REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobiliai yra tai kas vienija visus automanus visame pasaulyje. Taip jau yra, jog kiekvienas iš mūsų turime silpnybę šiems inžinierių ir dizainerių kūriniams, tačiau kaip ir daugelis tam tikrų silpnybių, taip ir žavėjimasis automobiliais turi skirtingas formas.
Vieni savo pomėgį ratuočiams išreiškia dalyvaudami profesionaliose arba mėgėjiškose autosporto varžybose, kiti – juos remontuodami, restauruodami arba modifikuodami, treti – juos fotografuoja arba filmuoja. Ir nepaisant skirtingų veiklų, kiekvienas turi vieną ir tą pačią silpnybę – automobilį.
Fotografai arba videografai patenka į tų automanų kategoriją, kurie meilę automobiliams perteikia ne žodžiais, o vaizdais. Įspūdingomis nuotraukomis arba kvapą gniaužiančiais vaizdo klipais, kurie nuolatos mus skatina sugrįžti ir konkrečius darbus peržiūrėti dar kartą, ir dar kartą, ir dar kartą.
Šį kartą norime Jus supažindinti su D.Britanijoje gyvenančiu Regijumi – automobilių entuziastu bei jo veikla, kuri jam leidžia prisiliesti prie pačių įspūdingiausių pasaulio ratuočių.
Augo stebėdamas Michaelį Schumacherį
Šiuolaikinė Formulė-1 labai dažnai sulaukia daugybės priekaištų ir kritikos. Vienai automanų grupei nepatinka tai, jog čempionate dominuoja tik viena komanda ir jai atstovaujantys pilotai, kiti negali susitaikyti su blankiai skambančia hibridine jėgaine, tačiau daugelis automobilių entuziastų sutinka, jog moderniai Formulei-1 trūksta herojų, žmonių, kurie galėtų būti visuomenės pavyzdžiais. Prisiminkite Ayrtoną Senna, Gilles Villeneuve ar Michaelį Schumacherį – vieną sėkmingiausių ir žinomiausių Formulės-1 lenktynininkų, kuris daugeliui tapo savotišku įkvėpimu ar sektinu pavyzdžiu.
Prieš dvidešimt šešis metus gimęs Regijus taip pat patenka į tų automanų grupę, kuri užaugo stebėdama Michaelio Schumacherio kelią link pergalių. Nors šis vokiečių pilotas sugebėjo iškovoti net septynis čempiono titulus, tačiau keletą skirtingų komandų atstovavęs Michaelis visuomet turėdavo bent vieną realų varžovą, kuris jam tampydavo nervus.
Regijus pripažįsta, jog Michaelis ne vienerius metus jam buvo viena įdomiausių Formulės-1 personų, tačiau viskas pasikeitė po to, kai pasižiūrėjo vieną „Aukščiausios pavaros“ epizodą, kuriame tuometinis laidos vedėjas ir guru – Jeremy Clarksonas, pasakojo apie Ayrtoną Senną.
„Nuo tos akimirkos pradėjau domėtis, žiūrėti vaizdo siužetus ir plėsti informacijos horizontus apie šį nuostabų lenktynininką. Kaip sakė pats Jeremy Clarksonas – tai vairuotojų vairuotojas“, - priduria Regijus.
Įžymybėms priklausančių automobilių apsuptyje
Užsiimti širdžiai miela veikla svajoja kiekvienas automanas, tačiau norint savo hobį paversti veikla, kuri neša pajamas, reikia ne tik noro, bet ir didžiulio užsispyrimo. Vis dėlto, kartais užtenka atsidurti reikiamoje vietoje, reikiamu laiku.
Videografo karjerą pradedantis Regijus dabar išgyvena tikrą kūrybos pakilimą. Visai atsitiktinai susipažinęs su profesionaliu klasikinių automobilių fotografu ir sulaukęs pasiūlymo karts nuo karto padėti įamžinant žymiausius pasaulio ratuočius.
Pirmasis rimtas užsakymas į Regijaus pašto dėžutę atkeliavo praėjusių metų gruodį. Tuomet Lietuvoje gimusiam vaikinui buvo pasiūlyta nufilmuoti klasikinį automobilį – lyg ir nieko neįprasto, tačiau Regijus net nesitikėjo, jog jam teks garbė pabūti šalia Paul'ui Mccartney (taip, tai tas pats bičas iš „The Beetles“) priklausančio „Aston Martin DB5“.

Automobiliai yra tai kas vienija visus automanus visame pasaulyje. Taip jau yra, jog kiekvienas iš mūsų turime silpnybę šiems inžinierių ir dizainerių kūriniams, tačiau kaip ir daugelis tam tikrų silpnybių, taip ir žavėjimasis automobiliais turi skirtingas formas.
Vieni savo pomėgį ratuočiams išreiškia dalyvaudami profesionaliose arba mėgėjiškose autosporto varžybose, kiti – juos remontuodami, restauruodami arba modifikuodami, treti – juos fotografuoja arba filmuoja. Ir nepaisant skirtingų veiklų, kiekvienas turi vieną ir tą pačią silpnybę – automobilį.
Fotografai arba videografai patenka į tų automanų kategoriją, kurie meilę automobiliams perteikia ne žodžiais, o vaizdais. Įspūdingomis nuotraukomis arba kvapą gniaužiančiais vaizdo klipais, kurie nuolatos mus skatina sugrįžti ir konkrečius darbus peržiūrėti dar kartą, ir dar kartą, ir dar kartą.
Šį kartą norime Jus supažindinti su D.Britanijoje gyvenančiu Regijumi – automobilių entuziastu bei jo veikla, kuri jam leidžia prisiliesti prie pačių įspūdingiausių pasaulio ratuočių.
Augo stebėdamas Michaelį Schumacherį
Šiuolaikinė Formulė-1 labai dažnai sulaukia daugybės priekaištų ir kritikos. Vienai automanų grupei nepatinka tai, jog čempionate dominuoja tik viena komanda ir jai atstovaujantys pilotai, kiti negali susitaikyti su blankiai skambančia hibridine jėgaine, tačiau daugelis automobilių entuziastų sutinka, jog moderniai Formulei-1 trūksta herojų, žmonių, kurie galėtų būti visuomenės pavyzdžiais. Prisiminkite Ayrtoną Senna, Gilles Villeneuve ar Michaelį Schumacherį – vieną sėkmingiausių ir žinomiausių Formulės-1 lenktynininkų, kuris daugeliui tapo savotišku įkvėpimu ar sektinu pavyzdžiu.
Prieš dvidešimt šešis metus gimęs Regijus taip pat patenka į tų automanų grupę, kuri užaugo stebėdama Michaelio Schumacherio kelią link pergalių. Nors šis vokiečių pilotas sugebėjo iškovoti net septynis čempiono titulus, tačiau keletą skirtingų komandų atstovavęs Michaelis visuomet turėdavo bent vieną realų varžovą, kuris jam tampydavo nervus.
Regijus pripažįsta, jog Michaelis ne vienerius metus jam buvo viena įdomiausių Formulės-1 personų, tačiau viskas pasikeitė po to, kai pasižiūrėjo vieną „Aukščiausios pavaros“ epizodą, kuriame tuometinis laidos vedėjas ir guru – Jeremy Clarksonas, pasakojo apie Ayrtoną Senną.
„Nuo tos akimirkos pradėjau domėtis, žiūrėti vaizdo siužetus ir plėsti informacijos horizontus apie šį nuostabų lenktynininką. Kaip sakė pats Jeremy Clarksonas – tai vairuotojų vairuotojas“, - priduria Regijus.
Įžymybėms priklausančių automobilių apsuptyje
Užsiimti širdžiai miela veikla svajoja kiekvienas automanas, tačiau norint savo hobį paversti veikla, kuri neša pajamas, reikia ne tik noro, bet ir didžiulio užsispyrimo. Vis dėlto, kartais užtenka atsidurti reikiamoje vietoje, reikiamu laiku.
Videografo karjerą pradedantis Regijus dabar išgyvena tikrą kūrybos pakilimą. Visai atsitiktinai susipažinęs su profesionaliu klasikinių automobilių fotografu ir sulaukęs pasiūlymo karts nuo karto padėti įamžinant žymiausius pasaulio ratuočius.
Pirmasis rimtas užsakymas į Regijaus pašto dėžutę atkeliavo praėjusių metų gruodį. Tuomet Lietuvoje gimusiam vaikinui buvo pasiūlyta nufilmuoti klasikinį automobilį – lyg ir nieko neįprasto, tačiau Regijus net nesitikėjo, jog jam teks garbė pabūti šalia Paul'ui Mccartney (taip, tai tas pats bičas iš „The Beetles“) priklausančio „Aston Martin DB5“.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA


Jeigu atsiverstume knygą, kurioje būtų surašyti buvę šio automobilio savininkai, joje išvystume Chris'ą Evans'ą – taip, tą patį vyruką, kuriam buvo pavesta užduotis vesti iš pagrindų atnaujintą „Aukščiausią pavarą“. Vėliau šio ratuočio raktelius perėmė Džeimso Bondo gerbėjas, kuris už „DB5“ restauracija ir kėbulo spalvos pakeitimą paklojo 300 000 svarų sterlingų. Milžiniška suma, ar ne? Tačiau reikėtų paminėti, jog visus darbus atliko „Aston Martin“ darbuotojai. Dabar – „DB5“ yra vėl naujuose namuose, kuriuose jis atsidūrė už 1,5 mln. svarų sterlingų sumą.
Sekantis vaikino darbas buvo nuostabiomis kėbulo linijomis gundantis „Maserati 3500 GT“ kabrioletas. Itin retas ir tuo pačiu labai svarbus „Maserati“ modelis dėl keletos priežasčių. Viena iš jų – tai buvo pirmasis „GT“ tipo automobilis, kuris italų gamintojui atnešė ne galvos skausmą ir nuostolius, bet tarptautinį pripažinimą ir nemažą pelną.

REKLAMA


Regijus dalindamasis savo įspūdžiais apie šio automobilio filmavimą, kaskart pabrėžia kelis faktus. Pirmasis – D.Britanijoje šių automobilių yra tik du vienetai. Antrasis – automobilio kaina siekia 600 000 svarų. Ir paskutinis faktas – 90% detalių šiame kabriolete yra originalios ir nekeistos nuo pat pagaminimo datos.
Įspūdingiausias kada nors matytas kūrinys 
Aplankęs ir įamžinęs keletą klasikinių automobilių, Regijaus darbų sąraše atsirado nesuplanuotas vizitas pas žmogų, kurio kolekcijoje yra ne vienas kojas pakertantis modelis. Norite pavyzdžių? „Toleman TG184“ – ar šis vardas Jums ką nors sako? Jeigu ne – leiskite mums jį trumpai pristatyti.
Toleman TG184“ yra „Toleman Motorsport“ kūdikis, kuris dalyvavo 1984-ųjų Formulės 1 čempionate. Monstrų erą primenantis bolidas buvo varomas 4 cilindrų turbobenzininiu motoru, galinčiu išvystyti net 600 arklio galių!

REKLAMA
REKLAMA

5


1984-ųjų metų sezone „Toleman TG184“ pasirodė nei labai gerai, nei labai blogai. Kol bolidas veikdavo sklandžiai ir paklusdavo lenktynininko karjerą pradedančiam Ayrton'ui Senna, jis sugebėdavo nenusileisti čempionato lyderiams. Ayrton'as su šiuo bolidu iškovojo trečią vietą D.Britanijoje, antrą vietą Monake ir trečią vietą Portugalijoje, tačiau Prancūzijoje, JAV, Vokietijoje, Austrijoje ir Olandijoje vykusiose etapuose „Toleman TG184“ susidurdavo su įvairiausiomis techninėmis problemomis.

3


Sekantis gražuolis – „McLaren MP4/4“ bolidą primenantis žirgas, kurį 1988-ųjų Formulės 1 sezone stengėsi sutramdyti garsusis Alain'as Prostas ir Ayrton'as Senna. Abu pasiutusiai greiti pilotai, kurie kiekviename etape varžėsi dėl pergalės ir Formulės 1 čempiono titulo.
„Sausio 31-osios rytą nuvykome į Oksforde esančią studiją, kurioje aš pirmą kartą gyvai išvydau šį McLaren'ą“, - priduria Regijus.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

1


„Palyginus su moderniais bolidais, pavyzdžiui su S.Vettelio vairuotu „Red Bull“ galiūnu 2011-2012 metais, senesni buvo visiškai kitokių proporcijų. Siauresni priekyje, platesni gale, beprotiškai lengvi“, - pasakoja Regijus.

2


„Dėl tam tikrų priežasčių, bolidui buvo atlikti keli pakeitimai. Pavyzdžiui, originaliame bolide pavarų svirtus yra sumontuota dešinėje pusėje. Šiame, patobulintame variante, pavarų svirtis buvo pašalinta, tad norint perjungti aukštesnę ar žemesnę pavarą reikia naudotis už vairo esančiomis mentelėmis.

REKLAMA

6


„Šio bolido savinininkas tikisi, jog aukciono metu jam pavyks britų inžinierinių kūrinį parduoti už ne mažiau kaip 6 mln. sumą.“
„Kodėl tokia aukšta kaina? Atskleisiu vieną menką faktą. Tokie bolidai užkuriami 3 kartus į metus, o vienas kartas kainuoja apie 10 000 svarų, tad dabar galite įsivaizduoti kiek kainuoja šis malonumas.“
Turite savo automanišką istoriją – mielai ja pasidalinsime su kitais entuziastais! Rašykite :
[email protected]!

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų