REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Automobilių gamyba – nėra lengvas procesas. Tą puikiai žino kiekvienas automobilių gamintojas. 
Kiekvienos markės vadovai, norėdami išvengti net menkiausių nuostolių, naujo modelio gamybai ruošiasi ilgiau negu trunka prezidento kadencija. Na, nebent esate Rusijos prezidentas.
Gamintojams užkūrus konkretaus modelio konvejerio liniją, anksčiau ar vėliau, ką tik iškeptu automobiliu susidomi ir specializuotų dirbtuvių įkūrėjai. Jie, bendradarbiaudami su gamintojais, standartinių automobilių nemėgstantiems vairuotojams pasiūlo naudingai skambančius priedus, kurie leidžia pagerinti automobilių išvaizdą, dinamiką ar valdymą.
Šie automobiliai yra kone idealus gamintojų ir specializuotų dirbtuvių bendradarbiavimo pavyzdys, nes kiekvienas vairuotojas gaudavo lengvą priėjimą prie versijų, kurias įprastai matome tik žurnaluose.

1 ) LEXUS IS


Pirmos kartos „Lexus IS“ debiutavo 1998 metais. Tuomet šis kompaktiškas sedanas buvo sukurtas dėl japonų noro turėti 3 serijos BMW alternatyvą Europoje.
Pirmosios kartos „IS“ buvo įvertintas palankiai, tačiau visuomet buvo kritikuojamas dėl per silpno variklio. Žinoma, jeigu JAV gyvenantys vairuotojai su šia problema nesusidurdavo, tačiau Europoje „Lexus IS“ iš pradžių buvo siūlomas tik su 2 litrų darbinio tūrio agregatu.
Standartinėje konfigūracijoje šis motoras išvystė 155 arklio galias. Lyg ir nemažai, tačiau „Toyota“ padalinio darbuotojai Europoje, norėdami išspręsti galios trūkumo problemą, už papildomą mokestį sumontuodavo kompresorių, kuris variklio galią padidindavo nuo 155 iki 204 arklio galių, bet tuo pačiu nepadidindavo vidutinių kuro sąnaudų.
Ši papildoma opcija buvo išbraukta iš geranoriškų pasiūlymų sąrašo po to, kai Europoje pasirodė galingesnė „Lexus IS 300“ versija.

Automobilių gamyba – nėra lengvas procesas. Tą puikiai žino kiekvienas automobilių gamintojas. 
Kiekvienos markės vadovai, norėdami išvengti net menkiausių nuostolių, naujo modelio gamybai ruošiasi ilgiau negu trunka prezidento kadencija. Na, nebent esate Rusijos prezidentas.
Gamintojams užkūrus konkretaus modelio konvejerio liniją, anksčiau ar vėliau, ką tik iškeptu automobiliu susidomi ir specializuotų dirbtuvių įkūrėjai. Jie, bendradarbiaudami su gamintojais, standartinių automobilių nemėgstantiems vairuotojams pasiūlo naudingai skambančius priedus, kurie leidžia pagerinti automobilių išvaizdą, dinamiką ar valdymą.
Šie automobiliai yra kone idealus gamintojų ir specializuotų dirbtuvių bendradarbiavimo pavyzdys, nes kiekvienas vairuotojas gaudavo lengvą priėjimą prie versijų, kurias įprastai matome tik žurnaluose.

1 ) LEXUS IS


Pirmos kartos „Lexus IS“ debiutavo 1998 metais. Tuomet šis kompaktiškas sedanas buvo sukurtas dėl japonų noro turėti 3 serijos BMW alternatyvą Europoje.
Pirmosios kartos „IS“ buvo įvertintas palankiai, tačiau visuomet buvo kritikuojamas dėl per silpno variklio. Žinoma, jeigu JAV gyvenantys vairuotojai su šia problema nesusidurdavo, tačiau Europoje „Lexus IS“ iš pradžių buvo siūlomas tik su 2 litrų darbinio tūrio agregatu.
Standartinėje konfigūracijoje šis motoras išvystė 155 arklio galias. Lyg ir nemažai, tačiau „Toyota“ padalinio darbuotojai Europoje, norėdami išspręsti galios trūkumo problemą, už papildomą mokestį sumontuodavo kompresorių, kuris variklio galią padidindavo nuo 155 iki 204 arklio galių, bet tuo pačiu nepadidindavo vidutinių kuro sąnaudų.
Ši papildoma opcija buvo išbraukta iš geranoriškų pasiūlymų sąrašo po to, kai Europoje pasirodė galingesnė „Lexus IS 300“ versija.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

0


2 ) VW GOLF GTI IV EDITION


„Golf GTI“ visuomet buvo pats populiariausias sportiškas hečbekas Europoje, net ir tuomet, kai nuo konvejerio riedėjo ketvirtos kartos „Golf“ su apgailėtinai lėta „GTI“ modifikacija.
Kuomet masėms skirto sportiškumo įsikūnijimas yra lėtesnis už eilinę „Škoda Octavia“ su dyzelinu varikliu, automobilį sukūręs gamintojas anksčiau ar vėliau imasi iniciatyvos ištaisyti padarytas klaidas.
Situacija buvo ištaisyta kuomet „Volkswagen“ sukūrė „Anniversary Edition“ modifikaciją. Šio modelio pakaba tapo standesnė, standartinius ratlankius pakeitė nuostabūs „BBS“ aksesuarai, o „ABT“ variklio valdymo programa padėjo motoro galią padidinti iki 210 AG ir 280 Nm. Nors ant popieriaus šie pokyčiai atrodo smulkūs, tačiau anuomet tokio pajėgumo užteko norint labai stipriai neatsilikti nuo „E46 M3“.

REKLAMA

Volkswagen Golf IV GTI


3 ) FORD FIESTA ST MOUNTUNE


Dabar turint naujutėlę „Fiesta ST“ galite drąsiai kreiptis į „Mountune“ specialistus, kurie be didelio vargo padidins variklio galią ir tuo pačiu leis pasilaikyti gamintojo suteikiamą garantiją. Dabar – tai normalu, tačiau prieš daugiau nei 15 metų tai buvo retas atvejis.
„Mountune“ norėdami ištaisyti „Ford“ specialistų klaidas, į savo dirbtuves atsivežė „Fiesta ST“, pakeitė įsiurbimo kolektorių, išmetimo sistemą, sumontavo savo gamybos alkūninį veleną ir įdiegė savo variklio valdymo programą. Šių modifikacijų rezultatas - 185 AG ir dinaminės savybės apie kurias standartinė „Fiesta ST“ galėjo tik pasvajoti.


REKLAMA
REKLAMA

Ford Fiesta ST Mountune


4 ) SUBARU IMPREZA WRX STI CS400


Ypatingos ir išskirtinės „Subaru“ versijos dažniausiai būdavo kuriamos bendradarbiaujant su „Prodrive“ – ilgamečiais partneriais. Vis dėlto, šis modelis taip pat yra unikalus, nes buvo sukurtas „Cosworth“ specialistų.
Modifikacijų sąrašas – beprotiškai ilgas. „Cosworth“ specialistai pakeitė beveik viską : nuo pakabos komponentų, išmetimo sistemos iki sėdynių bei garso izoliacijos ir ne veltui.
Patobulinta „Impreza“ sugebėjo iki 100 km/val. spurtuoti vos per 3,7 sekundės, o 1/4 mylios atstumą įveikdavo per 12,7 sekundės.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

SUBARU IMPREZA WRX STI CS400


5 ) MAZDA MX-5 BBR


Kaip įmanoma pagerinti ir taip puikų automobilį? „British Brodie Racing“ specialistai manė, jog didžiausias „MX-5“ trūkumas – standartiniai „Mazda“ varikliai.
Norėdami išspręsti šią problemą, britai į „MX-5“ sumontavo „323 GT Turbo“ motorą bei jam pridėjo didesnį turbokompresorių. Kas gali būti geriau už naują turbiną? Didesnė turbina!
Šis patobulinimų paketas D.Britanijoje tapo neįtikėtinai populiariu, tad „Mazdai“ neliko nieko kito, tik daugelio geidžiamą modifikaciją priimti į savo atstovybes.

REKLAMA

MAZDA MX-5 BBR


6 ) SAAB 9-5 TROLL R HIRSCH


„Saab“ ilgametis partneris visuomet skyrė ypatingą dėmesį švediškiems automobiliams. Nors „Saab 9-3“ ir „Saab 9-5 Aero“ buvo puikūs automobiliai, tačiau „Hirsch“ specialistų patobulinimai sugebėjo šį sedaną paversti labai, labai greitu modeliu.
Standartiniai „Saab 9-5 Aero“ modeliai švediškų mašinų gerbėjams pasiūlydavo griebtis už vairo, kurį siautulingai iš rankų bandydavo išplėšti 230 arklio galių, o vėliau – ir 260 santūriai nusiteikusių švediškų ristūnų.
Tuo tarpu „Hirsch“ modifikacija išvystomos galios injekciją padidino dar labiau – iki 280 AG, o dar vėliau pasirodžiusi „Troll R“ versija ant lėkštutės pateikdavo 310 AG.
Švedijos leidinio „Vi Bilägare“ atliktų bandymų metu paaiškėjo, jog „Troll R“ akceleracijos teste nuo 120 iki 250 km/val. „Saab“ buvo greitesnis net už „BMW E39 M5“!

REKLAMA

SAAB 9-5 TROLL R HIRSCH


7 ) OPEL SENATOR IRMSCHER


Dar vienas sedanas apie kurio egzistavimą žinojo tik labai siauras ratas automanų. Ne vieną kartą Jums pasakojome apie „Lotus“ specialistų patobulintą „Opel Omega“, tačiau „Omega“ buvo mažesnis, vidutinės klasės sedanas. Tuo tarpu „Senator“ buvo aukštesnės klasės vadovo automobilis.
„Opel“ norėdama konkuruoti su „BMW“ ir „Mercedes Benz“ modeliais, turėjo gerą, patogų, komfortišką sedaną, tačiau jis turėjo vieną trūkumą - per silpną variklį. „BMW“ ir „Mercedes Benz“ modeliai buvo komplektuojami su pajėgiais 6 ar 8 cilindrų motorais, tuo tarpu „Senator“ tokiais jėgos agregatais pasigirti negalėjo.
„Opel“ norėdama ištaisyti padėtį, kreipėsi į šios markės specialistus - „Irmscher“, kurie į didelį sedaną įgrūdo 4,0 litrų, 6 cilindrų motorą ir iš jo išspaudė 272 arklio galias. Nors šis galios ūgtelėjimas neišsprendė iki tol buvusios problemos, tačiau ji egzistuojantiems „Senator“ vairuotojams suteikė galimybę solidžiam vokiškam sedanui įpūsti žiupsnį sportiškumo.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

OPEL SENATOR IRMSCHER


8 ) BMW M3-R


„BMW M“ padalinio darbuotojai buvo sukūrę ne vieną ribotos laidos „M3“ modifikaciją, tačiau ši turėjo keletą išskirtinių savybių.
Tad kodėl apie šią versiją girdite pirmą kartą? O gi todėl, jog ją buvo galima įsigyti tik Australijoje. Būtent BMW atstovų Australijoje dėka buvo sukurta „M3-R“ versija su 326 arklio galias išvysčiusiu motoru.
Didžiausias šios versijos trūkumas – kaina. Australijoje ši versija kainavo net 189 tūkst. Australijos dolerių arba 64 tūkst. daugiau už standartinį „M3“ kupė.

REKLAMA

BMW M3-R


9 ) MITSUBISHI LANCER EVO IX GSR MR FQ-360


D.Britanija ilgą laiką buvo viena pagrindinių sportiškų „Mitsubishi“ sedanų rinka. Šioje šalyje įsikūrusios specializuotos dirbtuvės sugebėdavo iš japoniško sedano išspausti įspūdingus parametrus, tačiau daugelis iš jų turėjo vieną ir tą patį trūkumą – jie neturėjo gamintojo suteikiamos garantijos.
Situacija į gerąją pusę pasikeitė sulig šios „FQ-360“ pasirodymu. Daugiau galios, daugiau dinamikos pasiūliusi versija padarė tai, ko daugelis troško jau kurį laiką, tačiau tai buvo tik pradžia.
„Mitsubishi“ taip pat siūlė dar galingesnę „FQ 400“ versiją su 400 arklio galių išspaudžiančiu motoru, kuri stulbino dar neregėta akceleracija. Ypač atsižvelgiant į laikmetį, kuriame buvo sukurtas šis sportiškas sedanas.

REKLAMA

MITSUBISHI LANCER EVO IX GSR MR FQ-360


10 ) CITROëN C5 CARLSSON


„Citroën“ tikrai nėra ta kompanija, kuri būtų populiari tarp automobilius modifikuojančių specialistų. Vis dėlto, 2001 metais „Carlsson“ dirbtuvių dėmesį patraukė „Citroen C5“ universalas, kuris iš gamyklos išriedėdavo su 6 cilindrų motoru.
Tik Vokietijos rinkai skirtas modelis turėjo truputėlį standžiau veikiančią pakabą, 235 arklio galias išvystantį motorą ir „Carlsson“ specialistų sukurtas kėbulo apdailos detales bei stilingai atrodančius ratlankius.
Naudingų modifikacijų šiame automobilyje netrūko, bet vietinių gamintojų produkciją garbinantys vokiečiai į šį „Carlsson“ pasiūlymą pažvelgė tik su ironiška šypsena.

CITROëN C5 CARLSSON

REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų