa, neveltui „Bonhams“ pasirinko šią istorinę vietą savo aukcionui. Daugelio dėmesio susilaukė „Bugatti Type 54 Grand Prix“, tačiau statymai nepasiekė savininko užsibrėžtos kainos. Nepaisant to, bendrai parduotų automobilių suma siekė tryliką milijonų eurų tarp kurių brangiausi buvo „Bentley 6 ½ Litre“, itin retas „Aston Martin DB4 Vantage Cabriolet“ ir „Bugatti Type 57 C“, kuris kažkada priklausė pačiam Ettore Bugatti. Naudodamiesi proga, „PSA“ grupė pasipuikavo prieš publiką su Sebastiano Loebo „Citroen Xsara WRC“ ir 1993 metų Le Mano lenktynių nugalėtoju „Peugeot 905“.






Trečius metus iš eilės „Artcurial Motorcars“ surengė aukcioną, kuris vyko tiesiog parodos metu. Žinoma, galimybė pardavinėti eksponatus vietoje suteikė pardavėjams šiek tiek privalumų. Geriausią vietą užsiemė Matthieu Lamoure, kuris su savo komanda surinko didžiulę ir įspūdingą automobilių ir motociklų kolekciją. Vienas rečiausių eksponatų buvo „Talbot Lago T150C“, kurių buvo pagaminto vos šeši vienetai 1936-1937 metais. Šis automobilis sėkmingai lenktyniavo keturiose Le Mano lenktynėse, o pastariaisiais metais važiavo klasikinėse Le Mano varžybose.
Aukcione taip pat dalyvavo trys „Bugatti Type 57“: du standartiniai „Ventoux“ stiliaus kėbulais pasidabinę egzemplioriai ir vienas išskirtinis kabrioletas, kurio kėbulą sukūrė „Vanvooren“. Italų kūriniai taip pat buvo populiarūs aukcione, o vieni įdomiausių eksponatų buvo aštuonių cilindrų „Fiat 8V Vignale Coupe“ ir „Maserati A6G/54 2000 Allemano Coupe Speciale“. Dar viena vakaro žvaigždė buvo „Ferrari 250 GT Cabriolet Series II“, turinti orinalų kietą stogą, bei nuvažiavusi vos 15 tūkstančių kilometrų.
Aukciono metu buvo išbarduoti daugiau nei 90 procentų visų eksponatų, o bendra pardavimų suma siekė 14,6 milijono eurų. Tai reiškė, jog „Artcurial“ aukcionas yra sėkmingiausias aukcionas, kada nors surengtas Prancūzijoje. Brangiausiai parduoti buvo „Talbot Lago“, „Duesenberg“ ir šieninėje rasta „Ferrari“.






Prancūzai visada pagamindavo pačius keisčiausius ir įdomiausius automobilius. Vienas iš tokių pavyzdžių yra „Citroen DS“, kuris buvo pristatytas 1955 metais. Šių metų „Retromobile“ parodoje legendinis prancūzų modelis vėl užėmė pagrindinę sceną su specialia ekspozicija, kurią surinko šveicaras Lukas Huni. Publikai buvo parodyti itin reti „DS“ variantai, tokie kaip „DS21 Cabriolet“ kuris turi variklį su kompresoriumi.
Už kampo nuo „Citroen DS“ ekspozicijos, stovėjo keturi prancūziški „Lambert“ automobiliai, kuriuos 1947-1955 metų laikotarpyje kūrė genialusis Germain Lambert. Šios mašinos buvo itin modernios, jų gamybai naudotos brangios, tvirtos ir lengvos medžiagos, o nedideli sportiniai automobiliai buvo varomi priekiniais ratais. Visi keturi parodyti „Lambert“ yra ganėtinai gerai išsilaikę, o akį labiausiai traukė raudonasis kupė, kurio dizainas labai primina „Bugatti Atlantic“ ar „Talbot Lago Teardrom“ kėbulo linijas.






Šios parodos pripažinimą patvirtina ir automobilių gamintojų dėmesys. Tradiciškai, didieji gamintojai atsiunčia keletą įspūdingų ir privaties asmenims neprieinamų eksponatų. Štai „Mercedes-Benz“ atvežė tris ansktyvus „Benz“ lenktyninius automobilius. „Blitzen Benz“ ir 1908 metų „Grand Prix“ bolidai jau yra pabuvoję šioje parodoje, tačiau lankytojai pirmą kartą išvydo „tulpės“ kėbulą turintį automobilį, kuris buvo sukurtas specialiai 1910 metų „Prinz Heinrich“ lenktynėms.
Bet ne vien „Mercedes“ atvežė kažką įspūdingo. Štai vietiniai „Renault“ parodė labai įvairią klasikinių automobilių ekspoziciją – nuo vieno primųjų „Renault“ automobilių iki Le Mane važiavusio aštuonių cilindrų „Alpine“ modelio. Savo klasikinius eksponatus taip pat atgabeno „Bentley“ ir „Bugatti“. Anglai atplukdė „Embericos“ modelį, o prancūzai – savo įmonės direktoriui priklausantį „Bugatti Type 59 Grand Prix“.
Taigi, viena iš didžiausių „Retromobile“ pramogų yra tai, jog tavęs laukia staigmena už kiekvieno kampo. O šiemet parodos vinimi tapo keturi „Lambert“ automobiliai. Jei domintės klasinikiais automobiliais ar tiesiog automobilizmo istorija, jūs butinai turite apsilankyti kasmet vykstančiame renginyje bei pasigrožėti šiais nuostabiais klasikiniais eksponatais. Tačiau jei tokių pramogų neleidžia finansai, galite peržiūrėti šią didžiulę nuotraukų galeriją iš visų parodos renginių.

Nuo praėjusio amžiaus aštuntojo dešimtmečio rengiama „Retromobile“ paroda kiekvienais metais sutraukia entuziastus iš viso pasaulio. 38 –ąjį kartą surengtoje šventėje buvo paminėtas penkiasdešimtasis „Porsche 911“ jubiliejus, parodytos unikalios „Citroen DS“ modifikacijos, bei Marselio Lejanto (Marcel Leyant) propeleriais varomi automobiliai.
Be didžiulės klasikinių automobilių parodos, buvo surengti du aukcionai, o visi renginiai tęsėsi net penkias dienas. Viskas prasidėjo nuo „Bonhams“ aukcionio, kuris vyko nuostabiame „Grand Palais“ pastate, esančiame pačiame Paryžiaus centre.
„Grand Palais“ parodų centras buvo pastatytas dar devynioliktame amžiuje, o pirmoji paroda surengta 1900 metais. Daugelį metų tai buvo namai Paryžiaus automobilių parodai. Pastate puikią atmosferą sukelia natūraliai per stiklinį stogą krentanti šviesa, neveltui „Bonhams“ pasirinko šią istorinę vietą savo aukcionui. Daugelio dėmesio susilaukė „Bugatti Type 54 Grand Prix“, tačiau statymai nepasiekė savininko užsibrėžtos kainos. Nepaisant to, bendrai parduotų automobilių suma siekė tryliką milijonų eurų tarp kurių brangiausi buvo „Bentley 6 ½ Litre“, itin retas „Aston Martin DB4 Vantage Cabriolet“ ir „Bugatti Type 57 C“, kuris kažkada priklausė pačiam Ettore Bugatti. Naudodamiesi proga, „PSA“ grupė pasipuikavo prieš publiką su Sebastiano Loebo „Citroen Xsara WRC“ ir 1993 metų Le Mano lenktynių nugalėtoju „Peugeot 905“.






Trečius metus iš eilės „Artcurial Motorcars“ surengė aukcioną, kuris vyko tiesiog parodos metu. Žinoma, galimybė pardavinėti eksponatus vietoje suteikė pardavėjams šiek tiek privalumų. Geriausią vietą užsiemė Matthieu Lamoure, kuris su savo komanda surinko didžiulę ir įspūdingą automobilių ir motociklų kolekciją. Vienas rečiausių eksponatų buvo „Talbot Lago T150C“, kurių buvo pagaminto vos šeši vienetai 1936-1937 metais. Šis automobilis sėkmingai lenktyniavo keturiose Le Mano lenktynėse, o pastariaisiais metais važiavo klasikinėse Le Mano varžybose.
Aukcione taip pat dalyvavo trys „Bugatti Type 57“: du standartiniai „Ventoux“ stiliaus kėbulais pasidabinę egzemplioriai ir vienas išskirtinis kabrioletas, kurio kėbulą sukūrė „Vanvooren“. Italų kūriniai taip pat buvo populiarūs aukcione, o vieni įdomiausių eksponatų buvo aštuonių cilindrų „Fiat 8V Vignale Coupe“ ir „Maserati A6G/54 2000 Allemano Coupe Speciale“. Dar viena vakaro žvaigždė buvo „Ferrari 250 GT Cabriolet Series II“, turinti orinalų kietą stogą, bei nuvažiavusi vos 15 tūkstančių kilometrų.
Aukciono metu buvo išbarduoti daugiau nei 90 procentų visų eksponatų, o bendra pardavimų suma siekė 14,6 milijono eurų. Tai reiškė, jog „Artcurial“ aukcionas yra sėkmingiausias aukcionas, kada nors surengtas Prancūzijoje. Brangiausiai parduoti buvo „Talbot Lago“, „Duesenberg“ ir šieninėje rasta „Ferrari“.






Prancūzai visada pagamindavo pačius keisčiausius ir įdomiausius automobilius. Vienas iš tokių pavyzdžių yra „Citroen DS“, kuris buvo pristatytas 1955 metais. Šių metų „Retromobile“ parodoje legendinis prancūzų modelis vėl užėmė pagrindinę sceną su specialia ekspozicija, kurią surinko šveicaras Lukas Huni. Publikai buvo parodyti itin reti „DS“ variantai, tokie kaip „DS21 Cabriolet“ kuris turi variklį su kompresoriumi.
Už kampo nuo „Citroen DS“ ekspozicijos, stovėjo keturi prancūziški „Lambert“ automobiliai, kuriuos 1947-1955 metų laikotarpyje kūrė genialusis Germain Lambert. Šios mašinos buvo itin modernios, jų gamybai naudotos brangios, tvirtos ir lengvos medžiagos, o nedideli sportiniai automobiliai buvo varomi priekiniais ratais. Visi keturi parodyti „Lambert“ yra ganėtinai gerai išsilaikę, o akį labiausiai traukė raudonasis kupė, kurio dizainas labai primina „Bugatti Atlantic“ ar „Talbot Lago Teardrom“ kėbulo linijas.






Šios parodos pripažinimą patvirtina ir automobilių gamintojų dėmesys. Tradiciškai, didieji gamintojai atsiunčia keletą įspūdingų ir privaties asmenims neprieinamų eksponatų. Štai „Mercedes-Benz“ atvežė tris ansktyvus „Benz“ lenktyninius automobilius. „Blitzen Benz“ ir 1908 metų „Grand Prix“ bolidai jau yra pabuvoję šioje parodoje, tačiau lankytojai pirmą kartą išvydo „tulpės“ kėbulą turintį automobilį, kuris buvo sukurtas specialiai 1910 metų „Prinz Heinrich“ lenktynėms.
Bet ne vien „Mercedes“ atvežė kažką įspūdingo. Štai vietiniai „Renault“ parodė labai įvairią klasikinių automobilių ekspoziciją – nuo vieno primųjų „Renault“ automobilių iki Le Mane važiavusio aštuonių cilindrų „Alpine“ modelio. Savo klasikinius eksponatus taip pat atgabeno „Bentley“ ir „Bugatti“. Anglai atplukdė „Embericos“ modelį, o prancūzai – savo įmonės direktoriui priklausantį „Bugatti Type 59 Grand Prix“.
Taigi, viena iš didžiausių „Retromobile“ pramogų yra tai, jog tavęs laukia staigmena už kiekvieno kampo. O šiemet parodos vinimi tapo keturi „Lambert“ automobiliai. Jei domintės klasinikiais automobiliais ar tiesiog automobilizmo istorija, jūs butinai turite apsilankyti kasmet vykstančiame renginyje bei pasigrožėti šiais nuostabiais klasikiniais eksponatais. Tačiau jei tokių pramogų neleidžia finansai, galite peržiūrėti šią didžiulę nuotraukų galeriją iš visų parodos renginių.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų