REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Galime tik pasidžiaugti, jog turime tokius aktyvius skaitytojus, kurių automobilius galime parodyti visiems bendraminčiams. Nesvarbu ar tai būtų lenktynėms ruoštas bolidas ar subtiliai patobulintas „Stance“ kultūros atstovas. Šį kartą jus visus supažindinsime su Artūru, kurio garaže rimoja „Honda Prelude“.
Kaip ir didžioji dalis entuziastų, taip ir Artūrui automobilis nėra tik įprasta transporto priemonė. Automobilis jam yra savotiška išraiška, todėl susirasti bendraminčių nėra labai sunku. Juk mūsų šalis yra automanų kraštas.

Galime tik pasidžiaugti, jog turime tokius aktyvius skaitytojus, kurių automobilius galime parodyti visiems bendraminčiams. Nesvarbu ar tai būtų lenktynėms ruoštas bolidas ar subtiliai patobulintas „Stance“ kultūros atstovas. Šį kartą jus visus supažindinsime su Artūru, kurio garaže rimoja „Honda Prelude“.
Kaip ir didžioji dalis entuziastų, taip ir Artūrui automobilis nėra tik įprasta transporto priemonė. Automobilis jam yra savotiška išraiška, todėl susirasti bendraminčių nėra labai sunku. Juk mūsų šalis yra automanų kraštas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

998411_10200112715490917_960387064_n


„Honda Prelude“ arba tiesiog - „HP5“, Artūro garaže atsirado prieš maždaug penkerius metus. Kas paskatino įsigyti būtent „HP5“? Artūras teigia, kad mieste nuolatos matydavo „HP5“ klubo narius, kurie savo automobilius tikrai mėgdavo patobulinti. Tarp jų buvo keletas akį traukiančių eksponatų, kurie ir paskatino Artūrą įsigyti jau nebegaminamą japonišką kupė.
Užsimanius konkretaus automobilio, prasideda jo paieškos. „Nors keletas egzempliorių buvo Lietuvoje, tačiau visi jie buvo tragiškos būklės“, - priduria Artūras.  Ką tokiu atveju daryti? Ieškotis egzempliorių, kurie būtų atvykę iš užsienio ir nebuvo eksploatuojami Lietuvoje.
Po maždaug mėnesio, vaikščiodamas po Gariūnų turgaus aikšteles, vyrukas išvydo išsvajotąjį „Prelude“ su neįtikėtinai maža. Nors buvo įtarimų, kad rida buvo atsukta, tačiau juk reikia pirkti ne ridą, bet automobilį. Svarbiausia buvo jo techninis stovis.

REKLAMA

1176337_10201788273659033_36692208_n


„Salonas buvo idealios būklės, variklio skyrius buvo švarus, kėbulas neturėjo nė menkiausios rudelės. Trumpai tariant - ledas“, - pasakoj Artūras.
Kaip tikras automanas, Artūras įsigijęs automobilį pradėjo nuo lengvesnių modifikacijų. Viskas prasidėjo nuo šalto oro paėmimo ir galinio N išmetimo bakelio. Vėliau sekė lip'ų ir slenksčių paieškos, kuriuos kreivarankiai nudažė tragiškai. Tačiau nesustokime ir tęskime toliau : „Weitec“ žeminančios spyruoklės, „Kosei Seneka“ ratlankiai, „EVO 8“ sėdynės, „Type S“ originalus spoileris, „Honeycomb“ priekinės grotelės, „JDM“ stiliaus priešrūkiniai žibintai.
Laikui bėgant, poreikiai ir supratimas apie automobilio tobulinimą pradėjo peraugti į kitą lygmenį. Artūras užsimanė galingesnio automobilio, todėl nenuostabu, kad jam kilo minčių parduoti „HP5“. Tačiau peržvelgus skelbimų portalus ir finansines galimybes, teko imtis plano B.

REKLAMA
REKLAMA

DSC_7961


Koks tas planas B? Toliau tobulinti „HP5“ ir nesukti dėl to galvos. „Tuo metu buvo madinga turbinti „Civic'us“, tačiau „HP5“ su turbina mano žiniomis tuo metu nebuvo visai“, - priduria Artūras.
Nieko kito nelieka, tik patiems mokytis iš savo klaidų. Nusprendus ant variklio „užmauti“ sraigę, prasidėjo detalių paieškos. Reikėjo turbinos, purkštukų, išmetimo kolektoriaus, „intercooler'io“, išmetimo, programuojamo kompiuterio ir dar visokių smulkmenų. Pavyzdžiui, visą išmetimo ir paėmimo vamzdyną suvirino Artūro draugas Robertas. Kadangi niekur nebuvo galima įsigyti kažko panašaus, didžioji dalis komponentų teko pasigaminti patiems.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

DSC_8043


Antrasis tobulinimo etapas užtruko  maždaug 3-4 savaites po kurių „DYNO“ stendas parodė, kad visas šis triūsas pakėlė variklio galią iki 230 AG ir 290 NM.
„Automobilis kaip  mat tapo smagesnis. Įdomiausia buvo tai, kad kuro sąnaudos važinėjant mieste išliko tokios pat kaip ir dviejų litrų atmosferinio agregato“, - pasakoja Artūras.
Trečias tobulinimo etapas prasidėjo, kai Artūro galvoje nuolatos sukiodavosi mintys apie Nemuno žiedą. Juk geriau garą nuleisti uždaroje lenktynių trasoje, o ne miesto centre ar ne?

ziedass


Buvo užsibrėžtas tikslas savo jėgas išbandyti Nemuno žiede. Tačiau pasiruošti reikia ne tik Artūrui, bet ir automobiliui. Artūras sumontavo „BC“ reguliuojamo aukščio amortizatorius, 2 cilindriukų stabdžių suportus, armuotas stabdžių žarneles, raižytus stabdžių diskus ir priedo nupirkti „OZ“ ratlankiai su „Semi Slick“ padangomis.
Pirmas bandymas Kačerginėje baigėsi pirmuoju per daugelį metų gedimu. Vos po keletos ratų automobilis, tiesiog neužsivedė. Pasirodo, kad problema buvo uždegimo ritėje.  Paskubomis teko lėkti į Kauną pirkti uždegimo ritės. Per tą skubėjimą, Artūras tik grįžęs į lenktynių trasą pastebėjo, jo parduotuvėje davė ne tokią kokios reikėjo. Tad pirmasis bandymas tikrai prisvilo.

REKLAMA

gonda1


Antrasis bandymas savo jėgas išbandyti Nemuno žiede buvo sėkmingesnis. Viskas ėjosi puikiai, iki tol, kol paskutinį atokvėpį išleido sankaba. „Teko ieškoti kur gauti rimtesnį sankabos komplektą, kuris atlaikytų didesnį krūvį. Tačiau pasirinkimai buvo tik du. Arba pasirinkti nežinomą gamintoją arba „Exeddy“. Abudu komplektai kainuoja beprotiškus pinigus, todėl nusprendžiau įsigyti standartinį komplektą“.
Ne veltui sakoma, kad trečias kartas nemeluoja. Atvykęs į laisvąsias treniruotes, automobilis siurprizų nepateikė ir atlaikė visą dieną. „Apvažiavau maždaug apie 40 ratų. Kaip šiandien atsimenu tą dieną, nes džiaugsmo atnešė ne tik man, bet ir mano draugams“, - priduria Artūras.

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų