REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Šiuo metu Lietuvos automobilių sportas yra pakilime. Augantis dalyvių, technikos ir varžybų lygis sulaukia vis didesnio susidomėjimo ir iš paprastų žmonių, kurie anksčiau žinojo tik Benedikto Vanago ir „1000 kilometrų“ lenktynių vardą. Tačiau šiandien pakalbėsime ne apie augantį automobilių sporto lygį, bet apie du šios sporto šakos entuziastus, kurie stengiasi kuo plačiau nušviesti kiekvieną, Lietuvos teritorijoje vykstantį auto-sporto renginį. Susipažinkite - Gediminas ir Justas arba tiesiog „rally-video.eu“ komanda.

Šiuo metu Lietuvos automobilių sportas yra pakilime. Augantis dalyvių, technikos ir varžybų lygis sulaukia vis didesnio susidomėjimo ir iš paprastų žmonių, kurie anksčiau žinojo tik Benedikto Vanago ir „1000 kilometrų“ lenktynių vardą. Tačiau šiandien pakalbėsime ne apie augantį automobilių sporto lygį, bet apie du šios sporto šakos entuziastus, kurie stengiasi kuo plačiau nušviesti kiekvieną, Lietuvos teritorijoje vykstantį auto-sporto renginį. Susipažinkite - Gediminas ir Justas arba tiesiog „rally-video.eu“ komanda.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

11332543_10206550405220279_561803044_o


Tradiciškai, pradedame nuo to pačio klausimo. Kaip kilo mintis įkurti „rally-video.eu“?  Ir kodėl?
Gediminas : Mintis įkurti „rally-video.eu“ kilo dar 2012 metais grįžtant iš Žemaitijos ralio. Nusprendžiau, kad reikia svetainės, kurioje galėčiau kaupti visą savo busimą ralio video apžvalgų archyvą. Tuo metu, dauguma Lietuvos ralio fotografų turėjo savo svetaines ir praktiškai visų adresai buvo su žodžiu „foto”. Man tokie pavadinimai neatrodė originalūs, todėl teko galvoti kažką įdomesnio. Taip ir atsirado pavadinimas - „rally-video.eu“. Kadangi nenorėjau apsiriboti tik Lietuvos rinka, tai ir domeno galūnę pasirinkau .eu. Ilgą laiką aš į šį savo hobį žiūrėjau tik kaip laisvalaikio praleidimą gamtoje, užsiimant patinkančia veikla. Kai supratau, kad aplinkiniai palaiko ir vertina mano darbą, požiūris į viską pasikeitė. Į viską ėmiau žiūrėti atsakingiau ir profesionaliau. Dabar ne tik nufilmuoju ir sumontuoju reportažą, bet analizuoju savo darbus. Žiūriu ką galima padaryti geriau, kur ir kokios klaidos padarytos. Stengiuosi neužsisėdėti ir tobulėti. Smagu, kad ilgas ir nuoseklus darbas duoda vaisių. Komanda plečiasi, ambicijos didėja, palaikymas auga.
Justai, kaip tu tapai „rally-video.eu“ komandos nariu?
Justas  : Kadangi šį tinklapį įkūrė mano kolega Gediminas, pirmųjų kelių metų „rally-video.eu“ gyvenimo gyvai nemačiau. Dabar tik žinau šimtus pasakojimų iš pirmųjų Gedimino ralių. Tuo metu, kai Gediminas jau važinėdavo po ralius, aš užsiiminėjau fotografija. Fotografavau daug ką – žmones, gamtą, vestuves, krikštynas, draugų automobilius... Iš esmės tai „ieškojau savęs” fotografijoje. Gyvenimas taip susiklostė, kad su Gediminu dirbame tame pačiame darbe ir jo veikla man pasirodė gan įdomi. Praeitą vasarą pabandžiau pafotografuoti kelias drifto treniruotes ir varžybas, lankiausi ir Fast Lap’e su fotoaparatu rankose, mat vis kur nors, koks draugas lenktyniaudavo. Gediminas prieš kelis ralius man vis užsimindavo, kad jei noriu galiu prisijungti. Kalbino, kalbino, kol galiausiai ir aš nusprendžiau nuvykti į 2014 metų “Kauno rudens” ralį. Vis kažkas naujo. Tai matyt tada ir užsikrėčiau raliu. Automobiliais sergu nuo vaikystės, fotografija sergu jau gal kokie 4-5 metai. Ralis puikiausia vieta suderinti šias dvi „ligas”.

REKLAMA

11288610_10206550405260280_1237749000_o


Kaip manote, kokia yra šio projekto misija?
Gediminas : Tiesą sakant, ilgą laiką jokios misijos net nebuvo. Tai buvo mano visų video archyvas ir laisvalaikio hobis. Misija ir tikslai atsirado visai nesenai, kai su Justu grįždami iš ralio varžybų pradėjome analizuoti savo ir kitų darbus, galvoti ką norime parodyti savo darbu, ko siekti ir t.t. Todėl šiuo metu mūsų komandos pagrindinė misija ir tikslas yra tapti profesionalia ir inotyvia auto-sporto medijos komanda. Taip pat norim ir patys tobulėti kaip savo srities specialistai.
Justas : Apšviesti visuomenę apie vykstančius autosporto renginius Lietuvoje ir aplink ją. Norime parodyti, kad auto-sportas gali būti patrauklus ne tik lenktynininkams ir jų draugams bei šeimoms, bet ir visiems, kas nori savaitgalį apturėti ne tokią ramią ir labai įdomią išvyką gamtoje. Kitaip sakant, nešame šį sportą į Lietuvą, ir Lietuvą į šį sportą...
Apžvelgiate įvairiausius auto-sporto renginius, tačiau kuri automobilių sporto šaka yra Jums mieliausia ir kodėl?
Justas : Mūsų pavadinimas nemeluoja – žinoma, kad ralis. Bet kaip ir sakiau, pirma, ką fotografavau, buvo driftas, paskui ir žiedas. Iš esmės esu fanas turbūt viso sporto, kuriame yra automobiliai. O kodėl ralis... Geras klausimas, susimąsčiau tik dabar. Manau todėl, kad ralyje labiausiai jautiesi jo dalimi. Žiede matai automobilius iš ganėtinai toli, drifte užuodi „putos” kvapą, o ralyje visko po truputį. Niekada nežinai koks grįši po dienos ralio greičio ruožuose – sušalęs, šlapias, dulkinas, apsnigęs. Fotografuojant ralį nesitenkini organizatorių paruoštomis žiūrovų zonomis. Eini ieškodamas geriausio kadro per kemsynus, balas ar dar velniai žino ką. Taip vaikščiodamas dar turi ir savo sveiką kailį išnešti. Kartą stovėdamas vienas pats Estijos miškuose išgirdau kažką traškant miško gilumoje. Kažkaip pagalvojau, kad gal koks vilkas. Tai net nustebau kaip greitai galima pakeisti savo dislokacijos vietą netgi kai pusnys iki kelių. Visada sakau, kad ralis – tai vyriška romantika.

REKLAMA
REKLAMA

11110973_844564728914754_7533815244640369201_o


Gediminas : Vienareikšmiškai – ralis. Asfaltinės auto-sporto šakos kažkaip nelimpa man. Netgi ralio asfaltiniai greičio ruožai nelabai patinka. Nežinau kodėl, bet šiemet pradėjau stebėti Formulė 1 etapus. Jau beveik žinau kas yra DRS zona. Be to aplankome ir enduro sportą, kažkaip traukia tas „nešvarus” sportas. O ir pats nespjaunu į pasivažinėjimus motociklu miškuose.
Jūsų projektas egzistuoja ne vienerius, tad turbūt esate puikiai susipažinę su Lietuvos auto-sporto virtuve. Ar per tuos metus pastebėjote kokių nors pokyčių?
Gediminas : Galbūt dabar komandos didesnį dėmesį skiria viešiesiems ryšiams, socialiniams tinklams nei ankščiau. Čia matyt įtakojo vienas garsus sportininkas garsinantis Lietuvą. Bet tai gerai – mūsų darbas įgauna prasmę, atsiranda daugiau užsakymų. Pradedi jausti, kad dirbi ne tik sau, bet ir kažkam tavo darbas yra reikalingas savo tikslų siekimui.
Šiais metais pastebėjau ir ralio organizatorių rimtesnį požiūrį į komunikaciją ir reklamą. Jei ankščiau buvo žinomi tik Halls Winter Rally ir 300 Lakes raliai, tai šiemet pastebėjau, kad ir kiti organizatoriai rimčiau žiūri į renginio viešinimą. Taip pat didelių vilčių suteikia naujoji auto-sporto federacijos ir ralio komiteto valdžia, tikiuosi jie tas viltis pateisins, nes komanda atrodo stipri.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

11230081_10206550405140277_1810247201_o


Justas : Su šita virtuve daug giliau susipažinęs Gediminas. Aš tik džiaugiuosi, kad naujoji Lietuvos autosporto „valdžia” dirba atvirai ir jau teko su jais susipažinti pirmame atvirame ralio komiteto posėdyje. Tikiuosi, kad kuo toliau – tuo geriau.
Jūsų didžiausias išskirtinumas nuotraukos ir vaizdo reportažai. Kiek laiko užtrunkate dirbdami prie vienos renginio apžvalgos?
Justas : Gan sunku apibrėžti kiek laiko tai trunka. Viskas dar labai priklauso nuo pačio renginio dienotvarkės. Būna, kad grįžęs į viešbutį po dienos greičio ruožuose turi dar ir laiko ir jėgų atsirinkti nuotraukas. Geriausiu atveju dar ir mini galeriją sukurpti spėji. Bet pavyzdžiui iš paskutinio ralio, vykusio Latvijoje, parsivežiau 14GB foto medžiagos. Tai tuomet vien kadrų išsirinkimas trunka iki kelių valandų. O kuo geriau fotografuoji, tuo sunkiau išsirinkt (juokiasi). Kai jau kadrai atrinkti įsitaisai patogiai ir varvini akis. Tai po paskutinio ralio turėjau du ar tris vakarus, kai nuėjau miegoti nežiūrėdamas į laikrodį, nes nenorėjau net pagalvoti kiek čia liko miegoti iki suskambant žadintuvui. Na bet darau tai kas man velniškai patinka. Nesiskundžiu.
Gediminas : Nuotraukos atsirado tik prieš pusmetį, anksčiau buvo tik video. Be to Justas įdomiai, kai netingi, aprašo mūsų keliones. Kadangi iš savo reportažų meno nedarau, tai ilgai netempiu gumos, stengiuosi kuo greičiau įkelti reportažą į svetainę. Per tuos metus pastebėjau, kad praėjus 3-4 dienoms po ralio video jau nebetoks įdomus ir žiūrimas. Todėl šiuo atveju operatyvumas yra didesnis prioritetas nei meno darymas kaip daro kai kurie kolegos. Kas nėra blogai, reikia visokių video reportažų, kiekvienas turi savo žiūrovą. Aš asmeniškai užtrunku nuo 3 iki 6 valandų. Priklauso nuo to kokia medžiaga susikaupė per savaitgalį, kokios emocijos ir nuotaikos po ralio.

REKLAMA

11303942_10206550405620289_1216974942_o


Ar planuojate apžvelgti ne tik Baltijos, bet ir kitų šalių auto-sporto renginius?
Gediminas : Tapti auto-sporto naujienų portalu neplanuojam. Todėl į savo svetainę talpiname tik savo produkciją: video, nuotraukas, kelionių aprašymus. Paskutiniu metu pamėgau Baltarusijos ralį iš ten grįžtu pilnas teigiamų emocijų ir nuotykių. Planuose yra aplankyti Lenkijos ralio etapus. Bet jie paprastai yra asfaltiniai, tai nežinau ar jie man patiks. Nors gal keli vizitai pakeis mano nuomonę.  Taip pat būtų įdomu aplankyti Suomijos ar Švedijos žiemos ralio etapus. Bet čia laiko klausimas kada keliausim po Europą o ne Baltijos šalis.
Justas : Be abejo! Aplink daug šalių, kurios turi daug ką parodyti. Vien kraštovaizdžiai, kuriuose rengiami raliai, ko verti. Tik šitoje vietoje daug nulemia finansai. Kol kas, kol neturime didelių rėmėjų, negalime leistu sau tiek kiek norėtume ir galėtume. Bet mes dar tik pradedam...
Jeigu turėtumėte visišką laisvę. Į kurią automobilių sporto šventę nuvyktumėte? Dakarą? Le Maną?
Justas : Pirmiausiai ir be abejonių – į Dakarą! Tiesą pasakius, po paskutinio Lietuvių pasirodymo Dakare, aš jį įsirašiau į savo svajonių sąrašą. Ir įsirašiau didelėmis raidėmis. Dėkodamas B. Vanagui dabar kiekvieną ralį laikau dar vienu mažuoju savo Dakaru. Ir vis seku Dakaro fotografų profilius socialiniuose tinkluose. Ruošiuosi, kad nuvažiavus ten Lietuva būtų minima ne tik kaip turinti puikius ir draugiškus lenktynininkus Dakare, bet ir vienus geriausių Foto bei Video atstovų. Suprantu, kad ten nėra lengva. Bet matyt tai mane ten traukia. Aišku – Le Man’as, Formulė, Nurburgringas... viską noriu aplankyti.
Gediminas : Laisvė visada yra, tik ją riboja finansai. Todėl šiuo metu ji šiek tiek mažesnė. Bet jei reikėtu rinktis, tai rinkčiausi Dakarą ar kurį nors WRC etapą. Tikiu, kad ankščiau ar vėliau aplankysim tiek Dakarą, tiek WRC etapus. Tik akreditacijos ten nepigios. Aišku norėčiau, kaip žiūrovas, nuvykti ir į Formule 1, Le Mans varžybas, aplankyti Ladoga Trophy.  Nieko nėra neįmanoma. Reikia tik nuosekliai dirbti, siekti tikslų ir nesivaikyti vienadienės garbės. Tik atkaklus savo tikslų siekimas duoda vaisių.

REKLAMA

10465453_844583552246205_5389916359342223204_o


Kokie yra Jūsų šių metų planai?
Gediminas : Šiais metais įgyvendinome nemažai užsibrėžtų planų. Sausį paleista Dakaro rezultatų stebėjimo sistema (tikiuosi ji funkcionuos ir sekančio Dakaro metu), Balandį tapome „legalūs” – įkurta viešoji įstaiga. Justas ne tik fotografuoja ir tobulėja fotografijoje, bet ir aprašo mūsų nuotykius.
Šį mėnesį paleisime naują svetainės versija, kadangi dabartinė visiškai neatitinka poreikių atsiradus komandoje fotografams ir rašytojui. Taip pat šiuo metu dirbame prie įdomaus projekto, jei jis pasiteisins – bus galimybė tiesiogiai transliuoti vaizdą iš „kovinio” bolido vidaus ralio metu. Dabar yra testuojama ši sistema. Prieš Kalėdas tęsime praeitais metais atsiradusią tradiciją ir išleisime Lietuvos ralio kalendorių. Norime pradėti artimiau bendradarbiauti su federacija ir ralio organizatoriais. Manau turime ką jiems pasiūlyti.
Šiuo metu jau atsirado poreikis dar vieno video operatoriaus/montuotojo, nes fotografai yra (tikiuosi, nes vienas dar tik atranda ralį kaip fotografijos rūšį) du, o aš vis vienas su savo kamera. O ir darbų kiekis pamažu auga, todėl vienas nebespėju visko.
Justas : Ralių, kuriuos žadame aplankyti šiais metais, kalendorių jau susirašėme. Planuose, kol kas, šiemet tik Baltijos šalys. Gediminas kiek žinau planuoja ir į WRC nulėkt apsižiūrėt. Bet be ralių – turime ir kitų projektų, kurie dabar vystymo stadijoje. Vienas iš jų – mūsų atsinaujinęs puslapis.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų