REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Jungtinėse Amerikos Valstijose yra keletas labai įdomių automobilių muziejų, kurie kasmet sutraukia daugybę entuziastų iš viso pasaulio. Nors daugelyje muziejų eksponuojami amerikietiški automobiliai, tačiau netoli Niujorko mieste yra nedidukas ir mažai kam žinomas muziejus, kuriame eksponuojami ne amerikietiški, bet europietiški klasikiniai automobiliai.
Tėvo ir sūnaus dėka įkurtas muziejus šiuo metu eksponuoja tik dvylika automobilių. Tai nėra labai daug, jeigu lyginsime su kitais muziejais, tačiau ne tai svarbiausia. Svarbiausia yra automobiliai. Vienas iš įspūdingiausių eksponatų - BMW 328. Vienas sėkmingiausių markės sportiškų automobilių, kuris buvo pristatytas 1936 metais.

Jungtinėse Amerikos Valstijose yra keletas labai įdomių automobilių muziejų, kurie kasmet sutraukia daugybę entuziastų iš viso pasaulio. Nors daugelyje muziejų eksponuojami amerikietiški automobiliai, tačiau netoli Niujorko mieste yra nedidukas ir mažai kam žinomas muziejus, kuriame eksponuojami ne amerikietiški, bet europietiški klasikiniai automobiliai.
Tėvo ir sūnaus dėka įkurtas muziejus šiuo metu eksponuoja tik dvylika automobilių. Tai nėra labai daug, jeigu lyginsime su kitais muziejais, tačiau ne tai svarbiausia. Svarbiausia yra automobiliai. Vienas iš įspūdingiausių eksponatų - BMW 328. Vienas sėkmingiausių markės sportiškų automobilių, kuris buvo pristatytas 1936 metais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

002 (1)


Fritzo Fiedlerio ir Alexo von Falkenhauseno kūrinys turėjo šešių cilindrų benzininį variklį, kuris išvystė 85 arklio galias. Pagal šiuolaikinius standartus, tai yra labai mažai, tačiau automobiliui pagamintam 1936 metais, toks arklio galių skaičius buvo pagirtinas.
Po trijų metų, BMW pristatė ypatingą ir specialų modelį, kuris buvo skirtas Mille Miglia lenktynėms. BMW automobilių sporto divizija, 1939 metais sukūrė penkis lenktyninius prototipus, kurie buvo labai panašūs į BMW 328. Kurdami naująjį lenktyninį automobilį, BMW šį prototipą išbandė vėjo tunelyje. Tai buvo labai radikalus sprendimas.

REKLAMA

003


Kėbulas buvo pagamintas iš aliuminio ir magnio mišinio. Iki tol tokie sprendimai buvo naudojami tik aeronautikoje. Kadangi mašina buvo intensyviai testuojama vėjo tunelyje, galutines automobilio formas nubraižė ne grožio konkurso taisyklės, bet noras įveikti oro pasipriešinimą.
Kitoks požiūris į lenktyninio automobilio kūrimą, leido bendrą mašinos svorį sumažinti iki 725 kilogramų!

004


Palyginus su standartiniu dviejų litrų darbinio tūrio agregatu, kuris išvystė 85 arklio galias, po keletos patobulinimų pavyko jo pajėgumą padidinti iki net 130! Kadangi po pakeitimų padidėjo ne tik variklio galia, bet ir maksimalus greitis, BMW kartu su Continental specialistais šiam modeliui sukūrė specialias padangas. Kitaip negu daugelis to meto lenktyninių automobilių, kurie Mille Miglia metu turėdavo pakeisti vieną arba dvi padangas, BMW šios problemos sugebėjo atsikratyti.

REKLAMA
REKLAMA

007


BMW į Mille Miglia varžybas 1940 metais atvyko su penkiais ekipažais. Vienas iš naujų bolidų lenktynių nebaigė dėl kuro sistemos problemų, tačiau likę keturi, sugebėjo peštis dėl pergalės. Įpusėjus lenktynėms, vienas iš BMW 328 sugebėjo gerokai „pasidraskyti“ su savo tiesioginiais varžovais iš Alfa Romeo. Nors daugelis tikėjosi pamatyti kaip Alfa Romeo kerta finišo liniją, tačiau pirmąją vietą iškovojo naujasis BMW 328. 1940 metais BMW šiose varžybose triumfavo. BMW bolidai taip pat užėmė trečią, penktą ir šeštą vietas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

008


Kaip šis lenktyninis automobilis pateko į privataus asmens rankas? Karui pradėjus plisti visoje Europoje, BMW savo lenktyninius automobilius sugrąžino į Miuncheno mieste esantį garažą. Kadangi automobilių sporto veikla buvo visiškai sustabdyta, visi penki lenktyniniai BMW 328 sugebėjo išgyventi antrąjį pasaulinį karą ir tapo Sovietų Sąjungos armijos trofėjumi. Tuometinė valdžia visus tokio tipo automobilius išsiuntė į Maskvą, o joje jie buvo išdalinti Sovietų Sąjungos ponams.

010


Iki pat septinto dešimtmečio pradžios, automobilis priklausė keliems žmonėms, kurie nuolatos dalyvaudavo įvairiose lenktynėse. Vis dėlto atėjus sunkiems laikams ir atsiradus potencialiems pirkėjams iš Vakarų Europos, lenktyninis BMW 328 pateko į Guido Adamsono rankas, kuris šią mašiną išsivežė į tuometinę Čekoslovakiją, kurioje jis turėjo specialias dirbtuves, kuriose jis restauruodavo įvairiausius klasikinius automobilius.

REKLAMA

011


Sugriuvus Sovietų Sąjungui, automobilio savininkas šį BMW sugrąžino tikriesiems savininkams. Nors mašina ne vienerius metus stovėjo BMW muziejuje, tačiau 2001 metais jį įsigijo turtingas automobilių kolekcionierius, kuris BMW 328 dar kartą atrestauravo ir 2010 metais pardavė dabartiniams šeimininkams už 5.6 milijono dolerių.
Jeigu neklystame, tai yra pas brangiausias BMW pasaulyje

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų