REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jeigu užduotume klausimą - „Kokios vertybės ir savybės rūpi automobilių gamintojams?“. Net neabejojame, kad daugelis pasakytų, jog automobilių gamintojams rūpi ekologija, pelnas, technologijos, saugumas. Prieš aštuoniasdešimt metų situacija automobilių gamintojų prioritetai buvo kitokie.
1936 metų rudenį, automobilių gamintoja „Mercedes Benz“, visą pasaulį nustebino pranešusi, jog naujutėlis, aerodinamiškas kompanijos automobilis sugebėjo pasiekti 372.102 km/val. greitį. Atlikę šį žygdarbį, 1935 metų Europos „Grand Prix“ čempiono, Rudolfo Caracciola, vairuotas automobilis pateko į pasaulio rekordų knygą.

Jeigu užduotume klausimą - „Kokios vertybės ir savybės rūpi automobilių gamintojams?“. Net neabejojame, kad daugelis pasakytų, jog automobilių gamintojams rūpi ekologija, pelnas, technologijos, saugumas. Prieš aštuoniasdešimt metų situacija automobilių gamintojų prioritetai buvo kitokie.
1936 metų rudenį, automobilių gamintoja „Mercedes Benz“, visą pasaulį nustebino pranešusi, jog naujutėlis, aerodinamiškas kompanijos automobilis sugebėjo pasiekti 372.102 km/val. greitį. Atlikę šį žygdarbį, 1935 metų Europos „Grand Prix“ čempiono, Rudolfo Caracciola, vairuotas automobilis pateko į pasaulio rekordų knygą.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Šiuolaikiniai greičio rekordų siekimo bandymai vyksta uždarose trasose ar lėktuvų pakilimo takuose, vietose, kuriose pajėgiausiems pasaulio automobiliams netrūktų erdvės pasiekti, pavyzdžiui, 400 km/val. greitį. Tuo tarpu 1936 metų, spalio 26 dieną, „Mercedes Benz“ žiniasklaidos atstovus pakvietė į Frankfurtą ir Heidelbergo miestus jungiantį greitkelį, kuris šiuolaikiniuose žemėlapiuose žymimas „A5“ vardu.
Į tuomet neįprastai atrodžiusį eksperimentą pakviestas Rudolfas Caracciola už naujutėlio „Mercedes Benz“ bolido sėdo pirmą kartą. „Mercedes Benz“ kompanijos inžinieriai apvalių formų automobilį baigė likus vienai dienai iki renginio, kuriame bus siekiama pagerinti pasaulio greičio rekordą.

REKLAMA


Naujasis bolidas buvo sukurtas ant legendinio „Silver Arrow“ važiuoklės, kuri leido „Mercedes Benz“ kompanijai iškovoti ne vieną pergalę pasaulinėje autosporto arenoje. Ant vokiečių kompanijos inžinieriams puikiai pažįstamos važiuoklė uždėtas kėbulas buvo aerodinamiškesnis. Pavyzdžiui, automobilis neturėjo įprastų ratų arkų, visi keturi ratai buvo paslėpti po mašinos kėbulu. Josefo Mullerio sugalvota idėja leido ne tik pagerinti greičio rekordininko stabilumą, bet ir maksimalų greitį.
1936 metų rudenį pademonstruotas automobilis buvo svarbus ir dėl dar vienos priežasties. „Mercedes Benz“ į šį automobilį sumontavo visiškai naują 12 cilindrų, 5,58 litro benzininį variklį, kurio pajėgumas siekė 616 arklio galių. Palyginimui, „Grand Prix“ bolidas tuomet turėjo 4,74 litro, 494 arklio galias išvystantį jėgos agregatą ir 8 cilindrus.

REKLAMA
REKLAMA

Mercedes-Benz


„Mercedes Benz“ norėdama patekti į pasaulio rekordų knygą, turėjo atlikti du važiavimus skirtingomis kryptimis. Važiavimą stebėję specialistai kiekvieno bandymo metu fiksavo maksimalų greitį ir tuomet išvesdavo bendrą vidurkį, o tiksliau - skaičių, kuris ir turėtų būti rašomas į rekordų knygą.
Pirmasis bandymas buvo sėkmingas - pasiektas 364,38 km/val. vidutinis greitis, kuris buvo pasiektas ne pačiomis geriausiomis sąlygomis. Pirmojo bandymo ir antrojo bandymo metu atsiplėšė kelios kėbulo detalės, kurios sugadino puikias automobilio aerodinamines savybes.
Inžinieriams surinkus pamestas kėbulo dalis ir jas pritvirtinus tvirčiau, antrasis bandymas pagerinti greičio rekordą vyko žymiai sklandžiau. Antrasis bandymas, pirmasis važiavimas - pasiektas 366,9 km/val. greitis. Antrojo važiavimo rezultatas dar geresnis - 372,102 km/val. greitis.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų