REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

„Ford“ visuomet buvo vienas iš tų gamintojų, kuriam kiekvienais metais atkeliaudavo pakvietimas į pikniką, kuriame susiburia tik pačių didžiausių automobilių koncernų vadovai. Kaip ir bet kuris kitas didžiulis automobilių koncernas, taip ir „Ford“ ne visiems kompanijos darbuotojų sukurtiems projektams uždegdavo žalią šviesą ir išleisdavo į serijinę gamybą. 
Šiandien apžvelgsime fantastiškus, puikus projektus, kurie būtų puikiai praturtinę „Ford“ modelių gamą. Kaip bebūtų keista, tačiau visi šie projektai buvo sukurti mažų inžinierių grupelių, kurie turėdami laisvo laiko plušdavo prie savo fantazijos vaisių ir tikėdavosi, jog galbūt jie praslys pro griežtą „Ford“ koncerno vadovų radarą.
1 ) Ford Fiesta Healey
Jeigu galima taip pasakyti, tai „Ford Fiesta“ visuomet buvo šios markės melžiama karvė, kuri nepriklausomai nuo laikmečio, visuomet stabiliai nešdavo didžiulį pelną. Kiekviena „Fiesta“ modelio karta turėdavo aibe modifikacijų, kurios buvo sukurtos tam, jog įtiktų skirtingiems pirkėjams. „Ford Fiesta Healey“ turėjo būti ta versija, kuri būtų sudominusi sportiškų hečbekų entuziastus.
„Ford“ inžinierių grupelė nusprendė į pagalbą pasikviesti Donaldą ir Geoffą Healey - specialistus iš garsiosios „Austin-Healey“ kompanijos, kurie padėtų patobulinti „Fiesta“ hečbeką.
Bendradarbiavimo rezultatas - „Fiesta“ su 1,6 litro motoru, sugebančiu išvystyti 105 arklio galias, viduje slypėjo saugos lankai ir sportiškos sėdynės. Deja, automobilis taip ir nepasiekė serijinės gamybos.

„Ford“ visuomet buvo vienas iš tų gamintojų, kuriam kiekvienais metais atkeliaudavo pakvietimas į pikniką, kuriame susiburia tik pačių didžiausių automobilių koncernų vadovai. Kaip ir bet kuris kitas didžiulis automobilių koncernas, taip ir „Ford“ ne visiems kompanijos darbuotojų sukurtiems projektams uždegdavo žalią šviesą ir išleisdavo į serijinę gamybą. 
Šiandien apžvelgsime fantastiškus, puikus projektus, kurie būtų puikiai praturtinę „Ford“ modelių gamą. Kaip bebūtų keista, tačiau visi šie projektai buvo sukurti mažų inžinierių grupelių, kurie turėdami laisvo laiko plušdavo prie savo fantazijos vaisių ir tikėdavosi, jog galbūt jie praslys pro griežtą „Ford“ koncerno vadovų radarą.
1 ) Ford Fiesta Healey
Jeigu galima taip pasakyti, tai „Ford Fiesta“ visuomet buvo šios markės melžiama karvė, kuri nepriklausomai nuo laikmečio, visuomet stabiliai nešdavo didžiulį pelną. Kiekviena „Fiesta“ modelio karta turėdavo aibe modifikacijų, kurios buvo sukurtos tam, jog įtiktų skirtingiems pirkėjams. „Ford Fiesta Healey“ turėjo būti ta versija, kuri būtų sudominusi sportiškų hečbekų entuziastus.
„Ford“ inžinierių grupelė nusprendė į pagalbą pasikviesti Donaldą ir Geoffą Healey - specialistus iš garsiosios „Austin-Healey“ kompanijos, kurie padėtų patobulinti „Fiesta“ hečbeką.
Bendradarbiavimo rezultatas - „Fiesta“ su 1,6 litro motoru, sugebančiu išvystyti 105 arklio galias, viduje slypėjo saugos lankai ir sportiškos sėdynės. Deja, automobilis taip ir nepasiekė serijinės gamybos.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Fiesta


2 ) Ford Escort RS1700T
Idealus automobilis, kuris buvo sukurtas ir pristatytas ne pačiu tinkamiausiu metu. Ši „Escort“ modifikacija buvo sukurta laiku, kuomet „Ford“ intensyviai galvojo apie dalyvavimą „Group B“ ralio varžybose. Atsižvelgiant į sėkmingą „Escort“ modelių pasirodymą pasaulio ralio čempionato arenoje, nenuostabu, jog atskira inžinierių komanda pradėjo darbuotis prie naujo projekto, kuris būtų pakeitęs „Escort RS“.
Automobilių gamintoja „Ford“ iš pradžių finansavo tolimesnę projekto eigą, netgi sukūrė 18 prototipų, tačiau vėliau „Ford“ vadovų nuomonė pasikeitė, nes beveik visi prototipai buvo sunaikinti, o jo vietą užėmė „RS200“.
Įdomu yra tai, jog šis „Escort“ turėjo galinių varančiųjų ratų pavarą, 1,8 litro benzininį variklį su turbina, kuris vėliau buvo naudojamas legenda tapusiame „RS200“.

REKLAMA

Escort


3 ) Windstar SHO
Vienatūriai niekuomet nebūdavo asocijuojami su greičiu ar puikiomis valdymo savybėmis. Tačiau kodėl ne? „Ford“ inžinieriai norėdami pakeisti nusistovėjusį vienatūrių įvaizdį, 1996 metais sukūrė sportišką „Windstar“ versiją.
„Ford“ specialistai vienatūrį aprūpino 3 litrų, 6 cilindrų benzininiu varikliu, kuris išvystė 220 arklio galių. Be to, jis buvo poruojamas tik su mechanine pavarų dėže!
Deja, tuometiniai „Ford“ vadovai manė, jog toks projektas niekuomet nebūtų sulaukęs didžiulio dėmesio, ypač JAV, kurioje dominuoja automobiliai su automatinėmis pavarų dėžėmis.

REKLAMA
REKLAMA

Windstar


4 ) Ghia Touring Ka
Judrus ir vikrus kompaktiškas universalas - formulė, kuri dabar  yra beprotiškai populiari. Pažiūrėkite kiek gatvėje matote „Seat Ibiza“ ar „Škoda Fabia“ universalų - jų tikrai netrūksta. Panašaus tipo projektą „Ford“ darbuotojai bandė prastumti bendradarbiaudami su „Ghia“ įmonės specialistais.
„Ford“ specialistai norėdami sudominti jaunus, aktyvius, išskirtinio automobilio ieškančius pirkėjus, naująjį universalą praplatino, sužemino, aprūpino „OZ Superturismo“ ratlankiais ir 1,7 litro, 125 arklio galias išvystančiu benzininiu varikliu. Sportiškasis „Ka“ universalas buvo paruoštas serijinei gamybai, netgi „Ford“ buvo pradėjusi kalbėti apie skanią naujieną, kuri bus pristatyta tarptautinėje parodoje, tačiau „Ka“ universalas taip ir nebuvo pradėtas gaminti. Kodėl? Niekas iki šiol nežino tikslios priežasties.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Ka Sport


5 ) Cougar ST200
Jeigu bent kartą vairavote „Ford Cougar“, turėtumėte prisiminti jo didžiausią trūkumą - variklį, o tiksliau - galios trūkumą. „Cougar“ buvo komplektuojamas su 130 arba 170 arklio galių išvystančiais motorais, tačiau jie niekuomet nesugebėdavo atskleisti tikrojo „Cougar“ potencialo. „Ford“ specialistai žinodami šį trūkumą, į „Cougar“ kupė sumontavo 6 cilindrų, 205 arklio galias išvystantį motorą iš „Ford Mondeo“ ir pristatė sportiškesnę „Cougar ST200“ versiją.
Jeigu ne itin prasti „Cougar“ pardavimų rezultatai, galbūt šiandien galėtume džiaugtis trečia išvaizdaus kupė versija.

REKLAMA

Cougar ST200


6 ) Focus Cosworth
Kuomet prie naujo automobilio pradeda darbuotis „Ford“ ir „Cosworth“ specialistai - automanai pradeda cypti kaip Justiną Bieberį išvydusios penktokės. Ne prie vieno bendro projekto dirbę abiejų kompanijų specialistai puikiai žino ko trokšta automobilių entuziastai ir koks turi būti greitas bei dinamiškas „Fordas“.
1998 metais pristatytas „Ford Focus“ tapo savotiška revoliucija - jis sugrąžino vairavimo malonumą į kompaktiškų hečbekų pasaulį, o tai privertė pasitempti visus „Ford“ konkurentus. Praėjus vieneriems metams buvo pristatyta sportiška „Focus Cosworth“ versija, kurios įkvėpimo šaltiniu tapu „Ford Escort RS Cosworth“.
„Cosworth“ specialistai sumontavo 2 litrų,  keturių cilindrų benzininį variklį su turbina, keturių varančiųjų ratų sistemą, itin standžius amortizatorius, „Semi-Slick“ tipo padangas ir išmetimo sistemą, kuri skleisdavo griaustiniui būdingus garsus. Vis dėlto, „Cosworth“ specialistų darbas buvo nustumtas į šalį, nes jo vietą užėmė „ST170“ ir „Focus RS“.

REKLAMA

Focus Cossie


7 ) Puma ST160
„Ford Puma“ iki šiol atrodo kaip automobilis, kuris į šios markės modelių gamą pateko atsitiktinai. Nepaisant mielų ir žavingų formų, daugelis žavėjosi „Puma“ valdymo savybėmis.
Prie sportiškų „Ford“ modelių dirbę kompanijos specialistai norėjo išnaudoti puikų pakabos balansą ir „Pumai“ suteikti tinkamą išvaizdą bei variklį. Kaip pasakė, taip ir padarė.
„Puma ST160“ gavo „Yamaha“ specialistų sukurtą 1,7 litro, 125 arklio galias išvystantį motorą, žemesnes spyruokles, specialiai šiam modeliui sukurtas kėbulo detales, platesnes padangas, riboto praslydimo diferencialą - visus įmanomus žaislus, kurie kuklų hečbeką sugebėdavo paversti tikru žvėrimi.
Kad ir kaip įspūdingai atrodė ar važiavo „Puma ST160“ prototipas, galutinė automobilio kaina buvo per aukšta. „Ford“ vadovai siūlė atsisakyti tam tikrų komponentų, kurie sumažintų modelio kainą, tačiau projekto autoriams toks pasiūlymas nepatiko.

Puma ST

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų