REKLAMA

  • tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS



Švedai ir automobilių saugumas visada buvo lyg sinonimai. Šviežiausias „Volvo“ modelis „V40“ yra ne išmitis. Kad hečbekas gavo penkias žvaigždutes „Euro NCAP“ saugumo bandymuose turbūt nestebina nieko, tačiau ši mašina pagerino daugiausiai surinktų saugumo taškų rekordą.
Taigi, kas taip sužavėjo bandymus atlikusius specialistus? Smūgio metu puikiai energiją paskirstantis kėbulas tėra viena medalio pusė. Automobilis yra tiesiog prifarširuotas įvairiausių pasyvių ir aktyvių saugumo sistemų ir yra pirmasis, kuriame sumontuota oro pagalvė, skirta pėstiesiems.
Būtent pesčiųjų apsaugoje visi automobilių gamintojai pasirodo ganėtinai prastai. Logiška, juk keliasdešimt kilogramų sveriantis kaulų ir mėsos objektas gali sunkiai atsilaikyti prieš porą tonų sveriantį metalo gabalą, atlekianti dideliu greičiu. Taigi, kai keleiviai viduje yra ganėtinai saugūs, inžinieriai susikoncentravo ties pėsčiaisiais.




Sistemos, kurios fiksuoja priešais automobilio judėjimo kryptį esančius objektus skaičiuoja jau savo gyvavimo dešimtmetį, tačiau kaip apsaugoti tą vargšelį pėsčiąjį, kuris neišvengiamai užlėks ant kapoto? Čia pirmuosius darbus pademonstravo didžiausi „Volvo“ konkurentai saugumo srityje – „Mercedes-Benz“. Debiutavus naujajai „E klasei“, buvo sumontuotas stebuklingas variklio dangtis, kuris įvykio metu staigiai pasistato statesniu kampu, taip sumažindamas ir sugerdamas smūgį.
Tačiau švedai nusprendė žengti dar vieną žingsnį – sumontuoti iš po variklio dangčio iššaunančią oro pagalvę, kuri dengia visą priekinį stiklą. Principas irgi toks pats kaip „Mercedes-Benz“ – kapotas pasistato kiek stačiau, o iš po jo iššauna pagalvė, o partrenktasis švelniai ant jos atsigula. Apie neišvengiamą smūgį sistemoms praneša priekiniame buferyje sumontuoti davikliai. Visa sistema veikia 20-50km/h greičio diapazone.






Be šios, pirmosios pasaulyje oro pagalvės pėsčiajam, automobilyje apstu ir kitų sistemų. Tie patys davikliai seka padėtį priešais ir esant galimybei gali sustabdyti „V40“, jei netikėtais priešais išdygtų kliūtis.
Automobilis tiesiog prigrūstas įmantios elektronikos, tarp kurios yra technologija, leidžianti stebėti, kas darosi aplink visą automobilį. Ne tik ji perspėja apie aklojoje zonoje esančią kitą transporto priemonę, bet ir įspėja vairuotoją, apie besikeičiančius kelio ženklus. Taip pat papildomi padeda, kuomet reikia atbulam išvažiuoti iš prastą matomumą turinčios zonos.
Taigi, „Volvo V40“ yra ne tik įdomiai atrodantis, bet ir saugus automobilis (kitaip ir negalėjo būti), bei turėtų stipriai pasipriešinti vokiečių „premium“ gamintojų trijulei.



Švedai ir automobilių saugumas visada buvo lyg sinonimai. Šviežiausias „Volvo“ modelis „V40“ yra ne išmitis. Kad hečbekas gavo penkias žvaigždutes „Euro NCAP“ saugumo bandymuose turbūt nestebina nieko, tačiau ši mašina pagerino daugiausiai surinktų saugumo taškų rekordą.
Taigi, kas taip sužavėjo bandymus atlikusius specialistus? Smūgio metu puikiai energiją paskirstantis kėbulas tėra viena medalio pusė. Automobilis yra tiesiog prifarširuotas įvairiausių pasyvių ir aktyvių saugumo sistemų ir yra pirmasis, kuriame sumontuota oro pagalvė, skirta pėstiesiems.
Būtent pesčiųjų apsaugoje visi automobilių gamintojai pasirodo ganėtinai prastai. Logiška, juk keliasdešimt kilogramų sveriantis kaulų ir mėsos objektas gali sunkiai atsilaikyti prieš porą tonų sveriantį metalo gabalą, atlekianti dideliu greičiu. Taigi, kai keleiviai viduje yra ganėtinai saugūs, inžinieriai susikoncentravo ties pėsčiaisiais.




Sistemos, kurios fiksuoja priešais automobilio judėjimo kryptį esančius objektus skaičiuoja jau savo gyvavimo dešimtmetį, tačiau kaip apsaugoti tą vargšelį pėsčiąjį, kuris neišvengiamai užlėks ant kapoto? Čia pirmuosius darbus pademonstravo didžiausi „Volvo“ konkurentai saugumo srityje – „Mercedes-Benz“. Debiutavus naujajai „E klasei“, buvo sumontuotas stebuklingas variklio dangtis, kuris įvykio metu staigiai pasistato statesniu kampu, taip sumažindamas ir sugerdamas smūgį.
Tačiau švedai nusprendė žengti dar vieną žingsnį – sumontuoti iš po variklio dangčio iššaunančią oro pagalvę, kuri dengia visą priekinį stiklą. Principas irgi toks pats kaip „Mercedes-Benz“ – kapotas pasistato kiek stačiau, o iš po jo iššauna pagalvė, o partrenktasis švelniai ant jos atsigula. Apie neišvengiamą smūgį sistemoms praneša priekiniame buferyje sumontuoti davikliai. Visa sistema veikia 20-50km/h greičio diapazone.






Be šios, pirmosios pasaulyje oro pagalvės pėsčiajam, automobilyje apstu ir kitų sistemų. Tie patys davikliai seka padėtį priešais ir esant galimybei gali sustabdyti „V40“, jei netikėtais priešais išdygtų kliūtis.
Automobilis tiesiog prigrūstas įmantios elektronikos, tarp kurios yra technologija, leidžianti stebėti, kas darosi aplink visą automobilį. Ne tik ji perspėja apie aklojoje zonoje esančią kitą transporto priemonę, bet ir įspėja vairuotoją, apie besikeičiančius kelio ženklus. Taip pat papildomi padeda, kuomet reikia atbulam išvažiuoti iš prastą matomumą turinčios zonos.
Taigi, „Volvo V40“ yra ne tik įdomiai atrodantis, bet ir saugus automobilis (kitaip ir negalėjo būti), bei turėtų stipriai pasipriešinti vokiečių „premium“ gamintojų trijulei.

REKLAMA
REKLAMAAutobilis.lt
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų